Miggel - BMW F87 M2 LCI

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW M2 LCI

14 mei 2021, 22:46

Thanks allen!

Vanavond op bezoek geweest en (eindelijk) eens in flink noodweer gereden met de Cup 2 banden. Opzicht niks mis mee, nu heb ik wel niet flink liggen gassen , maar gewoon “stevig doorgereden”.. Gezien de negatieve berichten op internet in regen heb ik toch niets te klagen gehad qua grip in de sportstand. Al denk ik wel dat deze snel “Tail happy” zal zijn als je fanatieker optrekt. Al met al prima!
Jeremy schreef:
14 mei 2021, 16:46
Fijne parkeerplaats ook, daar zou ik 'm ook neergezet hebben.
Yes vond ik ook :) was extra nog een etage lager gereden ervoor, en maar goed ook want toen ik terug kwam stond alles vol :mrgreen:

- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: F36 420i & E81 118i

14 mei 2021, 23:13

Hahaha, ik heb een parkeerpas voor mijn werk op Schiphol en alleen de onderste etage is open vanwege de huidige tijden. Na drie keer aandringen en met m'n pasje zwaaien mocht ik eindelijk naar boven rijden. Hele verdieping leeg. Alsnog voor een enkel vak gekozen waar niemand er naast kon staan. :mrgreen: :ja:
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver

15 mei 2021, 08:16

Haha dat is helemaal ideaal ja! Zitten denk ik allemaal beetje met hetzelfde dilemma :lol: ik loop liever een stuk verder wetende dat de auto “veilig” geparkeerd staat dan dat ik ergens moet parkeren op een krappe plek. Rij ik liever nog door naar een andere parkeerplek..

Vandaag komt nog een pakket binnen met nog wat aanvullende poetsspullen. Koch Chemie Gentle Snow Foam en daarnaast ook de Koch Chemie Top Star voor het interieur.
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver

18 mei 2021, 19:34

Sinds de flinke regenbui afgelopen weekend, had ik zondag de auto weer gepoetst.

Echter gisteravond viel me op dat er flink wat waterspots (type II) waren achtergebleven op de kofferbak/dak & motorkap (ook na het goed poetsen en behandelen met reload).. Opnieuw een emmer gemaakt met Reset shampoo, nogmaals gepoetst, vervolgens droog geblazen maar helaas geen verbetering, ze bleven zichtbaar.. Een groot irritatiepunt gezien ik eerst vreesde dat de coating al was aangetast:
Afbeelding

Meteen maar even met Vermijl geappt waar de auto was gecoat in januari en deze had me gerust gesteld dat deze er wel uitgingen met Carpro Spotless, zonder dat dit de coating zou aantasten. Hij had me meteen een fles toegestuurd.
Vanmorgen gelukkig al binnen gekregen en vanavond de proef op de som genomen., Spotless op een microvezel doek gespoten, even ingewreven, meteen erna goed afgespoeld met water, vervolgens droog gemaakt en meteen weer een laag Reload erover heen gezet. En inderdaad alle waterspots waren weg :Hosanna:
Afbeelding

Kortom nu kan ik weer rustig slapen :mrgreen: :lol: :lol:

De garage is aan een kant al af qua verbouwing, nu wachten tot medio augustus de werkplaatsinrichting geleverd gaat worden om de andere kant van de garage aan te pakken (lange levertijden, vertragingen etc. etc... :nou: )
Gezien ik toch bezig was met poetsten, meteen een hele zak aan oude detail flesjes, sprays en andere poets meuk weg gegooid wat ik nooit gebruikte. Ik had 2 complete rekken vol, nu nog maar 2 schappen met hetgeen ik nog daadwerkelijk gebruik voor het huidige wagenpark:
Afbeelding
Weer wat meer plek, nu nog wachten op de nieuwe kasten waar het in kan.
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Being a part of it
Being a part of it
Type Auto: F32 440i

18 mei 2021, 23:20

viel me op dat er flink wat waterspots (type II) waren achtergebleven op de kofferbak
Hmmm.... tot nu wist ik niet dat er verschillende type watervlekken zijn... :oops:

https://www.autogeekonline.net/forum/ho ... e-iii.html

Nu begrijp ik wat type 2 watervlekken zijn. Maar dat roept de vraag op... je glascoating heeft toch je lak gesealed waardoor er geen poreuze werking meer is en je dus ook geen aantasting van de lak kan krijgen door iets corrosiefs wat in het water zat? Of zie ik nog iets over het hoofd in de materie van autolakken, coatings en water?
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: Een touring

19 mei 2021, 07:33

Ik dacht even dat ik naar mijn eigen kelderbox zat te kijken. 001 Heb precies zulke stellingen en afgelopen weekend ook een etage ingericht voor alle poets spullen.
E91 320i :Mpower:
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver

19 mei 2021, 09:56

MKL-F32 schreef:
18 mei 2021, 23:20
viel me op dat er flink wat waterspots (type II) waren achtergebleven op de kofferbak
Hmmm.... tot nu wist ik niet dat er verschillende type watervlekken zijn... :oops:

https://www.autogeekonline.net/forum/ho ... e-iii.html

Nu begrijp ik wat type 2 watervlekken zijn. Maar dat roept de vraag op... je glascoating heeft toch je lak gesealed waardoor er geen poreuze werking meer is en je dus ook geen aantasting van de lak kan krijgen door iets corrosiefs wat in het water zat? Of zie ik nog iets over het hoofd in de materie van autolakken, coatings en water?
Haha ik ook niet tot ik ging googlen 001 ..
Klopt de coating heeft de lak gesealed (en daardoor is het ook gelukkig niet in de lak zelf ge" etst", maar was het zichtbaar op de coating laag..) Vermijl vertelde dat ongeacht of je nu wel of geen coating hebt, je nog steeds goed moet opletten met waterspots (en vooral proberen te vermijden om deze te laten indrogen in de zon en vervolgens weken mee wachten om er wat aan te doen.). Hij gaf aan dat Spotless (of andere detail merken zoals Q2M WaterSpot etc). dit prima tijdig kunnen verhelpen op coatings zonder je coating daadwerkelijk aan te tasten. Coatings verstoten weliswaar het meeste water door de hydrophobe werking, maar 100% droog is je auto nooit na een regenbui. Dus als de zon daarna alles opdroogt is dat wel een dingetje waar je mee moet opletten. Al ben je met een coating dus veiliger omdat het niet je lak zelf aantast.

Kortom we leren steeds bij haha..
Ray320 schreef:
19 mei 2021, 07:33
Ik dacht even dat ik naar mijn eigen kelderbox zat te kijken.
Haha denk dat veel mensen een soortgelijke setting wel hebben ja :mrgreen:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Dutch79
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: E90 BMW 330i

19 mei 2021, 11:49

Kans op waterspotting bij een coating is juist groter. Eén van de weinige nadelen. Is dus inderdaad oppassen met kraanwater laten opdrogen in de zon als je niet zou drogen. Maar met regen zou t risico eigenlijk niet zo groot mogen zijn.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”