blauwe rook bij warme motor na stopen met draaiende motor

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilmaas
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2018, 12:35
Type Auto: BMW E61 525XI 2006 High Executive
Locatie: Limburg

Hallo allemaal,

2006-automaat-2.5xi-218pk-220000dkm

Opmerking; bij koude start witte rook tot de motor warm is, geen vettigheid, lijkt alleen waterdamp en zichtbaar bij kouder weer, onder de 10 graden.
Lijkt mij niet iets verontrustends?

Auto gebruikt geen water, radiator laatste jaar vervangen.

Auto gebruikt nauwelijks olie, we rijden dan ook niet veel kilometers, altijd langere afstanden en/of met caravan. (1300 kg)

1500 km geleden olie ververst.BMW longlife-W 0-30

"Probleem" nu, bij warme motor na even stil te hebben gestaan, bij wegrijden blauwe rook uit de uitlaat. dit lijkt of lekkende klep seals?

Doorrijden of actie ondernemen? wat is wijsheid? wie heeft hier ervaring mee.

groet, Wilfred


Mijn buurman strooit wekelijks geel poeder tegen olifanten en het werkt, ik heb er nog geen in de straat gezien!
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Witte rook geen probleem. Blauwe rook is 9 van de 10 keer lekkende klepseals. Vervangen ‘hoeft’ geen fortuin te kosten. Korte termijn niet direct schadelijke, lange termijn wel.
Gebruikersavatar
Wilmaas
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2018, 12:35
Type Auto: BMW E61 525XI 2006 High Executive
Locatie: Limburg

dacht het al,

we gaan nog een tijd door met de bimmer, en wachten niet tot er schade bij komt, 900 euro voor de seals incl. montage, is dit een reële prijs?

de kop blijft dan gemonteerd.




groet, Wilfred
Mijn buurman strooit wekelijks geel poeder tegen olifanten en het werkt, ik heb er nog geen in de straat gezien!
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Motorisch/Performance”