aankoopadvies gevraagd M5 E60 V10
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Das leuk en lekker Thys, maar staat die M5 dan ook klaar voor een proefritje?
-
- Being a part of it
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 09:33
- Type Auto: 1996 E36 Coupe 328i Bostongroen 242 pk
- Locatie: Arnhem
Bij dit soort auto's altijd een aankoopkeuring laten doen en het liefste een vermogensmeting op de testbank.
heb wel vaker gezien dat er na 7 of meer eigenaren en 100.000 km nog maar 434 pk van de 507 pk over is....
heb wel vaker gezien dat er na 7 of meer eigenaren en 100.000 km nog maar 434 pk van de 507 pk over is....
-
- Beyond salvation
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
- Type Auto: e92 325i
Onwijs gaaf deze e60 m5,zou ook binnen mijn budget kunnen passen alleen ikzelf zou er nooit aan beginnen..heeft een behoorlijke boodschap gedaan en al wat eigenaren gehad,zou geen zin hebben in dure kosten buiten brandstof alleen al..en niet te vergeten wat er evt aan staat te komen kwa onderhoud wat best mogelijk is net nu jij hem in bezit hebt, dat zijn ook gelijk m5 prijzen als er een belangrijk onderdeel vervangen moet worden bijv.. neemt niet weg dat dit een mooi begeerlijk monster is,succes met je keuze
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
De M5 V10 is absoluut een 4-deurs supercar, maar je moet inderdaad net wat 76chriss schreef sowieso een aardige reserve achter de hand hebben voor onderhoud en reparaties.
Verder is het natuurlijk een machtig scheurijzer.
Verder is het natuurlijk een machtig scheurijzer.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Dan zou ik 10k bij de aanschaf leggen en 10k reserve houden....76chriss schreef:Zonder €20K reserve zou ik er nooit aan beginnen ... (zelfs niet na een AKK)
Bak is het belangrijkste, met de gehele aandrijflijn. Stuntpiloten die continu launche control gebruiken zal de auto niet goed hebben gedaan. Probeer ook op Bimmerportal te kijken. Daar zitten wat vaker de E60 gasten. Liever een auto waarbij je deze een paar jaar kan teruglezen in de topics dan een risicootje bij een "vreemde". Al zal je nooit garantie hebben dat alles heel blijft.
- 3eiher
- VIP Driver
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35
Bij de M5 geldt volgens mij hetzelfde als de M3; het valt of staat bij de bestuurder en hoe deze met de auto om gaat. Verder is het onderhoud kostbaar, omdat het aantal uren sleutelen om ergens bij te kunnen hoog is. Zo is men bijna 2 dagen bezig om de koppeling te vervangen. Hetzelfde geldt bijv. voor de bougies, voornamelijk het arbeidsloon maakt het kostbaar.
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
De SMG van de E60 M5 is wel iets wat je moet ervaren (lees: mee leren rijden), die bak leent zich minder om rustig mee te rijden (in vergelijking met de M3 DCT waarbij dat goed kan). Het is soms "alles of niets" met die bak. Vraag Danish anders hoe hij dat ervaart (E46 SMG welliswaar) of andere E60 M rijders...
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Laatst stond er een licht blauwe (zal wel een andere catchy naam voor zijn ) bij Keram, voor niet eens zo gek veel geld.
Imposante bak, absoluut, maar alleen de gedachte al dat het een moneypit zou kunnen worden.........
Ik wens je heel veel plezier en onderhouds- en schadevrije kilometers
Imposante bak, absoluut, maar alleen de gedachte al dat het een moneypit zou kunnen worden.........
Ik wens je heel veel plezier en onderhouds- en schadevrije kilometers
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Niet alleen de bak is alles of niets. Lekker vlot rijden wordt al gelijk volle bak gassen. Door het hoogtoerige karakter is lui, vanwege ontbreken koppel onderin, rijden niet echt mogelijk. Maar dat geluid.... mijn hemel.... laatste atmo M5... dat is ook wat waard...Dejan schreef:De SMG van de E60 M5 is wel iets wat je moet ervaren (lees: mee leren rijden), die bak leent zich minder om rustig mee te rijden (in vergelijking met de M3 DCT waarbij dat goed kan). Het is soms "alles of niets" met die bak. Vraag Danish anders hoe hij dat ervaart (E46 SMG welliswaar) of andere E60 M rijders...
- Leo335ci
- Seriously addicted
- Berichten: 1095
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
- Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
- Locatie: Arnhem
Bij flink gassen krijg je een flinke knal in je rug bij het overschakelen, maar dat vond ik geen probleem. Bij rustig rijden voel je het overschakelen minder, maar nog steeds behoorlijk goed. Dat vond ik wel één van de minpunten.
Aan de andere kant, een M5 V10 koop je natuurlijk wel met een bepaalde reden toch? Stinger d'r in en flink gassen met die handel.
Aan de andere kant, een M5 V10 koop je natuurlijk wel met een bepaalde reden toch? Stinger d'r in en flink gassen met die handel.