Luchtvering defect?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
MarkStroop
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018, 07:46

Mijn F07 is s ochtends aan de rechterkant ingezakt. Na enkele minuten rijden is hij weer min of meer recht. Is dat de luchtvering? Iemand een reparatie advies?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door MarkStroop op 13 feb 2018, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Balg lek..

Klusje van max een uurtjr.
Met laptop leeg laten lopen..wiel eraf en de balg zit met een bajonet vast. Kwartslagje en hij is los. Slang met koperen busje eruit halen. En omgekeerd weer.
Bij 5 serie komt het veel voor...
Nobody said it was easy....
MarkStroop
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2018, 07:46

Kijk, dat is nog eens een snel en duidelijk advies. Dank je wel! Ik ga ermee aan de slag :ja:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Voorzichtig met dat koperen busje en slang. Is fragiel.
En..goed uit zn veren laten hangen..en goed de lucht eruit halen met laptop. Anders krijg j hem er niet tussen vandaan.
En weer oppompen met je laptop.

Maybe dat remco weet waarom rechts altijd lek gaat. Die vervang j het vaakst. Overigens gewoon bij brezan oid te krijgen. BMW maakt ze zelf ook niet...
Nobody said it was easy....
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Waarom rechts altijd defect gaat vrasg ik mij ook wel eens af. Misdchien omdat je rechts meer kuilen en hobbels in de weg hebt zitten?? Ik last de balgen zelf nooit leeglopen, ik snijd ze altijd in met een stanley mes. Het is niet gevaarlijk en hij is lekker snel leeg.

Wat betreft het koperen nippeltje, ik haal de leiding altijd los door op de oude balg de “bout” los te draaien, dan knip ik het koperen busje eraf, dus dat je een lege leiding over houd. Deze druk ik dan in de “bout” in de nieuwe balg, zover je kan, dat is bijna tot het witte streepje op de leiding.

Maar als he de nieuwe balg heb gemonteerd, eerst de balg oppompen met de laptop, voordat je hem op de wielen zet, anders sneuvelt die gelijk weer
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Vering/Remmen/Onderstel”