BMW F11 520i gierend geliuid bij stationair

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2022, 15:31
Type Auto: F11 520i 2012
Locatie: Emmen

Heey BMW fanaten! :Hosanna:

heb nu echt wat vreemds en kan het niet verklaren :( . ik heb een gierend geluid( net als een lager die droog loopt) bij het motorblok. dit gebeurd niet altijd dat is het lastige ervan. dit gebeurd wanneer de auto staiionair draait of wanneer rijdend en dan gas los laten.

ivm het niet altijd gebeurd een test gedaan..
- tijdens gieren de oliedop er af gehaald en geluid verdween. dop er weer op en gieren kwam weer terug.
Om de dop eraf te halen moest ik toch enige kracht zetten en het leek erop dat er behoorlijk vacuum heeft. TIjdens het verwijderen het bekende SSSSSHHTT geluid.

Voordat ik de dop er af haalde zag ik ook lichte/minimale rook halverwege/onderkant blok vandaan komen. Bij lange afstanden op snelweg 130km/h als je dan stilstaat ruik je ook een soort van verbrand/ hete metaal geur :x . Het is dan niet altijd zo dat hij dan ook giert.

hebben jullie nog een idee wat dit kan zijn? afsrpraak met garage voor volgende week wordt gepland maar zei denken aan lekke klepdekselpakking. Maar dan heb je toch geen onderdruk en gierend geluid :? . aangezien ik toch een pokke eind daarvoor rijden moet heb ik liever wat meer voorkennis :D .

heb een video maar weet niet hoe ik die kan uploaden :duh:

hoop dat jullie tips voor mij hebben :thumbup:


Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Wat betreft video: op YouTube zetten en dan link hier plakken ;)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”