e61 530iX AUX toevoeging + CD wisselaar gebruiken

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Happyus
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2020, 15:37
Type Auto: e61 530iX

Hi
2 vragen waar ik niet uitkom:

Ik heb een 530iX uit sept 2005. De auto heeft een groot display (8"?)met een CD en een DVD lade (=prof versie). CD wisselaar is voorbereid in het dashboardkastje: stekkers zijn aanwezig om een CD wisselaar in te bouwen.

Vraag 1)
De installatie mist een AUX uitgang en daar ik een aftermarket Apple Car systeem wil inbouwen en geen FM modulator wil gebruiken zal ik eerst een AUX uitgang moeten maken.
Ik heb een inbouwbedrijf gevraagd en die zei dat AUX toevoegen duur is Ik heb niets gezegd over AppleCAr tegen hen): ik moet een module hebben die in prikt in het glasvezel om te zorgen dat de auto een AUX uitgang krijgt. Dit gaat 600 euro kosten (of meer). Het lijkt wel of ze me een andere CCC module adviseren. Dat kan niet juist zijn 008 .
Op youtube zie je stekkers die je in de connect achter in de audio/navigatie module kan pluggen en een fysieke AUX ingang verzorgt. Na het activeren van de AUX in de SW wordt gezegd dat dit werkt. Programmeren kan ik zelf en stekkertje kost enkele tientjes. Is dat echt zo eenvoudig :?:

Vraag: wie heeft er gelijk? Kan ik enkel AUX maken door er een dure module in te zetten te zetten, of is het een stekkertje bijpluggen in de bestaande installatie en het systeem laten weten dat er een AUX is?

Vraag 2)
De voorbereiding CD wisselaar kan deze "misbruikt" worden voor een iPOD module? De stekkers zijn aanwezig, dus die zou ik kunnen bevestigen aan een aftermarket module en na het activeren van de CD wisselaar in de SW zou dit moeten werken. Is dat correct?
Voordat ik het dashboard openleg, ben ik benieuwd naar ervaringen.


Happyus
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2020, 15:37
Type Auto: e61 530iX

Aanvullend onderzoek uitgevoerd:
Het schijnt dat de e6x CCC met en zonder optische voorversterker is geleverd. Zelfs al heb je de duurdere professional uitvoering (groter scherm) dan nog kan het zijn dat er een systeem inzit die de optische versterker mist (en dus geen fabriek af AUX). Heb je een optische versterker, maar geen fabriek af AUX, dan is het eenvoudg bijpluggen van 2 draadjes en het activeren van AUX voldoende om AUX te gebruiken. Heb je geen optische voorversterker, dan moet je of het hele navigatiesysteem wisselen (duur), of een versterker er tussen plaatsen (werkt alleen op de voorste boxen) of een FM modulator gebruiker (slechtere geluidskwaliteit).
Ik denk dat ik dus een systeem zonder optische versterker heb. De conclusie kan ik definitief trekken door alles eruit te halen en dan moet je dmw het aantal speakeraanslutingen kunnen zien wat je hebt (schijnbaar niet mogelijk via de BMW codes).

Misschine kan het nog via de voorbereide CD wisselaar? Iemand een idee?
SViveen92
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2022, 18:17

Hoi,
Jammer dat niemand je hier mee heeft kunnen helpen (ik helaas ook niet)
Ik heb een 2006 e61 met CCC professional.
Deze is vorig jaar gerepareerd, door car care woensel, maar deze was blijkbaar zo ver heen dat mijn CCC met de fabrieksinstellingen terug kwam.
Daar bedoel ik mee dat mijn opties, zoals dual zone climate en multi zone stoelverwarming niet meer beschikbaar zijn in het menu.
Ook kan ik de servicegegevens niet meer bekijken/resetten.
Heeft iemand misschien een adresje voor mij waar ik mijn CCC kan laten inleren voor mijn auto?

Alvast bedankt!
Ehombie
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
Type Auto: 523i e61 LCI
Locatie: Venlo-Venray

Welke regio kom je? Er is volgens mij een topic waarin mensen zich aanbieden.
SViveen92
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2022, 18:17

Regio Rotterdam, maar in Brabant en Friesland kom ik vaak genoeg.
Ehombie
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
Type Auto: 523i e61 LCI
Locatie: Venlo-Venray

Forum lid float benaderen…met je vraag en voertuig gegevens. Die zit in rotterdam. Die mag je een expert noemen op dit gebied…(doet haast niks anders)
Plaats reactie

Terug naar “E6x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”