Goedemiddag,
Wellicht dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Ik heb een after market setje Unichip keyless entry gekocht en laten inbouwen bij JMF Gadgets.
Alles verliep voorspoedig en alles leek prima te werken. Weglopen en op slot en aankomen en open.
Eenmaal thuis en een nachtje slapen komt het probleem naar voren.
Ik loop naar de auto toe en hij gaat niet open. Hoor wel een soort van klik alsof de auto weet dat de sleutel in de buurt is. Na zo'n 20 seconden gaan de deuren open en kan ik de auto in. Als ik natuurlijk op de open knop van de sleutel druk gaat hij direct open.
Als ik nu even 3 min de auto verlaat en weer terug kom werkt het direct en gaan de deuren direct open.
Nu lijkt het erop dat de auto in een soort van rustmodus komt na langere tijd en het daardoor enige tijd duurt voordat de deuren open gaan na een langere tijd weg te zijn geweest bij de auto.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing voor dit probleem?
Zou hier enorm mee geholpen zijn.
Mvg,
Marlon
Unichip keyless entry
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Wat zegt JMF gadget die voor jou heeft ingebouwd ? Denk dat je daar best probleem neer kan leggen.
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 15:51
Die zegt sorry maar dan weet ik het niet.... dus eigenlijk geen oplossing... op een ander forum zegt iemand : Op een andere stroompunt aansluiten. Hij zit nu denk ik op een 30g aansluiting...zoals jij omschrijft
Geen idee of dit zal werken maar is proberen waard.
Weer iemand anders zegt dat de bmw in een rustmodus komt na langere tijd en het gewoon langer duurt voordat je sleutel word herkend en dan weer open gaat naar 20 seconden...
Zoals je ziet allemaal tegenstrijdige berichten. Leverancier unichip blijft volhouden dat dit gewoon direct moet werken... lang uit de auto geweest of niet.
Geen idee of dit zal werken maar is proberen waard.
Weer iemand anders zegt dat de bmw in een rustmodus komt na langere tijd en het gewoon langer duurt voordat je sleutel word herkend en dan weer open gaat naar 20 seconden...
Zoals je ziet allemaal tegenstrijdige berichten. Leverancier unichip blijft volhouden dat dit gewoon direct moet werken... lang uit de auto geweest of niet.
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 15:51
Tja dat zeg je goed.
Heb waarschijnlijk het probleem gevonden. Je moet de originele 20 ampere zekering eruit halen en deze op de stroomkabel aansluiten van de keyless entry. Daarnaast moet je nog een 20 ampere zekering eronder doen.
Zat nu 2 keer 10 ampere zekeringen in waardoor het waarschijnlijk mis ging.
Morgen ochtend meteen kijken of het geholpen heeft.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Heb waarschijnlijk het probleem gevonden. Je moet de originele 20 ampere zekering eruit halen en deze op de stroomkabel aansluiten van de keyless entry. Daarnaast moet je nog een 20 ampere zekering eronder doen.
Zat nu 2 keer 10 ampere zekeringen in waardoor het waarschijnlijk mis ging.
Morgen ochtend meteen kijken of het geholpen heeft.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 15:51
Bedankt voor jullie reactie.
Die opmerking van techn is de juiste denk ik. Het is niet stuk maar moet correct worden aangesloten.
Die opmerking van techn is de juiste denk ik. Het is niet stuk maar moet correct worden aangesloten.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Zekering kan het nooit zijn. En wat NOS zegt, wat een service. Ik zou geld terug vragen als ze niet fixen. Product functioneert niet zoals beloofd.
Maar wat techn zegt is waarschijnlijk de oplossing. In slaapmodus gaat de spanning er nu af waarschijnlijk, dus moet je een andere terminal hebben. Hopelijk krijg je dan geen melding van hoge accu ontlading.
Liever originele Bmw CA.....
Maar wat techn zegt is waarschijnlijk de oplossing. In slaapmodus gaat de spanning er nu af waarschijnlijk, dus moet je een andere terminal hebben. Hopelijk krijg je dan geen melding van hoge accu ontlading.
Liever originele Bmw CA.....
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 15:51
Ja zekeringen etc hebben niet geholpen.
Heb verschillende terminals geprobeerd en de fabrikant heeft gezegd dat deze continue stroom moeten bieden. Het lijkt er nu gewoon op dat of de module stuk is of hij nog steeds niet op continue stroom aangesloten zit.
Wat betreft het bedrijf die het heeft ingebouwd trekt inderdaad erg makkelijk zijn handen er vanaf.
Origineel bmw CA kost Inc inbouw door niet bmw 2000 euro minimaal...
Ik heb fabrikant gevraagd een nieuwe module te sturen en er is me geadviseerd naar Thommy te gaan om er naar te kijken.
Heb verschillende terminals geprobeerd en de fabrikant heeft gezegd dat deze continue stroom moeten bieden. Het lijkt er nu gewoon op dat of de module stuk is of hij nog steeds niet op continue stroom aangesloten zit.
Wat betreft het bedrijf die het heeft ingebouwd trekt inderdaad erg makkelijk zijn handen er vanaf.
Origineel bmw CA kost Inc inbouw door niet bmw 2000 euro minimaal...
Ik heb fabrikant gevraagd een nieuwe module te sturen en er is me geadviseerd naar Thommy te gaan om er naar te kijken.