E60 Storingslampje
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Mja... de oude benzine discussie. Met een standaard motor heeft het (technisch) geen enkele zin om een hoger RON getal te tanken dan BMW voorschrijft voor optimale prestaties. Als de motor toch beter presteert op een hoger RON getal, kan dat bv. op een hogere compressie-einddruk dan standaard wijzen. Wat weer een indicatie van andere problemen kan zijn.
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
@NOS Stotteren en minder kilometers heb ik al ervaren.
Mijn collega op het werk, die een Honda Accord Tourer heeft, merkte ook al dat zijn auto wat stotterig was en minder kilometers reed met E10.
€. 1,62 tegen €. 1,79
65lt a €. 105,30 euro
65lt a €. 116,35 euro
Voor dat tientje meer blijf ik wel RON98 tanken.
Mijn collega op het werk, die een Honda Accord Tourer heeft, merkte ook al dat zijn auto wat stotterig was en minder kilometers reed met E10.
€. 1,62 tegen €. 1,79
65lt a €. 105,30 euro
65lt a €. 116,35 euro
Voor dat tientje meer blijf ik wel RON98 tanken.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Bij jouw maybe niet. Maar ik heb een benzinepomp gekoppeld aan de garage waar zowel e10 als oud getankt word.
Menigbklant..vooral vag klagen dat ze vaker moeten tanken. Mm collega heeft een 1.6 compressor Mercedes en rijdt 1 op 9 ipv 11 . Die tankt dus weer e5.
Mm lexus maakt amper uit. Ipv 1 op 19.5 naar 18.5
Menigbklant..vooral vag klagen dat ze vaker moeten tanken. Mm collega heeft een 1.6 compressor Mercedes en rijdt 1 op 9 ipv 11 . Die tankt dus weer e5.
Mm lexus maakt amper uit. Ipv 1 op 19.5 naar 18.5
Nobody said it was easy....
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Ik vul al jaren trouw elke tankbeurt in spritmoniror. Ben vorig jaar in Denemarken begonnen met e10. Als ik dat vergelijk met de periode ervoor zie ik weinig verschil.
Misschien hebben de moderne turboblokken er minder last van.
Maar serieus, lexus??
Misschien hebben de moderne turboblokken er minder last van.
Maar serieus, lexus??
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ja lexus
Waarom?
Ik rijd weinig km. Die BMW stond weg te kwijnen. Daarnaast wilde ik es wat anders. BMW spreek.mij wel aan...maar dan minstens een 2015 blok gezien de issues. VAG IS niet mijn ding. Mercedes is ook pas vanaf 2015 aantrekkelijk voor mij. Maar gezien de weinige km wilde ik graag electrisch gaan rijden. Lexus is er al zo lang mee bezig dat het een vrije probleemloze auto is. En dat bevalt mij wel. Die BMW is steeds rijden op hete kolen. Of ja...je moet een nagenoeg nieuwe hebben. Maar dat haal ik er nooit uit met die 7000 km..
Als ik 20000 per jaar zou rijden...dan zou ik het nog overwegen. Maar da's helaas niet aan de orde
Waarom?
Ik rijd weinig km. Die BMW stond weg te kwijnen. Daarnaast wilde ik es wat anders. BMW spreek.mij wel aan...maar dan minstens een 2015 blok gezien de issues. VAG IS niet mijn ding. Mercedes is ook pas vanaf 2015 aantrekkelijk voor mij. Maar gezien de weinige km wilde ik graag electrisch gaan rijden. Lexus is er al zo lang mee bezig dat het een vrije probleemloze auto is. En dat bevalt mij wel. Die BMW is steeds rijden op hete kolen. Of ja...je moet een nagenoeg nieuwe hebben. Maar dat haal ik er nooit uit met die 7000 km..
Als ik 20000 per jaar zou rijden...dan zou ik het nog overwegen. Maar da's helaas niet aan de orde
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
Uitdraai van de diverse meldingen met kilometerstanden.
Uitdraai van de werkzaamheden die zijn verricht door Specialist Karreman.
Uitleg over mijn rijstijl, wat ik tank en weet ik veel wat nog meer.
Alles duidelijk op papier gezet zodat ze iig een goede informatie krijgen voordat ze naar iets gaan zoeken.
Helaas is de afspraak gemaakt op volgende week maandag, misschien had ik het verkeerd begrepen, geeft niet.
Vandaag weer probleemloos gereden.
@NOS Voor zo weinig kilometer had ik misschien ook een electrisch karretje genomen
Uitdraai van de werkzaamheden die zijn verricht door Specialist Karreman.
Uitleg over mijn rijstijl, wat ik tank en weet ik veel wat nog meer.
Alles duidelijk op papier gezet zodat ze iig een goede informatie krijgen voordat ze naar iets gaan zoeken.
Helaas is de afspraak gemaakt op volgende week maandag, misschien had ik het verkeerd begrepen, geeft niet.
Vandaag weer probleemloos gereden.
@NOS Voor zo weinig kilometer had ik misschien ook een electrisch karretje genomen
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Een i3 had ik ergens qua koppel wel gewild. Maakt van veel auto's gehakt. Maar ook die hebben hun issues. Laatst een klant met 1...ding had niet eens 1 ton gedraaid. Blok in mekaar...elektromotor ook niet ok. Werd voor plus 10000 euro aan gefixed (weliswaar garantie). En ding heeft amper ruimte
Nobody said it was easy....
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ja een elektromotor is ook niet probleemloos. Het lijkt zo simpel, maar dat is het niet zeker niet met een frequentieregelaar ervoor. De wervelstromen door de lagers maken de lagers stuk. De eerste generatie tesla model S had daar ook problemen mee. Vriend van me heeft er 1 uit 2013, 140dkm en motor aan stukken. Wel garantie, maar wel kapot. Nu hebben ze keramische lagers, dus niet stroomgeleidend. Grappige is dat deze ellende allang (decennia) bekend is in de elektromotor wereld icm frequentieregelaars. De automotive wereld moet het blijkbaar nog leren....NOS schreef:Een i3 had ik ergens qua koppel wel gewild. Maakt van veel auto's gehakt. Maar ook die hebben hun issues. Laatst een klant met 1...ding had niet eens 1 ton gedraaid. Blok in mekaar...elektromotor ook niet ok. Werd voor plus 10000 euro aan gefixed (weliswaar garantie). En ding heeft amper ruimte
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
Hele week gereden op en neer naar werk, geen last van storingen gehad of wat dan ook.
Morgen de auto naar Dusseldorp, hopelijk vinden ze toch wel wat dit probleem veroorzaakt zo nu en dan.
Morgen de auto naar Dusseldorp, hopelijk vinden ze toch wel wat dit probleem veroorzaakt zo nu en dan.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat