powerbox issue F11 series

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dacht....deel mn ervaring even.

Van de week een f11 535 gehad. Ding loopt veel in Duitsland en rijdt veel 200 plus. .eigenaar had een m3e92 eerst en houdt van gasgeven .
Any way. ..ding liep dus onwijs kut. Bmw alkmaar wou niet helpen omdat er een powebox tussen zat.
Dus kwam ie bij mij. Zn ouders rijden mooie audis en ze vertelde dat ik en mn collega allebei bmw rijden en fan zijn.
Na uitlezen en live data checken viel meteen al op dat de raildruk soms wegviel. Met als gevolg hakkelend lopen.
Nu meet die sensor wat de druk is..en eerlijk gewijd gaan bij alle merken die sensoren weinig stuk. Dus als de druk wgvalt. .denk ik aan lekkage injectoren..drukpomp stuk..opvoerpomp kaduuk. Solenoid die slecht aansturen of simpeler...filter verstopt?
Toen even gekeken. ..
De.powerbox was afgekoppeld...maar er niet tussen uit.
Die verwijderd...en nog steeds niet top. Toen in overleg de sensor vervangen..a 95 ex btw..en top. Helemaal goed.weer.
Wat blijkt....Zo een powebox verhoogd nogal de raildruk. Dus meer druk op de rail..betekent bij zelfde duratie van opening injector. ..meer diesel inspuiting. Leuk..maar kan a die pomp dat aan..en b..het membraan in de druksensor? Blijkbaar niet....
dacht. ..meldt het ff..


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
1234Edgar
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 810
Lid geworden op: 15 okt 2012, 20:09
Type Auto: 330d X drive E91 LCI & 120d E87
Locatie: Nederland
Contacteer:

Zo'n 535 verdient sowieso echte tuning ipv een powerbox lijkt mij?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Goed gevonden :ja:

Chiptuning doet toch hetzelfde? Ik bedoel, extra power krijg je door meer brandstof en meer lucht, evt door wat met de klepstanden te "spelen"
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Wat is het nut van die druksensor :?:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

die meet de druk op je common rial (gelijke/constante druk).
Een cr diesel start met ong 300 a 350 bar. De pomp kan tot 2500 gaan tegenwoordig. Hoe meer druk..hoe meer en preciezer er in gespoten kan worden onder compressie wat meer pk levert.
Tuurlijk zijn er marges op onderdelen en kan die sensor meer aan..maar op gegeven moment is het klaar.
Bij chiptuning worden er parameters gefopt en verhoogd. Denk aan turbodruk ;)
Je kan beter de naald wat langer openlaten staan..dan spuit ie ook meer in..en dat onder dezelfde druk. Blijkbaar is het voor een powerbox goedkoper om de druk meer te laten oplopen en het bij dat oa bv te laten. Ga je echt remappen zoals een echte tuner doet...dan kijkt ie wat het beste is qua verschuivingen in waardes.
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”