ZF Automaat spoelen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Lazrambo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 nov 2011, 09:29
Type Auto: BMW F10 LCI 528xi xDrive High Luxury
Locatie: Enschede

Beste leden,

ga binnenkort puur preventief (141.000km) de automaat van mijn F10 LCI 528xi uit 8-2013 laten onderhouden, heb contact opgenomen met ZF Delfgauw Nederland en ZF Dortmund Friedrichshafen.
Aangezien ik in Enschede woon maakt het voor mij niets uit naar welke stad ik zou gaan en heb ze beiden om een offerte gevraagd.

ZF Delfgauw heeft netjes een offerte gestuurd met de volgende inhoud:
De kosten van een onderhouds-servicebeurt zijn € 685,00.
De kosten van een onderhouds-servicebeurt incl. oliespoeling (op basis van schone olie – zonder reinigingsmiddel) zijn € 780,00.
Op verzoek kunnen wij tijdens de onderhouds-servicebeurt:
De olie van het differentieel in de voor en achteras verversen, de kosten hiervoor bedragen € 75,00 per as.
Het verversen van de olie in de X-Drive, de kosten hiervoor zijn € 145,00.
Bovengenoemde prijzen zijn incl. BTW, arbeidsloon, originele ZF olie (ZF LifeGuardFluid 8) en originele ZF onderdelen.


Nou lees ik hier in het forum dat velen van jullie positieve ervaringen hebben met ZF Dortmund maar die hebben gereageerd met:
vielen Dank für Ihr Interesse an unseren Dienstleistungen.
Den Getriebeölwechsel oder -spülung führen wir nicht mehr an unseren Standorten durch, haben aber 54 qualifizierte ZF Service Points -ZF Partnerwerkstätten- in ganz Deutschland, die diese Aufgabe für uns übernehmen.
Jene sind in Sachen Getriebeölwechsel ausgebildet und zertifiziert.

Unter www.zf.com/servicenetworksa/de_de/corpo ... sp#/search
können Sie anhand Ihrer Postleitzahl ermitteln, welcher ZF Service Point in Ihrer unmittelbaren Umgebung tätig ist.
(Achten Sie explizit auf das ZF Service Point Logo)

Kort vertaald zeggen ze dat ZF Dortmund geen service meer verleend en wordt ik doorverwezen naar de servicepartners van ZF :gek:
Er zijn wel een paar bedrijven in duitsland op een afstand van 100km die ik dan weer terug kan vinden op het kaartje van ZF, wat zouden jullie doen :popcorn:


Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

ZF Delfgauw zou ik heen gaan.
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Ik zou het ook bij ZF Delfgauw doen. Zij halen ook de Mechatronic eruit, fouten uitlezen, software updaten etc. Niet de goedkoopste optie maar wel bij de bron, het meest uitgebreid en ik denk ook wel het beste. Wellicht kunnen andere bedrijven dit ook allemaal maar als het prijsverschil niet bizar groot is, zou ik toch naar ZF zelf gaan.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Zou je post even verplaatsen naar dit topic:
viewtopic.php?f=74&t=11049&p=578773&hil ... en#p578773
Is dan wel het 3/4 serie forum, maar houdt het draadje lekker up to date.
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”