Hoeveel onderzoek heeft de dealer gedaan dan, hoe komt hij erbij dat de bak vervangen moet worden?
Bij ZF is wel onderzoek gedaan, niet een heel eerlijk vergelijk dus. Misschien (ik heb nog wel wat vertrouwen in de dealer) had de dealer na het opensleutelen van de transmissie je ook wel gebeld met de boodschap dat het "meevalt"
Anyway, evengoed serieus geld
Aandrijving defect
-
- Just getting started
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2018, 21:58
De dealer heeft verder geen onderzoek gedaan, stelde dat ze geen onderdelen hadden en er verder niets aan konden doen. Was ik dus niet zelf naar ZF gegaan hadden ze er echt zonder meer een nieuwe bak ingegooid à €8.700
En dat neem ik ze dus kwalijk dat ze zelf niet hebben aangeboden om voor verdere expertise nar ZF te gaan. Dat initiatief had van hen zelf moeten komen.
En dat neem ik ze dus kwalijk dat ze zelf niet hebben aangeboden om voor verdere expertise nar ZF te gaan. Dat initiatief had van hen zelf moeten komen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
De dealer doet veel ingewikkelde dingen blijkbaar of neemt in ieder geval weinig tijd voor diagnose of evt revisieopties. Gewoon de hele handel vervangen. De klant dok wel.
Voor een leaseauto zou ik m er wel heenbrengen. Voor n eigen auto alleen als het echt niet anders kan.
Voor een leaseauto zou ik m er wel heenbrengen. Voor n eigen auto alleen als het echt niet anders kan.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ligt er soms ook aan waar j achter staat.
Concreet vb.
Ik heb nu een mini r52 s staan.
Ding door klant gekocht en liet meteen van alles doen. Onderhoud etc etc. Koppeling was ruk dus inc 2 massa vv. Was 3000 euro inc bijna.
Zei toen al..niet doen. 2002 ding met 130k.
Maja..na diverse gespreken toch gedaan.
Na 2 weken viel hen wel op dat ie erg olie verbruikte.
Nog 1 op 300. Zuigerveren en seals... en de charges bevatte ook lekker veel olie.
Blok is dus los..en auto eigenlijk ook.
Toch doorrijden. En nu isnook een lekke koppakking. En weer wil hij hen maken. Dat doe ik dus niet. Je gaat niet trekken aan een dood paard. En wil het best doen als het moet. Maar dan alleen met een oem ruilblok met 0 km erop. En geen ruilblok uit een sloper oid. Daar sta ik niet achter ivm geen garantie
Om maar nietvte spreken van zn olietroep in zn kat..sondes...inlaat..sensoren etc etc.
Zo kan se dealer ook denken... al is het bedrag wel serieus.
Concreet vb.
Ik heb nu een mini r52 s staan.
Ding door klant gekocht en liet meteen van alles doen. Onderhoud etc etc. Koppeling was ruk dus inc 2 massa vv. Was 3000 euro inc bijna.
Zei toen al..niet doen. 2002 ding met 130k.
Maja..na diverse gespreken toch gedaan.
Na 2 weken viel hen wel op dat ie erg olie verbruikte.
Nog 1 op 300. Zuigerveren en seals... en de charges bevatte ook lekker veel olie.
Blok is dus los..en auto eigenlijk ook.
Toch doorrijden. En nu isnook een lekke koppakking. En weer wil hij hen maken. Dat doe ik dus niet. Je gaat niet trekken aan een dood paard. En wil het best doen als het moet. Maar dan alleen met een oem ruilblok met 0 km erop. En geen ruilblok uit een sloper oid. Daar sta ik niet achter ivm geen garantie
Om maar nietvte spreken van zn olietroep in zn kat..sondes...inlaat..sensoren etc etc.
Zo kan se dealer ook denken... al is het bedrag wel serieus.
Nobody said it was easy....