Aandrijving defect

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Hoeveel onderzoek heeft de dealer gedaan dan, hoe komt hij erbij dat de bak vervangen moet worden?
Bij ZF is wel onderzoek gedaan, niet een heel eerlijk vergelijk dus. Misschien (ik heb nog wel wat vertrouwen in de dealer) had de dealer na het opensleutelen van de transmissie je ook wel gebeld met de boodschap dat het "meevalt"

Anyway, evengoed serieus geld :?


treve
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2018, 21:58

De dealer heeft verder geen onderzoek gedaan, stelde dat ze geen onderdelen hadden en er verder niets aan konden doen. Was ik dus niet zelf naar ZF gegaan hadden ze er echt zonder meer een nieuwe bak ingegooid à €8.700
En dat neem ik ze dus kwalijk dat ze zelf niet hebben aangeboden om voor verdere expertise nar ZF te gaan. Dat initiatief had van hen zelf moeten komen.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vind beide (re)acties logisch. Van de zijlijn altijd lastig te beoordelen.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De dealer doet veel ingewikkelde dingen blijkbaar of neemt in ieder geval weinig tijd voor diagnose of evt revisieopties. Gewoon de hele handel vervangen. De klant dok wel.
Voor een leaseauto zou ik m er wel heenbrengen. Voor n eigen auto alleen als het echt niet anders kan.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ligt er soms ook aan waar j achter staat.

Concreet vb.

Ik heb nu een mini r52 s staan.
Ding door klant gekocht en liet meteen van alles doen. Onderhoud etc etc. Koppeling was ruk dus inc 2 massa vv. Was 3000 euro inc bijna.
Zei toen al..niet doen. 2002 ding met 130k.
Maja..na diverse gespreken toch gedaan.
Na 2 weken viel hen wel op dat ie erg olie verbruikte.
Nog 1 op 300. Zuigerveren en seals... en de charges bevatte ook lekker veel olie.
Blok is dus los..en auto eigenlijk ook.

Toch doorrijden. En nu isnook een lekke koppakking. En weer wil hij hen maken. Dat doe ik dus niet. Je gaat niet trekken aan een dood paard. En wil het best doen als het moet. Maar dan alleen met een oem ruilblok met 0 km erop. En geen ruilblok uit een sloper oid. Daar sta ik niet achter ivm geen garantie
Om maar nietvte spreken van zn olietroep in zn kat..sondes...inlaat..sensoren etc etc.
Zo kan se dealer ook denken... al is het bedrag wel serieus.
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”