Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Dat geloof ik graag ja en blijft mooi dat je alles kan aanpassen, had je bij die v2 ook een ddc of verstelde je die settings gewoon via de dempers zelf?


Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Via de dempers zelf. Eerst 9 klikken daarna snel maximale hardheid.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Ik vond de pss10 wat klapperen op bijvoorbeeld spoorlijnen of klinkerwegen.
Gewoon niet prettig.
Ik heb 2 auto’s gehad met KW V2 en 1x KW Streetcomfort. Mijn volgende set zou zo weer een KW zijn.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Weer tijd voor een aantal updates.

Laten we beginnen met 2 kleine subtiele mods welke ik in de tussentijd nog heb veranderd:
Mod 5:
Toen ik de M2 kocht zat deze al bomvol met OEM M Performance carbon parts. Helaas is de M2 LCI nog niet voorzien van de "echte" M spiegels welke wel op de M2 Competition zijn geplaatst, de vorige eigenaar had deze spiegels voorzien van "Carbonlook" M-style spiegelkappen.. Deze waren echter bij nader inzien "Hydro dipped". Iets wat toch knaagde aan mij.. Alles is echt carbon behalve de spiegelkappen, dit kan niet op een :Mpower: :? .
Nu zijn de Oem M Performance kappen voor de M2 LCI enkel in de "normale" uitvoering te krijgen, Ik vind juist die wings wel gaaf uitzien en wilde dus perse deze in echt carbon. Nu kon ik een complete conversie doen naar de M2 Competition spiegels met daarbij horende M Performance Carbon spiegel kappen.. Tot ik de prijzen zag, dit vond ik een beetje teveel van het goede...
Op internet is een hoop namaak meuk te vinden ook met carbon maar vaak niet 100% carbon. Een hoop advertenties zeggen welliswaar dat het zogenaamd echt Carbon is, maar bij doorvragen blijk 99% van de tijd het om ABS kunstof met aan de voorkant een laagje carbon fiber te gaan.. Uit ervaring weet ik dat dit vaak niet samengaat en na verloop van tijd qua vorm kan gaan bollen (en laat staan de pasvorm zelf)..

Uiteindelijk in Engeland uitgekomen bij AutoID welke 100% full (pre-preg) carbon spiegelkappen kon leveren tegen een zeer scherpe prijs ( incl. een beetje onderhandelen). Uiteindelijk binnen 3 dagen (met inklaringskosten van 50 euro) geleverd en gemonteerd.. Los van het gewicht welke al een behoorlijk verschil was: is de afwerking is erg goed en ook de pasvorm is nagenoeg perfect..
Links de Carbonlook ABS kappen welke er eerst op zaten > Rechts de nieuwe full carbon kappen:
Afbeelding
Afbeelding

Mod 6:
Dankzij @Spollie zijn topic op het idee gekomen om nog een andere kleine subtiele mod uit te voeren waar ik me redelijk aan stoorde... Namelijk de grote gele sticker op de zonneklep van de bijrijder (zowel voor als achterkant). Dus even een nieuw exemplaar zonder sticker besteld en deze geplaatst.
Afbeelding

Mod 7:
Last but not least de zoektocht naar de juiste verlaging voor de M2..
Ook hier heb ik inmiddels een definitief besluit in genomen en ga ik voor de Öhlins Road & Track suspension. Inmiddels 2 offertes gekregen nu nog kijken wanneer ik deze laat installeren, dit zal waarschijnlijk ergens in de zomer worden.
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 20 mar 2021, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Echte carbon kappen hoeven idd niet eens zo duur te zijn en je ziet vaak het verschil toch wel. Ben er ook nog steeds blij mee.
Maar toch maar de optie voor electronische verstelling gelaten voor wat het is en de Ohlins gekozen dus. Indrukwekkend set hoor! Keep us posted! :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ja precies, het verschil van echt carbon vs hydro dipped spiegels zie je overigens erg goed (van veraf niet zo snel) maar zodra je dichterbij komt zie je het meteen. Maar gelukkig opgelost en ben er ook blij mee. :)

De elektronische KW DDC laat ik inderdaad voor wat het is, niet het is een erg gave feature dat je zelfs kan combineren met Comfort/Sport en Sport+ modus van BMW. Maar ik heb zoiets, je stelt je set eenmalig goed in voor het gebruik op de openbare weg en klaar (en daarnaast rij ik altijd in Sport of Sport+, dus die comfort modus zou dan al overbodig zijn). De aanpassing voor die enkele keer dat ik eens op het circuit zou gaan rijden in de toekomst neem ik wel voor lief om dan even uit te stappen en de set op track settings te draaien vanaf de dempers zelfs.

Ik had overigens ook nog contact gehad met BMW, en deze gaven ook aan dat er bij de Sport+ settings verder niets veranderd aan de demping van de veren of aan de ophanging bij de M2 OG en M2 LCI.
Dit is wel het geval bij de M2 Competition i.c.m de adaptieve ophanging. Dus ook daar hoef ik me verder niet meer druk om te maken en maakte de keuze gelukkig ook weer wat makkelijker :).
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Lekker bezig, zeg.
De kappen in carbon zouden bij mij ook een doorn in het oog zijn, daarom kies ik gewoon zwart. :mrgreen:
Als je alles echt carbon hebt, moet het wel echt blijven.
Terwijl je er op de foto's niet grote verschillen in ziet.
Zal als je ze in de handen hebt, wel zo zijn.

Ik zal ook eens even kijken naar de zonnekleppen, blijft een gigantisch grote lelijke sticker.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zelfs op foto zie je t duidelijk hoor. Grijze en zwarte vlakjes bij hydrodip links versus de structuur van de vezels rechts.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Als je inzoomt, klopt. Dan zie je wel duidelijk verschil.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
BMW325
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09

Ik had nog een stickerloze zonneklep voor een F2/F8 liggen, heeft hier ook te koop gestaan, geen reactie op gehad, is in de container terechtgekomen,
Had je van mij voor verzendkosten mogen hebben 006
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Had ik dat geweten inderdaad, Ik had nog even door het verkoop hoekje liggen neuzen van te voren maar zag niets staan :o .
Maar goed gelukkig voor een paar tientjes nieuw gekocht, was het geld gelukkig niet.
Toch bedankt!
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Nagellakremover met een microvezeldoek werkt ook. Hier zie je nog wat restjes zitten, maar nu het opgedroogd is is er niks meer van te zien. Mijn idee; een nieuwe kopen à €35,- kan altijd nog. :mrgreen:
Spoiler
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ik zag het resultaat bij jou ja :ja: Koste mij teveel moeite en wist ook niet of ik wel een net resultaat kreeg gezien het leek alsof deze "stickers" er een soort van op zijn gespoten, ik had zowel op de voor als op de achterkant die lelijke stickers zitten:
Afbeelding
Afbeelding

Lijkt ook wel ander soort materiaal als ik de zonneklep vergelijk met die van de 4 serie, lijkt meer stofachtig?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
BMW325
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09

Ik irriteer mij altijd aan de zonnekleppen in welk type BMW dan ook, als je ze vergelijkt met die in b.v.een volvo, dan is het van BMW echt geen "premium"kwaliteit.
Volvo heeft altijd met stof beklede kleppen, voorzien van een klapdeksel voor de spiegel en ingebouwde verlichting aan beide zijden van de spiegel.
Dan zijn die van de BMW echt wel armoediger.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Miggel88 schreef: 20 mar 2021, 15:56 Lijkt ook wel ander soort materiaal als ik de zonneklep vergelijk met die van de 4 serie, lijkt meer stofachtig?
Mijn zonneklep is van hetzelfde spul als de hemelbekleding, waar die van jou meer leder lijkt? Als je naar mijn hemel kijkt zie je dezelfde “glans” als op de zonneklep zelf. Ik ben er in ieder geval tevreden mee en vind het totaal niet goedkoop aanvoelen. Ik heb alles wat BMW325 zegt, maar dan een schuifje ipv klep voor de spiegel.
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”