Lastig ja. Kenteken en koplampen zijn favoriet natuurlijk. Aan de achterkant ook. Ik zou eerder voor kenteken gaan omdat 's avonds op de koplampen richten lastiger is. Maakt de richting tegenwoordig nog wat uit? De detectoren van vroeger moest je soms diagonaal plaatsen of juist afhankelijk van het model horizontaal of verticaal voor de beste detectie. Toen kon het nog gewoon achter een mooi stuk kunststof en had je behoorlijk nette detectieafstanden. Mooie tijd was dat.
Heb je al eens op flitsservice om tips gevraagd? Daar zitten in het detectorenforum nog wel wat diehards die met protectie rondrijden, die kunnen je vast wel helpen.
M550D F11 LCI verkocht, welkom X5M F85 P5
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Nu paar maanden met de eisenmann uitlaat gereden en moet zeggen dat ik het geluid zwaar tegen vind vallen.
Had er veel meer van verwacht, hij is maar iets luider dan de OEM uitlaat.
Stukje meegereden met een M5 F10 met volledige Akrapovic evolution set deze had echter een waanzinnig bruut geluid.
Geinformeerd bij diverse bedrijven over deze Akrapovic Evolution line voor de X5M, maar kreeg te horen dat geluid lang zo hard niet zou zijn als bij de M5 F10.
Vind dit raar aangezien het bijna dezelfde motor betreft.
Volgens BMW dealer zit het hem ook in de aansturing van de uitlaat kleppen dat mijn huidige Eisenmann relatief stil is.
Ik dacht dat in sportstand de kleppen altijd volledig openstaan maar dit is dus niet het geval. Heb dit geprobeerd maar is dus duidelijk te horen dat hij de kleppen dichtgooit of half dicht zet bij bepaalde toerentallen.
Werd geadviseerd om een downpipe te monteren , hierdoor zou hij veel beter ademen en veel luider klinken.
Alleen zal dit niet gaan aangezien de auto in de PS garantie van BMW zit.
Iemand nog ideen ?
Had er veel meer van verwacht, hij is maar iets luider dan de OEM uitlaat.
Stukje meegereden met een M5 F10 met volledige Akrapovic evolution set deze had echter een waanzinnig bruut geluid.
Geinformeerd bij diverse bedrijven over deze Akrapovic Evolution line voor de X5M, maar kreeg te horen dat geluid lang zo hard niet zou zijn als bij de M5 F10.
Vind dit raar aangezien het bijna dezelfde motor betreft.
Volgens BMW dealer zit het hem ook in de aansturing van de uitlaat kleppen dat mijn huidige Eisenmann relatief stil is.
Ik dacht dat in sportstand de kleppen altijd volledig openstaan maar dit is dus niet het geval. Heb dit geprobeerd maar is dus duidelijk te horen dat hij de kleppen dichtgooit of half dicht zet bij bepaalde toerentallen.
Werd geadviseerd om een downpipe te monteren , hierdoor zou hij veel beter ademen en veel luider klinken.
Alleen zal dit niet gaan aangezien de auto in de PS garantie van BMW zit.
Iemand nog ideen ?
Alpina B5 Biturbo
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik heb200 cells racecats ,die geven wel foutmelding , als je daar aan ergert kun je een delete plug permanent op de OBD poort zetten, nadeel is dat hij ook andere storing meldingen schijnt te onderdrukken. Race cats maken voor het geluid trouwens niets uit dan kom je echt bij catess terecht hetgeen niet aan te bevelen is.
Je kunt bij Mosselman een Itronic aanschaffen waarmee je meer vermogen kan oproepen en zelf de uitlaatkleppen kunt bedienen. Als de itronic uit staat is hij onvindbaar voor de dealer. De voorzitter van onze club heeft een uitlaat voor zijn X5 M laten maken bij Manhart in Duitsland, en die hoor je wel. Gewoon even lid worden Folkert dan kom je maar even luisteren
Je kunt bij Mosselman een Itronic aanschaffen waarmee je meer vermogen kan oproepen en zelf de uitlaatkleppen kunt bedienen. Als de itronic uit staat is hij onvindbaar voor de dealer. De voorzitter van onze club heeft een uitlaat voor zijn X5 M laten maken bij Manhart in Duitsland, en die hoor je wel. Gewoon even lid worden Folkert dan kom je maar even luisteren
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Sportcat scheelt wel degelijk voor het geluid, dan kan ik persoonlijk bevestigen. Niet zo als een hele uitlaat, maar hij wordt zeker luider. En je zou de oude kunnen terug schroeven als er problemen zijn ?
-
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 15:09
- Type Auto: BMW F82 M4
- Locatie: Gelderland / Zuid-Holland
Op mijn 435i met Akrapovic evolution eronder heeft Hendirk van Baanvelgen destijds ook een afstandsbediening voor mij gemonteerd heeft goed z'n best gedaan afgelopen 1,5 jaar!
F82 M4 - Azuritschwarz
F36 435i - Carbon Black
F10 535D - Carbon Black
E92 335D - Moonstone
E46 330ci - Sapphire Black
E36 320ci - Sterling Silver
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Bijgaande foto's van hoe de auto nu is geworden met diverse aanpassingen:
Hoogglans zwart OEM 612M velgen , OEM hoogglans zwarte preformance nieren, carbon diffusor, eisenmann sport demper met valve controle.
Uitlaat geluid is me eigenlijk nog te mild, alleen tijdens de koudstart modus is het echt mooi.
Ook met een volledig akrapovic evolution systeem is het nog niet echt geweldig. Dit in tegen stelling tot een M5 F10 die een vriend heeft, daarbij klinkt de akra echt waanzinnig. Hoe dat komt is me een raadsel... zit dus wel degelijk verschil tussen de M5 en de X5M dealer gaf ook al aan dat het niet beter wordt tenzij je een down pijp gaat monteren.
Hoogglans zwart OEM 612M velgen , OEM hoogglans zwarte preformance nieren, carbon diffusor, eisenmann sport demper met valve controle.
Uitlaat geluid is me eigenlijk nog te mild, alleen tijdens de koudstart modus is het echt mooi.
Ook met een volledig akrapovic evolution systeem is het nog niet echt geweldig. Dit in tegen stelling tot een M5 F10 die een vriend heeft, daarbij klinkt de akra echt waanzinnig. Hoe dat komt is me een raadsel... zit dus wel degelijk verschil tussen de M5 en de X5M dealer gaf ook al aan dat het niet beter wordt tenzij je een down pijp gaat monteren.
Alpina B5 Biturbo
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Het wordt waarschijnlijk weer een import aangezien er veel meer keuze is in het buitenland en ik het erg leuk vind om zelf te doen.
Heb al 2 mooie aanbiedingen gehad (M5 G30) van uit zweden van een BMW dealer waar ik mijn ex M550d ook heb gekocht.
Paar weken terug diverse auto's geprobeerd waaronder: Tesla model x met belachelijk veel pk's en een Panamera 4s diesel.
Tesla: geweldig acceleratie, maar verder heb ik er helemaal niks mee..
Panamera: wat een geweldige afwerking van het interieur! trekkracht van motor is ook enorm alleen vind hem overal erg braaf
Mijn voorkeur gaat uit naar weer een Alpina en dan een B5 Biturbo touring. Heb vorig jaar met deze auto gereden en dat is gewoon waanzinnig
Heb al 2 mooie aanbiedingen gehad (M5 G30) van uit zweden van een BMW dealer waar ik mijn ex M550d ook heb gekocht.
Paar weken terug diverse auto's geprobeerd waaronder: Tesla model x met belachelijk veel pk's en een Panamera 4s diesel.
Tesla: geweldig acceleratie, maar verder heb ik er helemaal niks mee..
Panamera: wat een geweldige afwerking van het interieur! trekkracht van motor is ook enorm alleen vind hem overal erg braaf
Mijn voorkeur gaat uit naar weer een Alpina en dan een B5 Biturbo touring. Heb vorig jaar met deze auto gereden en dat is gewoon waanzinnig
Alpina B5 Biturbo