Ik kwam toevallig deze thread tegen via Google (aangezien ik normaal meer in de 3-serie E9X sectie zit) omdat ik zelf op het moment ook aan het kijken ben naar M-tech bumpersets.
Misschien kan iemand anders hier er meer over zeggen, maar er lijkt in ieder geval een verschil te zijn in van welk type kunststof/plastic de sets gemaakt zijn van bijvoorbeeld Bimmerproducts vs. HLAutomotive.
Voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden lijkt het erop dat originele bumpers waarschijnlijk van Polypropyleen (PP) of Polyurethaan (PU) gemaakt zijn. Het voordeel van dit materiaal zou zijn dat het wat makkelijker buigt/vervormd en terug vormt ook bij lagere temperatuur. Het andere materiaal wat veel gebruikt wordt voor de aftermarket bumpersets is ABS plastic, dit is in principe harder maar kan ook minder makkelijk vervormen (vooral als het kouder is) waardoor deze bumpers sneller breken/scheuren op het moment dat je per ongeluk een keer een stoeprand raakt met inparkeren en/of je te hard over een drempel gaat met een lage auto.
Op de websites staat dat het pakket van HLAutomotive van PP gemaakt is, en het pakket van Bimmerproducts van ABS.
Wellicht is er hier iemand die hier meer verstand van heeft, maar tot nu toe neig ik daardoor meer naar het bestellen van de set van HLAutomotive.
P.S. Polaris, hopelijk kom je uiteindelijk toe aan het spuiten en monteren van je bumpers. Ik zelf wacht nu op het uitkering door de verzekeraar en zodra dat binnen is ben ik van plan te gaan bestellen. Ik ga ze overigens niet spuiten aangezien ik de hele auto net gewrapped heb, dus ben van plan de de primer licht op te schuren en daaroverheen te wrappen (de rest van de lak van de auto was sowieso niet zo mooi meer dus denk niet dat ik hem ooit verkoop zonder wrap).
Hlautomotive ervaringen?
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Ik heb zojuist ook een offerte opgevraagd bij BMWmpakket.nl , zij geven aan alleen originele OEM BMW onderdelen te gebruiken. Dus ben erg benieuwd welke prijs hier aan zou hangen.
- DHC
- VIP Driver
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
- Type Auto: F20 116i BR Stage 1
Dat kost bij hun rond de 2.500 euro.
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 07 apr 2020, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig citaat verwijderd
Reden: Overbodig citaat verwijderd
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Die €2500,- is waarschijnlijk gespoten en gemonteerd lijkt mij? Dat is op zich een hele nette prijs. Goed om te weten, maar ik ben dus benieuwd wat de prijs is zonder spuiten en excl. montage.
Bij HLAutomotive bijvoorbeeld zou incl. spuiten en montage op €1750,- komen (maar dat zijn sowieso niet de originele onderdelen).
Bij HLAutomotive bijvoorbeeld zou incl. spuiten en montage op €1750,- komen (maar dat zijn sowieso niet de originele onderdelen).
- DHC
- VIP Driver
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
- Type Auto: F20 116i BR Stage 1
Ja de laatste keer dat ik het vroeg was het alles inclusief. Was wel voor een F20.
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 07 apr 2020, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig citaat verwijderd
Reden: Overbodig citaat verwijderd
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Beetje off-topic omdat het niet meer zoveel met 5-serie te maken heeft, maar zojuist reactie van BMWmpakket.nl.
Blijkbaar levert BMW geen gunstig geprijsde pakketten meer voor E92 (E90-serie) dus moeten alle onderdelen los besteld worden, offerte is dan ook €3599,- (incl. spuiten en montage. Zonder spuiten en montage gaat er €649,- vanaf).
Dat is voor mij niet echt meer de moeite waard ten opzichte van de 8k die de auto misschien nog waard is.
Blijkbaar levert BMW geen gunstig geprijsde pakketten meer voor E92 (E90-serie) dus moeten alle onderdelen los besteld worden, offerte is dan ook €3599,- (incl. spuiten en montage. Zonder spuiten en montage gaat er €649,- vanaf).
Dat is voor mij niet echt meer de moeite waard ten opzichte van de 8k die de auto misschien nog waard is.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Als je auto 8 K waard is... is ook 1750,- ook best een investering waarbij je je kunt afvragen of dat zinnig/verstandig is?
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Haha je hebt helemaal gelijk... Maar ik ga de HLAutomotive bumpers dus niet laten spuiten en zelf wrappen wat op €750 komt.
Relatief grote (reparatie)bedragen stoppen in een auto waarvan de restwaarde niet al te hoog meer is helaas een beetje het lot van de eigenaren van oude(re) BMW's...
(Als ik niet alle reparaties en onderhoud zelf zou doen zou het sowieso op dit moment onbetaalbaar zijn voor mij als halve student).
Relatief grote (reparatie)bedragen stoppen in een auto waarvan de restwaarde niet al te hoog meer is helaas een beetje het lot van de eigenaren van oude(re) BMW's...
(Als ik niet alle reparaties en onderhoud zelf zou doen zou het sowieso op dit moment onbetaalbaar zijn voor mij als halve student).
- polaris
- Just getting started
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:32
Pasvorm van de bumpers is aanvaardbaar. De spleten zijn overal gelijk maar op sommige plaatsen loopt de bumper iets meer naar binnen tov bv spatbord. Je moet al met je gezicht er bovenop zitten en voelen om het te zien. De performance stukken passen goed.