Oliedoms defect, nieuwe motor

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier

Moderators: Beheerder, Moderator team

Gesloten
Ddw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2020, 22:02

07 sep 2020, 22:38

2 maanden geleden op aanraden van Bmw Düsseldorf dhaag mijn f11 520i, 2012, distributieketting vernieuwd. Bij 95000 km. Kst. € 3000,- de week daarna terug gegaan, omdat ik een tikkend geluid hoorde alsof de kleppen tikten. Leek geen probleem, maar kom terug als het blijft of erger wordt.
2 weken geleden Hoorde ik een ventilator bij het gas geven. Terug naar Bmw. Geen waarschuwingslampje brandde er.Geen vermogensverlies o.i.d te hebben.
Nu blijkt de oliepomp defect en er lijkt zo veel metaalrommel door de motor te zijn gegaan dat een nieuwe motor de oplossing, is.
Kosten meer dan 10.000,00
Wat kan de oorzaak zijn? Ik ga het sowieso niet doen.


Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 429
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

08 sep 2020, 07:25

Op aanraden laten staan zou ik zeggen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

08 sep 2020, 12:11

Jeetje ze worden er niet beter op bij Dusseldorp. Bij mij hebben ze de kettingen (distri en oliepomp) en alle geleiders vervangen. De auto was toen 6 jaar oud ook een N20 115K op de teller. Gaven 2 jaar garantie op de preventieve reparatie, maar gelukkig alles loopt prima nog steeds.

Ik zou rechtsbijstand inschakelen want als de oliepomp door gebrekkige vakmanschap bij het vervangen van alle kettingen en geleiders dan heb je misschien een kans. BMW zal zeggen dat de pomp uit ouderdom is overleden, dat wordt het twistpunt. Ze zullen het gooien op domme pech maar gezien ze recentelijk wat gedaan hebben...

Overige feiten:

-Een specialist doet hetzelfde voor ca 1200 euro, dus 3000 is teveel. Dit heb ik zelf ook destijds niet betaald aan Dusseldorp, verre van.
-Een N20 van een niet dealer met montage zou rond de 3000-5000 euro moeten kosten.
-Tikken doet de N20 altijd wel, maar als het door te weinig olie was zou je al een melding van lage oliedruk gehad moeten hebben.
-Als je je auto daar weghaalt en naar een andere garage brengt voor 2nd opinion gaan ze dat tegen je gebruiken, misschien kun je er een expert naar hen sturen?
-Ik volg deze meneer op internet https://driving-dutchman.nl/motor-tunen-niet-way/ misschien kan hij helpen?

Wens je veel wijsheid toe. Hou je ons op de hoogte, het kan ons allemaal overkomen.
F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
Gesloten

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”