upgrade speakers e61 2006

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilmaas
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2018, 12:35
Type Auto: BMW E61 525XI 2006 High Executive
Locatie: Limburg

ter info.

Afgelopen week de standaard deurspeakers (waren midrange zonder echt hoog en zonder tweeters) zelf vervangen door compo set eton b100n.

Het setje is goed in te bouwen zonder aanpassingen, inclusief de tweaters in de spiegeldriehoek. (iets meer dan een uur werk, met dank aan google)
Pak wel de binnendeurpanelen er even uit, is prima te doen. Accu massa kabel vooraf losmaken. (airbag deurpaneel moet ook los)
Maak de massakabel pas los na een half uur om mogelijke fouten achteraf bij het inschakelen te voorkomen. na een half uur zijn alle modules uitgeschakeld. (meestal)
En laat de achterklep open als de spanning er af is...

4x4 storing plus dsc kwamen na de wissel bij mij naar voren, te kort gewacht dus... makkelijk op te lossen door, contact uit, contact aan, starten, stuur helemaal naar links en dan helemaal naar rechts, kan ook nodig zijn na een accu wissel/storing.

De subs onder de stoelen heb ik gelukkig laten zitten, vervangen is voor mij niet nodig.

Het geluid van de radio/cd is nu wel goed te verteren. ook de bassen zijn nu veel beter te horen zonder vervorming.

groet! Wilfred


Mijn buurman strooit wekelijks geel poeder tegen olifanten en het werkt, ik heb er nog geen in de straat gezien!
Plaats reactie

Terug naar “E6x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”