Condens koplamp

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
lennart
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2012, 19:53

Om even een oud topic weer aan te halen, ik heb een F11 gekocht en ook ik heb vocht in de koplampen. Nu heb ik aan de bovenkant de ronde doppen verwijderd, en binnen een paar uur waren de lampen weer schoon. Nu vraag ik mij af of het zin heeft om de doppen te modificeren, ik zat te denken om er een gat in de boren en er z'n rubber tule in te stoppen. Z'n rubber waarbij er wel vocht in kan maar niet er uit (en die monteer je dan omgekeerd natuurlijk). Is er iemand die zegt: "Niet doen, omdat......" ? Hert lijkt mij tot zover een beter oplossing dan steeds alles demonteren of vervangen omdat met het verwijderen van de doppen de lampen echt droog zijn.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Denk dat zo'n rubber niet werkt. Dan zou je t zonder moeten gebruiken. Alleen wel een risico dat er rommel in komt. Dat gat boren wordt vaker gedaan. Geen sjieke oplossing, maar het vocht kan er in ieder geval beter uit.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Thijs_F11
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 okt 2020, 23:09

bij de re-koplamp van mijn F11 had ik ook last van condens, zelfs rijden in de mist kon het al veroorzaken. Ik heb ook de lamp onder druk gezet maar zag helemaal nérgens een lekkage.

Ik heb nu de openingen van stelschroeven afgedekt met een stuk klei dat ik normaal voor het detailen gebruik. Onder de pakking van de dop aan de achterkant heb ik een stuk schakeldraad geplaatst en daardoor sluit de dop veel strakker af.
Voor mijn gemoedsrust (en zonder een idee of het überhaupt iets uithaalt :D ) heb ik ook beide koplampen een laagje ceramische coating gegeven om het water er onderweg makkelijker vanaf te laten lopen.

Tot op heden heb ik al een paar weken geen last meer gehad van vocht, ik hoop dat het weg zal blijven.
Kromhout1956
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2021, 21:38
Type Auto: F11 523I

Nou ik was er helemaal klaar mee. F11 uit 2011. Koplampen er meer malen uit gehad, droog gemaakt, gecontroleerd, stelschroeven afgedicht,kabelingang behandeld omdat ie daar het meeste lucht lekte.
Hopeloos. Nu het weer kouder werd en meer regen kwam het gewoon terug. En niet een beetje! Snap er niks van.
Xenon met led en geen bochtverlichting. Geen doppen bovenop om snel te laten drogen. Iedere keer wielkuipen los of eruit. :wtf:

Nu 2 nieuwe gekocht. Hella. Ik durfde bijna niet te kijken na de eerste regenbui.........

En ja soms zit er een klein vlaagje mist of condens in de hoeken maar dat is dan weer weg als je nog eens kijkt.

Rib uit mijn lijf maar voor elkaar. Koplampen gekocht via Autodoc. Eerst de linkse € 369,00. Wist niet wat ik zag. Toen ik die uitpakte en overtuigd was de rechter besteld. Kost die ineens €420,00. Maar dat is nog steeds niet duur.
De prijzen schommelen daar heel erg. Net of ze in de gaten hebben dat je ze zoekt.

Ik ben voorlopig klaar.
marcel535i
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2019, 12:55

Ook mijn advies na ruime ervaring met dit probleem is je verlies nemen en gewoon vervangen door een goede imitatie nieuwe.
Origineel BMW lijkt geen me niet handig qua prijs en de bewezen slechte kwaliteit.
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”