Verlagen BMW f10 2010

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
OEB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36

Ik hoop hier het juiste antwoord te vinden, want na uren en uren Goolgen heb ik nog niet gevonden wat ik zocht... Wij hebben sinds kort een BMW F10 (523i, normaal onderstel) en zou deze heel graag willen verlagen. Ik 'erger' me bijna aan het feit dat ie voor hoger staat dan achter.

Je leest veel goeds over de Eiback Pro kit, die verlaagt hem 30 mm rondom. Ik zou liever 30mm V en 20mm A hebben. Wie weet de oplossing? Of waar kan ik het beste terecht? Het gaat puur om de looks. Kom van een oude VW Golf 5, daar stuiterde je alle kanten op, dus deze F10 is al zo luxe qia wegligging, ik wil daar best concessies op doen... Als ik bijv. alleen voor al 20 mm zou kunnen verlagen ben ik al blij.

Hoor graag van jullie!

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij diverse BMW's kun je wel de voorzijde extra 10mm verlagen.
Zie net dat er voor de F10 ook n variant bij gekomen is!
http://www.carfantasy.nl/veerschotels/b ... 61f3t8p0j3
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Dat is wel een mooie optie om m voor wat lager te leggen. Moeten wel de veerpoten uit elkaar toch?
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Die variant voor de F10 ziet er anders uit. Geen idee hoe die gebruikt worden.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Ik verwacht zelf dat dit in de bovenste veerschotel zit, want de onderste zit volgens mij vast op de schokdemper
OEB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36

Kijk, dat klinkt inderdaad als een goede optie, die verschotels om voor 1 cm te verlagen. Heb ze gelijk gemaild met de vraag of dit ook in combinatie kan Eibach veren. Als dat niet kan, dan kies ik voor de schotels alleen. Het lijkt mij mooier staan als de wagen wat meer voorover hangt namelijk.

Je leest zo veel dat die BMW's zo hoog op hun voorpoten staan, dat ik niet denk dat de achterveren doorgezakt zijn. Hoewel ik dat wel hoop, want dan zou de auto 'recht' uit komen met nieuwe veren.

Als jullie nog meer tips hebben, ik hoor het graag!

EDIT: heb al antwoord, dat kan dus. Maar dan gaat die voorkant 4 cm naar beneden... Dat is mss wel erg laag? Zeker in combinatie met die spoilerlip die ik er nog onder wil zetten? https://rdx.de/de/produktuebersicht/bmw ... oilerlippe

Vind het trouwens een hele mooie spoiler lip, die de saaie voorbumper heel sportief maakt!
OEB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36

Vering gemonteerd! En de veerschotels voor, die Dutch had gevonden. Mega vet, super blij mee!

Had al op diverse forums gelezen dat de F10 eigenlijk fabrieks-af al zo op z'n poten hoort te staan, en inderdaad!! Wat een verschil!! Zo blij mee!

Comfort: merk eigenlijk geen verschil. Ok, ik heb de auto ook nog maar 1000 km, dus ben/was ook niet gewend aan de 'oude' veren. Wel vind ik dat ie strakker stuurt bij snelle korte bochten of forse stuurbewegingen!! Top dus!

Alleen voor de looks raad ik iedereen het al aan. Hoe het bevalt kan ik later pas goed over oordelen.

Afbeelding
Betere foto heb ik nog niet, komt nog wel.

Vrijdag zijn de M-sideskirts en de RDX spoiler lip klaar. Daarna de speakers maar eens aanpakken en die ambiant-light bestellen en monteren. Tips zijn welkom ;)
OEB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36

Edje schreef:Dat is wel een mooie optie om m voor wat lager te leggen. Moeten wel de veerpoten uit elkaar toch?
Schok moest sowieso uit elkaar, anders kan je de veer niet wisselen natuurlijk. Je haalt je schok er af, dan bovenste veerschotel los bouten en de veer er af met die ring waar je de veer in legt.

Dan houdt je dus je schokdemper met veerschotel over. Die veerschotel tik je er zo met een hamer af. De nieuwe er op zetten is even een beetje ho*renkasten, maar als ie eenmaal in center zit, dan sla je hem gewoon naar beneden tot de aanslag.

Helaas geen foto's gemaakt, maar het wijst zichzelf.'
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Ik vraag me toch altijd af of dit geen gevaarlijke situaties oplevert bij onverwacht uitwijken.

Het standaard onderstel is getest, het standaard onderstel met eibach zal door eibach getest zijn. Maar die laatste combi ook nog modificeren met veerschotels.. not my xup of tea.

Optisch klopt het ook niet, lijkt door zijn voorbenen gezakt.

Desondanks wel leuk om te lezen dat je er superblij mee bent, je doet het immers voor jezelf :-)
Model S P100D aka Dyson
OEB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36

Tja, of het 'gevaarlijke situaties' levert bij onverwacht uitwijken weet ik niet. Gisteren wel uitvoerig getest met behoorlijke rukken aan het stuur, kon niets vreemds opmerken. Als het gevaarlijk zou zijn, zou de garage het er dan ook onder hebben gezet?
Tot nu toe in 18 jaar niet onverwacht hard moeten uitwijken (afkloppen) en hopelijk mogen wij dat zo houden.

Optisch klopt het prima hoor!! Had al in mijn post gezet dat het geen goede foto is. De auto staat ook op een aflopende oprit zoals je ziet, dus dan hangt ie al verder voorover. Denk ook dat ie achter nog verder in moet zakken, want voor ligt de motor er natuurlijk in, dus die is wss al wat sneller gezakt. Tot nu toe heb ik voor ongeveer 1,5 cm tussen band en spatbord, achter ongeveer 2,5 cm tussen band en spatbord (en hopelijk zakt ie nog wat door). Vind het in ieder geval mooier dat ie nu ietsje voorover ligt ipv achterover... Anders is het net of je altijd je kofferbak vol hebt. Het doel was 'recht', maar dit is ook prima ;)
Laatst gewijzigd door OEB op 21 feb 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

@OEB: qua comfort maakt 't inderdaad nul verschil. En mooi dat het gelukt is! Rijden zoveel mensen met andere veerschotels rond, dat het geen problemen zou moeten geven. Zolang er genoeg ruimte zit tussen veerpoot/wiel/wielkast, dan is er geen probleem. Anders had je bij maximaal sturen en inveren al wel iets gehoord. Zelf ook al weer een tijdje eronder zitten (icm met pro-kit). Net dat beetje dat het verschil maakt :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
OEB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2018, 17:36

Jouw antwoord stelt de burger dan weer gerust Dutch :)

Het is zeker dat kleine beetje dat net het verschil maakt, echt zo veel mooier! Het hoort ook gewoon bij een F10, die verlaging.

Zal proberen vandaag beter foto's te maken op een rechte ondergrond....!
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Hmm net aan carfantasie gevraagd voor schotels onder mijn f34. helaas.
Het zou wel een mooie oplossing zijn. Ik ben erg tevreden over het onderstel, maar vind hem voor gewoon te hoog ..
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Dan hoef ik het niet meer te vragen. 008
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ja via chat hoor. Maar lijkt mij dat ze het wel even goed navragen..
F34 328i



Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Vering/Remmen/Onderstel”