E61 525i 2004 - Paar kleine puntjes

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Ha allen,

Eindelijk weer een BMW als daily! Na een korte overstap naar een Volvo, miste ik het BMW gevoel toch.
Vorige week een prachtige BMW E61 525i van oktober 2004 overgenomen van een liefhebber.
Erg blij mee, maar zou graag de laatste puntjes ook willen fixen zodat alles weer top is :Klappen:

Zouden jullie mij wat inzicht kunnen geven op de volgende puntjes?

* 00E519 - Alive signal from the ALC system is missing / Telegram speed invalid / Telegram speed timeout
Kan het kloppen dat de ALC module in/onder het handschoenkastje dan moet worden vervangen?
Momenteel zijn de koplampen volgens mij idd niet adaptief. Draaien niet in de bocht en stellen zichzelf niet bij starten.
Ik zie verschillende onderdeelnummers langskomen (6934122 / 61356934837). Hoe weet ik welke ik moet hebben?

* 009C54 - Motor stratification rear right / Reserve 3 / Auc sensor / Autoadressing (LIN) / Reserve 1
Volgens mij is dit de sensor die de automatische luchtverversing in de auto in- of uitschakelt, toch?
Kan geen kwaad om zo te laten, maar vervangen kan ook geen kwaad mits niet al te duur.
Weten jullie ook welk onderdeelnummer ik hiervoor moet hebben?

Mijn rechter spiegelglas is 'lek'. Zit een gele waas overheen terwijl spiegel binnen niet is gedimd.
Het zijn inklapbare/verwarmde/elektrisch verstelbare en automatisch dimmende buitenspiegels.
Ik zou het rechter glas graag willen vervangen, maar ook hier de vraag... Heeft dat ook een onderdeelnummer? :mrgreen:

Last but not least heb ik gemerkt dat mijn derde remlicht niet altijd 100% alle ledjes werken. Soms valt een deel van de ledjes helemaal uit, een andere keer zijn er een paar die minder fel branden. Zelf vermoed ik mogelijk een kabelbreukje, gezien de lampen zelf eigenlijk vrijwel nooit stuk gaan heb ik begrepen? Heeft BMW hier reparatiesets voor? Welke moet ik dan hebben?


Alvast bedankt voor het meedenken! :ja:


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zo een oliegevuld spiegel is ergbprijzig meestal.
Bij een 7 bserie 2jaar trg nog 250 a 300 per glas..
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Ja dat idee had ik al! Hopelijk kan er eentje van de sloop / autodemontagebedrijf or ebay komen, maar geen idee hoe ik aan een onderdeelnummer kan komen. Blijkbaar komen deze spiegels niet zo heel gek vaak voor.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

op een 3 serie zitten ze volgens mij geen eens... maar de g serie heb ik nog maar einig gehad.
IK weet dat ze bij andere merken ook schreeuwend duur zijn. Toen ik mn toyota kocht kwam ik er achter na 10 meter. Moest de spiegels goed zetten en dacht..fuck...die oliegvulde dingen 006
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Ter kennisgeving voor een ieder die dit draadje bijv. via internet tegenkomt;

AUC sensor is artikelnummer 64119240180.

Spiegelglas is artikelnummer 51167116746.

De ALC sensor is volgens mij onderdeelnummer 61356934837 of 61356934122, daar ben ik nog niet 100% over uit.

Derde remlicht 63257145667.
Plaats reactie

Terug naar “E6x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”