iPhone aansluiten via USB of Y-kabel

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Ruud
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2020, 17:48
Type Auto: BMW 523i (F10)

Goeienavond,

Ik heb een 5-serie uit 2010 (F10) en heb een vraagje over het aansluiten van m’n iPhone X zodat ik bv. Spotify kan luisteren. Ik heb een Aux en USB aansluiting. Via Aux kan ik muziek afspelen maar niet laden. Via USB laadt ie op maar krijg ik de melding dat IPhone niet ondersteund wordt.

De handleiding van de auto geeft aan dat IPhone via de USB-audio-interface en speciale kabeladapter gekoppeld moet worden. Wordt daar de iPhone-kabel mee bedoeld of is er van BMW een speciale kabel.

Ik heb wel al gelezen over een Y-kabel maar vraag me af of dit nodig is?

En / hoe is het mogelijk om via Bluetooth de muziek op iPhone af te spelen?

Alvast dank


Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Mits je een combox achter in de auto heb is het activeren van bluetooth audio streaming wel mogelijk.
Ruud
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2020, 17:48
Type Auto: BMW 523i (F10)

Dank voor je reactie. Ik denk niet dat die combox erin zit. Hoe kom ik daar achter ?
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Afbeelding

Bij een F30 lig die in de achterbak onder het achterste stuk vloerkleed, bij de F10 weet ik het niet uit mn hoofd maar of daar of ergens op de wielkasten achterin
Gebruikersavatar
TWD2010
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2021, 15:14

Ruud schreef: 15 nov 2020, 19:58 Goeienavond,

Ik heb een 5-serie uit 2010 (F10) en heb een vraagje over het aansluiten van m’n iPhone X zodat ik bv. Spotify kan luisteren. Ik heb een Aux en USB aansluiting. Via Aux kan ik muziek afspelen maar niet laden. Via USB laadt ie op maar krijg ik de melding dat IPhone niet ondersteund wordt.

De handleiding van de auto geeft aan dat IPhone via de USB-audio-interface en speciale kabeladapter gekoppeld moet worden. Wordt daar de iPhone-kabel mee bedoeld of is er van BMW een speciale kabel.

Ik heb wel al gelezen over een Y-kabel maar vraag me af of dit nodig is?

En / hoe is het mogelijk om via Bluetooth de muziek op iPhone af te spelen?

Alvast dank
Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb (ook) niet de COMBOX die nodig is voor wat jij bedoelt. Ik gebruik een bekabelde AUX jacket in het middenconsole. Er is een kabel adapter voor iPhone naar AUX nodig. Als je het met bluetooth wil oplossen bestaan er ook wireless (third party) AUX to bluetooth adapters. Via je iPhone maak je een nieuwe verbinding met die adapter. Zie bijvoorbeeld op Amazon.com: bluetooth aux adapter
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”