Net een mailtje gestuurd naar Robert van Autogarage Peter Ursem of ze al wat hadden vernomen/gehoord van Dusseldorp.
Hopelijk morgen een antwoord.
E60 Storingslampje
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
Daar zijn we weer.
De auto staat ook weer voor de deur.
Even kijken of ik het goed heb onthouden en kan uitleggen.
Ik krijg een copie van de faktuur van BMW Dusseldorp uit Zwaag nog opgestuurd.
De werkzaamheden die BMW Specialist Karreman uit Andijk heeft gedaan en de volgorde hierin waren allemaal correct, zo zou BMW Dusseldorp uit Zwaag het ook hebben gedaan: alle onderdelen die problemen konden geven zijn vervangen eentje na.
Men heeft de historie uitgelezen en de laatste tijd kwam een paar keer een storing naar voren, deze storing deed zich maar een paar milliseconden voor (kan je dat zien/lezen?): het bleek iets te maken te hebben met overdruk in het oliesysteem als ik het goed had begrepen.
De vraag van BMW Dusseldorp naar Autogarage Peter Ursem was dan ook of ze een originele oliefilter van BMW hadden gebruikt of een andere: het laatste bleek gedaan te zijn (een Bosch) zonder dat de garagist wist dat dit een probleem kon veroorzaken. Wel wist hij mij te vermelden dat bepaalde modellen van VAG daar ook last van had. Het filter laat dan niet genoeg olie door waardoor de VANOS ventielen daar wat last van hebben en een storing van een paar milliseconden doorgeven omdat ze niet voldoende voorzien worden van olie (hopelijk heb ik het goed onthouden).
Een teveel van olie in het blok kan dit probleem ook veroorzaken: het is niet echt erg begreep ik maar het blijft wel storingen geven (is dat zo?)
Het oliefilter is vervangen door een originele van BMW en de olie opnieuw is ververst (6,5lt had ik begrepen).
Als dit probleem echter nog een keer voorkomt kan het alleen nog maar de oliepomp zijn.
Ik moet het e.e.a. in de gaten houden en heb al bij voorbaat de goedkeuring gekregen dat als het weer voor gaat komen de oliepomp wordt vervangen samen met de ketting (welke ketting?)
BMW Dusseldorp gaf ook aan dat als het zover mocht komen dit door BMW Specialist Karreman uit Andijk gedaan moest worden gezien hun de auto ook vanaf het begin in onderhoud hebben gehad. Dat vond ik wel heel netjes.
Nou ... tot zover mijn verhaal en hopelijk snappen de expert er veel meer van dat mijn persoontje en kunnen ze dit beamen.
Het schijnt toch vaker voor te komen volgens BMW Dusseldorp.
De auto staat ook weer voor de deur.
Even kijken of ik het goed heb onthouden en kan uitleggen.
Ik krijg een copie van de faktuur van BMW Dusseldorp uit Zwaag nog opgestuurd.
De werkzaamheden die BMW Specialist Karreman uit Andijk heeft gedaan en de volgorde hierin waren allemaal correct, zo zou BMW Dusseldorp uit Zwaag het ook hebben gedaan: alle onderdelen die problemen konden geven zijn vervangen eentje na.
Men heeft de historie uitgelezen en de laatste tijd kwam een paar keer een storing naar voren, deze storing deed zich maar een paar milliseconden voor (kan je dat zien/lezen?): het bleek iets te maken te hebben met overdruk in het oliesysteem als ik het goed had begrepen.
De vraag van BMW Dusseldorp naar Autogarage Peter Ursem was dan ook of ze een originele oliefilter van BMW hadden gebruikt of een andere: het laatste bleek gedaan te zijn (een Bosch) zonder dat de garagist wist dat dit een probleem kon veroorzaken. Wel wist hij mij te vermelden dat bepaalde modellen van VAG daar ook last van had. Het filter laat dan niet genoeg olie door waardoor de VANOS ventielen daar wat last van hebben en een storing van een paar milliseconden doorgeven omdat ze niet voldoende voorzien worden van olie (hopelijk heb ik het goed onthouden).
Een teveel van olie in het blok kan dit probleem ook veroorzaken: het is niet echt erg begreep ik maar het blijft wel storingen geven (is dat zo?)
Het oliefilter is vervangen door een originele van BMW en de olie opnieuw is ververst (6,5lt had ik begrepen).
Als dit probleem echter nog een keer voorkomt kan het alleen nog maar de oliepomp zijn.
Ik moet het e.e.a. in de gaten houden en heb al bij voorbaat de goedkeuring gekregen dat als het weer voor gaat komen de oliepomp wordt vervangen samen met de ketting (welke ketting?)
BMW Dusseldorp gaf ook aan dat als het zover mocht komen dit door BMW Specialist Karreman uit Andijk gedaan moest worden gezien hun de auto ook vanaf het begin in onderhoud hebben gehad. Dat vond ik wel heel netjes.
Nou ... tot zover mijn verhaal en hopelijk snappen de expert er veel meer van dat mijn persoontje en kunnen ze dit beamen.
Het schijnt toch vaker voor te komen volgens BMW Dusseldorp.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Nou in ieder geval een nieuwe conclusie, in plaats van dat je weer heen wordt gezonden met de melding dat alles goed zou moeten zijn (hier had Karreman niet zomaar op gekomen). Hoop echt dat het nu klaar is.
E91 320i
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ongelooflijk verhaal, (ik vind dat je het goed verwoord hebt) dat dit allemaal (waarschijnlijk) is terug te leiden naar een OEM filter. Bizar.
Je hebt hier wel heel veel tijd in zitten. Tjonge jonge.
Hopelijk is het nu dan echt verholpen.
Je hebt hier wel heel veel tijd in zitten. Tjonge jonge.
Hopelijk is het nu dan echt verholpen.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mann filter moet je goed mee zitten. Maar wat je beschrijft kan komen door het plastic deel in het oliefilterhuis. Als je die eruit laat krijg je problemen met je VANOS. Lijkt me dus vooral van belang dat dat gedeelte er nog in zit.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Mann, purflux, bosch..... weet dat er verschil in kan zitten maar kon deze nog niet.
Ben benieuwd of zo over is.
Kan bosch wel mee aangeklaagd worden. Want er lopen nogal wat BMW rond met bosch filters...
Ben benieuwd of zo over is.
Kan bosch wel mee aangeklaagd worden. Want er lopen nogal wat BMW rond met bosch filters...
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
Ik ben er nog eentje van de "oude class" als ik het zo mag noemen: de tijd van de Taunus en de Record's.
Daar kon je zonder problemen sleutel, daar had je al dat elektronika niet.
Persoonlijk vind ik dat er tegenwoordig veels te veel sensoren of wat dan ook in een auto ingebouwd worden.
Ik begrijp dat het allemaal beter afgesteld moet worden ivm mogelijke emissies en dergelijke maar het is niet normaal meer wat ze in deze tijd allemaal stoppen in een auto.
Als je het vroeger had gezegd, dat van die oliefilter, dan hadden ze je voor gek verklaard.
Dat hij het vertelde stond ik echt perplex naar hem te luisteren want ik wist niet wat ik hoorde.
Ik kan me best indenken dat een luchtmassameter origineel moet zijn (had ik met mijn Alfa Romeo ook) maar een oliefilter?
Heel apart allemaal.
Maar ik lees uit jullie commentaar dat het zeker mogelijk is, hopelijk is het bij deze opgelost.
En anders ..... brengen we de E60 toch weer terug voor een nieuwe oliepomp met ketting
Wat ben ik blij dat ik de auto onder GARANTIE heb gekocht zeg
Daar kon je zonder problemen sleutel, daar had je al dat elektronika niet.
Persoonlijk vind ik dat er tegenwoordig veels te veel sensoren of wat dan ook in een auto ingebouwd worden.
Ik begrijp dat het allemaal beter afgesteld moet worden ivm mogelijke emissies en dergelijke maar het is niet normaal meer wat ze in deze tijd allemaal stoppen in een auto.
Als je het vroeger had gezegd, dat van die oliefilter, dan hadden ze je voor gek verklaard.
Dat hij het vertelde stond ik echt perplex naar hem te luisteren want ik wist niet wat ik hoorde.
Ik kan me best indenken dat een luchtmassameter origineel moet zijn (had ik met mijn Alfa Romeo ook) maar een oliefilter?
Heel apart allemaal.
Maar ik lees uit jullie commentaar dat het zeker mogelijk is, hopelijk is het bij deze opgelost.
En anders ..... brengen we de E60 toch weer terug voor een nieuwe oliepomp met ketting
Wat ben ik blij dat ik de auto onder GARANTIE heb gekocht zeg
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Pfoe... inderdaad. Zonder garantie was je helemaal leeg gelopen.
Officiële BMW dealers worden vaak door de mangel gehaald op forums, ook hier. Dit is een positief voorbeeld wat het verschil kan zijn tussen een BMW dealer die de hele dag alleen maar BMWs open heeft liggen, en een algemene garage die ook BMWs doet. Mag ook genoemd worden.
Officiële BMW dealers worden vaak door de mangel gehaald op forums, ook hier. Dit is een positief voorbeeld wat het verschil kan zijn tussen een BMW dealer die de hele dag alleen maar BMWs open heeft liggen, en een algemene garage die ook BMWs doet. Mag ook genoemd worden.
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
Kleine update: geen storingslampje tot op heden in beeld buiten die van de temperatuur omdat het onder de 3°C was.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
Zo dan .... dat is alweer een tijdje geleden.
Drukte op werk, later thuis komen te zitten met rugklachten en nu thuiswerkend ingelogd op het bedrijf.
Gelukkig maar want niets doen is niet echt iets voor mij.
Nadat ik de auto weer had opgehaald bij Dusseldorp op 17-02-2020 bij een km-stand van 181.839 km leek het allemaal weer goed te gaan.
Op 27 maart bij een km stand van 183.018 km kwam weer het bekende storingslampje / melding naar voren.
Vandaag heb ik de auto teruggebracht bij Peter Ursem in Zwaag die deze morgen met de autoambulance naar A.J. Karreman in Andijk gaat brengen
en op advies van BMW Dusseldorp de oliepomp en ketting? gaat vervangen (Dusseldorp gaf aan de auto bij hun te brengen omdat deze daar vanaf het begin in onderhoud is geweest).
Kostenplaatje wordt door Dusseldorp op €. 1.000,- euro geschat (is dat zo?)
Vraagje: oliepomp en ketting staan met elkaar in verbinding waardoor deze ook automatisch wordt vervangen?
Kan mij er ook nog steeds niet druk om maken, gebeurd allemaal nog steeds onder garantie.
Als het zo door blijft gaan worden er een heleboel belangrijke onderdelen vervangen volgens mij.
Drukte op werk, later thuis komen te zitten met rugklachten en nu thuiswerkend ingelogd op het bedrijf.
Gelukkig maar want niets doen is niet echt iets voor mij.
Nadat ik de auto weer had opgehaald bij Dusseldorp op 17-02-2020 bij een km-stand van 181.839 km leek het allemaal weer goed te gaan.
Op 27 maart bij een km stand van 183.018 km kwam weer het bekende storingslampje / melding naar voren.
Vandaag heb ik de auto teruggebracht bij Peter Ursem in Zwaag die deze morgen met de autoambulance naar A.J. Karreman in Andijk gaat brengen
en op advies van BMW Dusseldorp de oliepomp en ketting? gaat vervangen (Dusseldorp gaf aan de auto bij hun te brengen omdat deze daar vanaf het begin in onderhoud is geweest).
Kostenplaatje wordt door Dusseldorp op €. 1.000,- euro geschat (is dat zo?)
Vraagje: oliepomp en ketting staan met elkaar in verbinding waardoor deze ook automatisch wordt vervangen?
Kan mij er ook nog steeds niet druk om maken, gebeurd allemaal nog steeds onder garantie.
Als het zo door blijft gaan worden er een heleboel belangrijke onderdelen vervangen volgens mij.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- RRenken
- VIP Driver
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50
Die verkopen nooit weer een auto met garantie
Anyway balen weer natuurlijk, maar ach... je bent toch thuis aan het werk! Hier trouwens ook
Anyway balen weer natuurlijk, maar ach... je bent toch thuis aan het werk! Hier trouwens ook
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here