Uitlaatgas bij koude start

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1969
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2021, 17:57

Hallo, ik heb een vraag over mijn handgeschakelde F11 LCI 520D uit 2016. Bij koude start ruikt de auto al een tijdje erg naar uitlaatgas. Zowel buiten de auto rond motorkap als binnen de auto als de aanjager begint te blazen. Dan verdwijnt dit, zowel bij stilstaan met draaiende motor als bij rijden ruik ik het niet. Ook is het niet aanwezig bij warme start.

Turbo was lek, die is al vervangen en ook de roetfilter is gereinigd. Interieurfilter uiteraard ook vervangen. De auto heb ik vorig jaar 2dehands gekocht en had heel weinig km's , wss dus nooit goed warmgedraaid... Ik moet erbij vermelden dat ik de auto heb laten chippen (was geknepen 163 pk, nu 220 pk) en de wagen ben gaan gebruiken zoals het hoort. Langere stukken op snelweg en eens flink doortrekken, als de motor warm is uiteraard. Toen had ik al snel het probleem met het uitlaatgas waarbij diagnose in garage was dat de turbo lekte. Nooit een storingsmelding gehad. Ze hebben mij keurig alles laten zien (kapotte turbo, vieze filters etc.)

Garage kan niets meer vinden maar ik ga er maar weer mee terug omdat het uitlaatgasprobleem er nog steeds is. Oja vlak na aanschaf is de EGR koeler check gedaan en ook eerste deel uitlaat is vervangen door flexibel stuk omdat er resonantie was. Uitlaat is dicht, EGR zou ook ok moeten zijn. Waar zouden ze nu naar moeten kijken denken jullie? Met vriendelijke groeten, Arjan


Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”