Ik hoop hier het juiste antwoord te vinden, want na uren en uren Goolgen heb ik nog niet gevonden wat ik zocht... Wij hebben sinds kort een BMW F10 (523i, normaal onderstel) en zou deze heel graag willen verlagen. Ik 'erger' me bijna aan het feit dat ie voor hoger staat dan achter.
Je leest veel goeds over de Eiback Pro kit, die verlaagt hem 30 mm rondom. Ik zou liever 30mm V en 20mm A hebben. Wie weet de oplossing? Of waar kan ik het beste terecht? Het gaat puur om de looks. Kom van een oude VW Golf 5, daar stuiterde je alle kanten op, dus deze F10 is al zo luxe qia wegligging, ik wil daar best concessies op doen... Als ik bijv. alleen voor al 20 mm zou kunnen verlagen ben ik al blij.
Hoor graag van jullie!
Verlagen BMW f10 2010
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bij diverse BMW's kun je wel de voorzijde extra 10mm verlagen.
Zie net dat er voor de F10 ook n variant bij gekomen is!
http://www.carfantasy.nl/veerschotels/b ... 61f3t8p0j3
Zie net dat er voor de F10 ook n variant bij gekomen is!
http://www.carfantasy.nl/veerschotels/b ... 61f3t8p0j3
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Die variant voor de F10 ziet er anders uit. Geen idee hoe die gebruikt worden.
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36
Kijk, dat klinkt inderdaad als een goede optie, die verschotels om voor 1 cm te verlagen. Heb ze gelijk gemaild met de vraag of dit ook in combinatie kan Eibach veren. Als dat niet kan, dan kies ik voor de schotels alleen. Het lijkt mij mooier staan als de wagen wat meer voorover hangt namelijk.
Je leest zo veel dat die BMW's zo hoog op hun voorpoten staan, dat ik niet denk dat de achterveren doorgezakt zijn. Hoewel ik dat wel hoop, want dan zou de auto 'recht' uit komen met nieuwe veren.
Als jullie nog meer tips hebben, ik hoor het graag!
EDIT: heb al antwoord, dat kan dus. Maar dan gaat die voorkant 4 cm naar beneden... Dat is mss wel erg laag? Zeker in combinatie met die spoilerlip die ik er nog onder wil zetten? https://rdx.de/de/produktuebersicht/bmw ... oilerlippe
Vind het trouwens een hele mooie spoiler lip, die de saaie voorbumper heel sportief maakt!
Je leest zo veel dat die BMW's zo hoog op hun voorpoten staan, dat ik niet denk dat de achterveren doorgezakt zijn. Hoewel ik dat wel hoop, want dan zou de auto 'recht' uit komen met nieuwe veren.
Als jullie nog meer tips hebben, ik hoor het graag!
EDIT: heb al antwoord, dat kan dus. Maar dan gaat die voorkant 4 cm naar beneden... Dat is mss wel erg laag? Zeker in combinatie met die spoilerlip die ik er nog onder wil zetten? https://rdx.de/de/produktuebersicht/bmw ... oilerlippe
Vind het trouwens een hele mooie spoiler lip, die de saaie voorbumper heel sportief maakt!
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36
Vering gemonteerd! En de veerschotels voor, die Dutch had gevonden. Mega vet, super blij mee!
Had al op diverse forums gelezen dat de F10 eigenlijk fabrieks-af al zo op z'n poten hoort te staan, en inderdaad!! Wat een verschil!! Zo blij mee!
Comfort: merk eigenlijk geen verschil. Ok, ik heb de auto ook nog maar 1000 km, dus ben/was ook niet gewend aan de 'oude' veren. Wel vind ik dat ie strakker stuurt bij snelle korte bochten of forse stuurbewegingen!! Top dus!
Alleen voor de looks raad ik iedereen het al aan. Hoe het bevalt kan ik later pas goed over oordelen.
Betere foto heb ik nog niet, komt nog wel.
Vrijdag zijn de M-sideskirts en de RDX spoiler lip klaar. Daarna de speakers maar eens aanpakken en die ambiant-light bestellen en monteren. Tips zijn welkom
Had al op diverse forums gelezen dat de F10 eigenlijk fabrieks-af al zo op z'n poten hoort te staan, en inderdaad!! Wat een verschil!! Zo blij mee!
Comfort: merk eigenlijk geen verschil. Ok, ik heb de auto ook nog maar 1000 km, dus ben/was ook niet gewend aan de 'oude' veren. Wel vind ik dat ie strakker stuurt bij snelle korte bochten of forse stuurbewegingen!! Top dus!
Alleen voor de looks raad ik iedereen het al aan. Hoe het bevalt kan ik later pas goed over oordelen.
Betere foto heb ik nog niet, komt nog wel.
Vrijdag zijn de M-sideskirts en de RDX spoiler lip klaar. Daarna de speakers maar eens aanpakken en die ambiant-light bestellen en monteren. Tips zijn welkom
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36
Schok moest sowieso uit elkaar, anders kan je de veer niet wisselen natuurlijk. Je haalt je schok er af, dan bovenste veerschotel los bouten en de veer er af met die ring waar je de veer in legt.Edje schreef:Dat is wel een mooie optie om m voor wat lager te leggen. Moeten wel de veerpoten uit elkaar toch?
Dan houdt je dus je schokdemper met veerschotel over. Die veerschotel tik je er zo met een hamer af. De nieuwe er op zetten is even een beetje ho*renkasten, maar als ie eenmaal in center zit, dan sla je hem gewoon naar beneden tot de aanslag.
Helaas geen foto's gemaakt, maar het wijst zichzelf.'
- BjeffIndividual
- VIP Driver
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
- Type Auto: Model S P100D
Ik vraag me toch altijd af of dit geen gevaarlijke situaties oplevert bij onverwacht uitwijken.
Het standaard onderstel is getest, het standaard onderstel met eibach zal door eibach getest zijn. Maar die laatste combi ook nog modificeren met veerschotels.. not my xup of tea.
Optisch klopt het ook niet, lijkt door zijn voorbenen gezakt.
Desondanks wel leuk om te lezen dat je er superblij mee bent, je doet het immers voor jezelf
Het standaard onderstel is getest, het standaard onderstel met eibach zal door eibach getest zijn. Maar die laatste combi ook nog modificeren met veerschotels.. not my xup of tea.
Optisch klopt het ook niet, lijkt door zijn voorbenen gezakt.
Desondanks wel leuk om te lezen dat je er superblij mee bent, je doet het immers voor jezelf
Model S P100D aka Dyson
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36
Tja, of het 'gevaarlijke situaties' levert bij onverwacht uitwijken weet ik niet. Gisteren wel uitvoerig getest met behoorlijke rukken aan het stuur, kon niets vreemds opmerken. Als het gevaarlijk zou zijn, zou de garage het er dan ook onder hebben gezet?
Tot nu toe in 18 jaar niet onverwacht hard moeten uitwijken (afkloppen) en hopelijk mogen wij dat zo houden.
Optisch klopt het prima hoor!! Had al in mijn post gezet dat het geen goede foto is. De auto staat ook op een aflopende oprit zoals je ziet, dus dan hangt ie al verder voorover. Denk ook dat ie achter nog verder in moet zakken, want voor ligt de motor er natuurlijk in, dus die is wss al wat sneller gezakt. Tot nu toe heb ik voor ongeveer 1,5 cm tussen band en spatbord, achter ongeveer 2,5 cm tussen band en spatbord (en hopelijk zakt ie nog wat door). Vind het in ieder geval mooier dat ie nu ietsje voorover ligt ipv achterover... Anders is het net of je altijd je kofferbak vol hebt. Het doel was 'recht', maar dit is ook prima
Tot nu toe in 18 jaar niet onverwacht hard moeten uitwijken (afkloppen) en hopelijk mogen wij dat zo houden.
Optisch klopt het prima hoor!! Had al in mijn post gezet dat het geen goede foto is. De auto staat ook op een aflopende oprit zoals je ziet, dus dan hangt ie al verder voorover. Denk ook dat ie achter nog verder in moet zakken, want voor ligt de motor er natuurlijk in, dus die is wss al wat sneller gezakt. Tot nu toe heb ik voor ongeveer 1,5 cm tussen band en spatbord, achter ongeveer 2,5 cm tussen band en spatbord (en hopelijk zakt ie nog wat door). Vind het in ieder geval mooier dat ie nu ietsje voorover ligt ipv achterover... Anders is het net of je altijd je kofferbak vol hebt. Het doel was 'recht', maar dit is ook prima
Laatst gewijzigd door OEB op 21 feb 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
@OEB: qua comfort maakt 't inderdaad nul verschil. En mooi dat het gelukt is! Rijden zoveel mensen met andere veerschotels rond, dat het geen problemen zou moeten geven. Zolang er genoeg ruimte zit tussen veerpoot/wiel/wielkast, dan is er geen probleem. Anders had je bij maximaal sturen en inveren al wel iets gehoord. Zelf ook al weer een tijdje eronder zitten (icm met pro-kit). Net dat beetje dat het verschil maakt
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36
Jouw antwoord stelt de burger dan weer gerust Dutch
Het is zeker dat kleine beetje dat net het verschil maakt, echt zo veel mooier! Het hoort ook gewoon bij een F10, die verlaging.
Zal proberen vandaag beter foto's te maken op een rechte ondergrond....!
Het is zeker dat kleine beetje dat net het verschil maakt, echt zo veel mooier! Het hoort ook gewoon bij een F10, die verlaging.
Zal proberen vandaag beter foto's te maken op een rechte ondergrond....!
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i