aankoopadvies gevraagd M5 E60 V10

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

:Dubbel:

Koffie staat klaar heren. :mrgreen:


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Leo335ci
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1095
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
Locatie: Arnhem

Das leuk en lekker Thys, maar staat die M5 dan ook klaar voor een proefritje? :mrgreen:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Dat is aan René :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Peter328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
Locatie: Arnhem

Bij dit soort auto's altijd een aankoopkeuring laten doen en het liefste een vermogensmeting op de testbank.
heb wel vaker gezien dat er na 7 of meer eigenaren en 100.000 km nog maar 434 pk van de 507 pk over is....
76chriss
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:08
Type Auto: BMW 1M VO

Zonder €20K reserve zou ik er nooit aan beginnen ... (zelfs niet na een AKK)
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Onwijs gaaf deze e60 m5,zou ook binnen mijn budget kunnen passen alleen ikzelf zou er nooit aan beginnen..heeft een behoorlijke boodschap gedaan en al wat eigenaren gehad,zou geen zin hebben in dure kosten buiten brandstof alleen al..en niet te vergeten wat er evt aan staat te komen kwa onderhoud wat best mogelijk is net nu jij hem in bezit hebt, dat zijn ook gelijk m5 prijzen als er een belangrijk onderdeel vervangen moet worden bijv.. neemt niet weg dat dit een mooi begeerlijk monster is,succes met je keuze :ja:
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
Gebruikersavatar
Leo335ci
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1095
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
Locatie: Arnhem

De M5 V10 is absoluut een 4-deurs supercar, maar je moet inderdaad net wat 76chriss schreef sowieso een aardige reserve achter de hand hebben voor onderhoud en reparaties.

Verder is het natuurlijk een machtig scheurijzer. :ja:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

76chriss schreef:Zonder €20K reserve zou ik er nooit aan beginnen ... (zelfs niet na een AKK)
Dan zou ik 10k bij de aanschaf leggen en 10k reserve houden.... :mrgreen:

Bak is het belangrijkste, met de gehele aandrijflijn. Stuntpiloten die continu launche control gebruiken zal de auto niet goed hebben gedaan. Probeer ook op Bimmerportal te kijken. Daar zitten wat vaker de E60 gasten. Liever een auto waarbij je deze een paar jaar kan teruglezen in de topics dan een risicootje bij een "vreemde". Al zal je nooit garantie hebben dat alles heel blijft.
Gebruikersavatar
3eiher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35

Bij de M5 geldt volgens mij hetzelfde als de M3; het valt of staat bij de bestuurder en hoe deze met de auto om gaat. Verder is het onderhoud kostbaar, omdat het aantal uren sleutelen om ergens bij te kunnen hoog is. Zo is men bijna 2 dagen bezig om de koppeling te vervangen. Hetzelfde geldt bijv. voor de bougies, voornamelijk het arbeidsloon maakt het kostbaar.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

De SMG van de E60 M5 is wel iets wat je moet ervaren (lees: mee leren rijden), die bak leent zich minder om rustig mee te rijden (in vergelijking met de M3 DCT waarbij dat goed kan). Het is soms "alles of niets" met die bak. Vraag Danish anders hoe hij dat ervaart (E46 SMG welliswaar) of andere E60 M rijders...
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Laatst stond er een licht blauwe (zal wel een andere catchy naam voor zijn :mrgreen: ) bij Keram, voor niet eens zo gek veel geld.

Imposante bak, absoluut, maar alleen de gedachte al dat het een moneypit zou kunnen worden......... :?

Ik wens je heel veel plezier en onderhouds- en schadevrije kilometers :ja:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Is dat onderhoud dan echt zo erg? Het klinkt alsof het een Ferrari van 30 jaar oud is...
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Alles hangt af van hoe er met de auto is omgegaan, en het onderhoud natuurlijk.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Dejan schreef:De SMG van de E60 M5 is wel iets wat je moet ervaren (lees: mee leren rijden), die bak leent zich minder om rustig mee te rijden (in vergelijking met de M3 DCT waarbij dat goed kan). Het is soms "alles of niets" met die bak. Vraag Danish anders hoe hij dat ervaart (E46 SMG welliswaar) of andere E60 M rijders...
Niet alleen de bak is alles of niets. Lekker vlot rijden wordt al gelijk volle bak gassen. Door het hoogtoerige karakter is lui, vanwege ontbreken koppel onderin, rijden niet echt mogelijk. Maar dat geluid.... mijn hemel.... laatste atmo M5... dat is ook wat waard...
Gebruikersavatar
Leo335ci
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1095
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
Locatie: Arnhem

Bij flink gassen krijg je een flinke knal in je rug bij het overschakelen, maar dat vond ik geen probleem. Bij rustig rijden voel je het overschakelen minder, maar nog steeds behoorlijk goed. Dat vond ik wel één van de minpunten.

Aan de andere kant, een M5 V10 koop je natuurlijk wel met een bepaalde reden :autotje spelen: toch? Stinger d'r in en flink gassen met die handel. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “E6x: N00B / B00N Tech”