aankoopadvies gevraagd M5 E60 V10

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
ThomV
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 939
Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
Type Auto: F11 530D, E61 525d

highperformance schreef:
Dejan schreef:De SMG van de E60 M5 is wel iets wat je moet ervaren (lees: mee leren rijden), die bak leent zich minder om rustig mee te rijden (in vergelijking met de M3 DCT waarbij dat goed kan). Het is soms "alles of niets" met die bak. Vraag Danish anders hoe hij dat ervaart (E46 SMG welliswaar) of andere E60 M rijders...
Niet alleen de bak is alles of niets. Lekker vlot rijden wordt al gelijk volle bak gassen. Door het hoogtoerige karakter is lui, vanwege ontbreken koppel onderin, rijden niet echt mogelijk. Maar dat geluid.... mijn hemel.... laatste atmo M5... dat is ook wat waard...
De heren hierboven hebben imo inderdaad de spijker op de kop. Ik heb een paar jaar terug ook een aantal testritjes in de M10 gemaakt als serieus potentiële koper maar ben afgehaakt met name vanwege de SMG bak. In standje 'lui' duurt een verzetswissel een eeuwigheid en in de wat 'sportievere' sectoren voel je dat de bak/aandrijflijn zo'n enorme opdonder krijgt. En, inderdaad wat HP zegt, onderin verlies je het van iedere diesel en wil je wat harder dan is alles meteen zo'n 'drama'. Dat laatste heb ik trouwens ook enigzins met mijn M3.

Zou ik de M5 daarom niet kopen? Nee, als het weloverwogen is en je hebt er vertrouwen in zou ik hem zeker wel kopen! Al is het maar voor een jaartje :wink: De sensatie die de auto je kan geven op snelheid (inclusief de rauwe verzetswissels) zijn magnifiek en als je de auto in comfort stand rijdt is hij ook daadwerkelijk heerlijk comfortabel gelijk een 'normale' 5-serie.

Mijn voorkeur zou trouwens wel uitgaan naar een knappe Touring. 8)


Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

ThomV schreef: Mijn voorkeur zou trouwens wel uitgaan naar een knappe Touring. 8)
En daar sla jij de spijker op zijn kop :wink:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

ThomV schreef:
highperformance schreef: Niet alleen de bak is alles of niets. Lekker vlot rijden wordt al gelijk volle bak gassen. Door het hoogtoerige karakter is lui, vanwege ontbreken koppel onderin, rijden niet echt mogelijk. Maar dat geluid.... mijn hemel.... laatste atmo M5... dat is ook wat waard...
De heren hierboven hebben imo inderdaad de spijker op de kop.
Overbodige opmerking, ik sla altijd de spijker op zun kop..... :mrgreen:
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

ik vind ook vooral de Touring een extra mooie :Mpower: 5, mijn collega heeft er eentje in Interlagos blauw en dat blijft een genot om te zien en om te horen
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Rico schreef:
3eiher schreef:Ha Rene,

Olieverbruik, staat van het differentieel (Launch control gebruik zet een behoorlijke wissel) en wanneer de koppeling is vervangen.

Groet,
Thomas
Dit + VANOS, drijfstanglagers en foutmeldingen.

Auto heeft wel 9 eigenaren gehad sinds 2005. :roll:

correctie 15eigenaren :wink:
Gebruikersavatar
3eiher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35

15 eigenaren zegt op zich niet veel; Als deze goed warm en koud gereden hebben, hoeft er niets mis mee te zijn. Laat een emissie check doen, Check het olieverbruik en vraag na bij de laatste dealer welke (fout)meldingen zijn geregistreerd, wanneer de koppeling is vervangen (inderdaad voor de zoveelste keer) en vraag naar de historie van de smg 2 pomp.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

15 eigenaren :shock:


Brrrr, was al niks voor mij :?
Gebruikersavatar
3eiher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35

De 15 is snel bereikt met deze auto; kopen is 1, rijden is twee. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

tja... en wat krijg je dan 9 van de 10 keer een m5 met achterstallig onderhoud, waar even flink mee gesport is en dan weer op internet gezet, maar goed ieder zijn ding deze liet ik even staan :ja:
pascals
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2013, 21:15


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

Gezien de afschrijving en onderhoudskosten worden dit soort wagens vaak niet erg lang gereden maar ik zou zelf ook huiverig worden van een M5 met 15 eigenaren.
Er zijn veel mensen die dit soort auto's even rijden en er flink mee tekeer gaan en vrij vlot weer verkopen omdat ze er geen kosten willen maken.
Tevens denk ik altijd dat iemand die de hoofdprijs als eerste eigenaar heeft betaald vaak voorzichtiger is en met meer beleid en liefde met de auto omgaat als eigenaar nummer 14 die hem voor een relatief laag bedrag aanschaft.
Hierdoor zou ik persoonlijk liever wat meer geld uitgegeven aan een wagen die nog niet erg veel eigenaren heeft gehad en waarvan alle documentie aanwezig is, en zelfs dan zou ik nog een aankoopkeuring en een vermogensmeting laten uitvoeren.
Plaats reactie

Terug naar “E6x: N00B / B00N Tech”