De heren hierboven hebben imo inderdaad de spijker op de kop. Ik heb een paar jaar terug ook een aantal testritjes in de M10 gemaakt als serieus potentiële koper maar ben afgehaakt met name vanwege de SMG bak. In standje 'lui' duurt een verzetswissel een eeuwigheid en in de wat 'sportievere' sectoren voel je dat de bak/aandrijflijn zo'n enorme opdonder krijgt. En, inderdaad wat HP zegt, onderin verlies je het van iedere diesel en wil je wat harder dan is alles meteen zo'n 'drama'. Dat laatste heb ik trouwens ook enigzins met mijn M3.highperformance schreef:Niet alleen de bak is alles of niets. Lekker vlot rijden wordt al gelijk volle bak gassen. Door het hoogtoerige karakter is lui, vanwege ontbreken koppel onderin, rijden niet echt mogelijk. Maar dat geluid.... mijn hemel.... laatste atmo M5... dat is ook wat waard...Dejan schreef:De SMG van de E60 M5 is wel iets wat je moet ervaren (lees: mee leren rijden), die bak leent zich minder om rustig mee te rijden (in vergelijking met de M3 DCT waarbij dat goed kan). Het is soms "alles of niets" met die bak. Vraag Danish anders hoe hij dat ervaart (E46 SMG welliswaar) of andere E60 M rijders...
Zou ik de M5 daarom niet kopen? Nee, als het weloverwogen is en je hebt er vertrouwen in zou ik hem zeker wel kopen! Al is het maar voor een jaartje De sensatie die de auto je kan geven op snelheid (inclusief de rauwe verzetswissels) zijn magnifiek en als je de auto in comfort stand rijdt is hij ook daadwerkelijk heerlijk comfortabel gelijk een 'normale' 5-serie.
Mijn voorkeur zou trouwens wel uitgaan naar een knappe Touring.