Kingfishers' Bluestone 520i Touring HE M Sport

Plaats hier de foto's van jouw BMW G3x
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Wat een smaakvolle auto zeg!
Veel rijplezier


Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Wederom thanks voor de complimenten. 8)

@Bjeff: klopt, het is een af-fabriek achterruitrijcamera en ja, het ding steekt echt lelijk uit. :mrgreen:

Bij de introductie van de G31 bij de dealer was het eerst wat mijn zoontje zei: papa, die camera is echt lelijk! :duh:

In het interieur zit een langwerpige knop, links naast de pook. Dat is de parkeerhulpknop. Met die knop geef je aan dat je een parkeerplek wil zoeken en laat je de auto automatisch inparkeren (als je dat wil uiteraard). Tevens activeer je daarmee de parkeersensoren en kom je in het menu waar je ook de camera kunt activeren.

Maar in principe is dat niet nodig, aangezien hij al automatisch aan gaat zodra je de auto in de achteruit zet.
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Ik was vandaag bij Ekris en zag inderdaad dat deze wel erg ver naar buiten steekt. Dat doen ze bij VW (in logo verwerkt) echt een stuk beter. Ik heb de camera er niet opzitten en met matig zicht naar achteren toch wel een gemis.

Veel rijplezier met de prachtige wagen.
Model S P100D aka Dyson
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

@Bjeff, waar blijft jouw beloofde G31 showroom topic eigenlijk? :mrgreen:
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Ik heb een gecombineerde pagina, lekker rommelig :mrgreen:

Hieronder de aflevering met plaatjes, sta nu op 19000 heerlijke km’s met de 520d. Ik ben wel zo blij met deze auto dat ik me niets meer kan wensen. Nou ja, qua motor is meer vermogen en meer cilinders altijd welkom.

viewtopic.php?f=66&t=18159&start=135
Model S P100D aka Dyson
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Oh natuurlijk, nu ik het nog een keer zie weet ik ook wel dat ik dit al eerder heb gelezen! Ook een prachtige uitvoering zo. Carbon Schwarz was ook één van de kleuren op mijn shortlist, maar omdat ik deze kleur al eens heb gehad (op mijn E61) viel die af. Maar zo met het zonnetje er op is het toch ook een prachtige kleur.

Je hebt in je onderschrift staan dat je de G31 met oyster bekleding hebt, maar moet dat niet elfenbeinweiss zijn? Oyster had ik in mijn F31 (en jij volgens mij ook) en dat is nét iets donkerder. 007
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Gefeliciteerd! Echt een schitterende wagen en mooie configuratie zo!!
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Kingfisher schreef:Oh natuurlijk, nu ik het nog een keer zie weet ik ook wel dat ik dit al eerder heb gelezen! Ook een prachtige uitvoering zo. Carbon Schwarz was ook één van de kleuren op mijn shortlist, maar omdat ik deze kleur al eens heb gehad (op mijn E61) viel die af. Maar zo met het zonnetje er op is het toch ook een prachtige kleur.

Je hebt in je onderschrift staan dat je de G31 met oyster bekleding hebt, maar moet dat niet elfenbeinweiss zijn? Oyster had ik in mijn F31 (en jij 005 volgens mij ook) en dat is nét iets donkerder. 007
Ik had ook oyster in de f31, heb net in de offerte van de g31 gekeken en inderdaad; elfenbeinweiss 005
Model S P100D aka Dyson
hangloose
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:47
Type Auto: G21

Schitterende auto!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je wat kan vertellen over de verschillen met de F31, zo na een klein half jaar. Zou je dat willen doen?
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Thanks Hangloose! De verschillen? Oei, heb je even? :mrgreen:

De uitspraak 'de drie is om te rijden, de vijf om te reizen' gaat echt op. Het is een heerlijke machine voor de langere afstanden. Comfortabel (ondanks het M-onderstel, ik wil eigenlijk niet weten hoe het standaard onderstel rijdt...), stil en luxe. Daarnaast ook lekker ruim - de reden waarvoor we hem gekocht hebben.

De drie daarentegen was best krap, iets wat ik als ik alleen ben overigens geen slechte eigenschap vind. Dat was fijn in de stad in smalle straatjes en dat was fijn bij rotondes en in bochten. Maar het was een drama als we met het hele gezin inclusief hond op pad gingen.

De kinderen merkten direct ook het verschil achterin. In de 5 zitten ze dichter bij het raam, wat ze uiteraard leuker vinden omdat ze beter naar buiten kunnen kijken, maar dat betekent ook meer plek in het midden voor een eventuele medepassagier.

Ook de hond is blij, want ook in de kofferbak is veel meer ruimte.

Van de 3 naar de 5 was een makkelijke stap als het om het interieur ging, maar onlangs stapte ik bij de dealer weer even in een 3 om weer even dat gevoel te voelen en toen viel me het verschil in uitstraling heel erg op. De nieuwe 3 zal dat verschil kleiner maken, maar het verschil in afwerking en uitstraling tussen de G31 en F31 is heel erg groot.

Beide auto's hebben het 2.0i blok, de F31 had de N20, de G31 de B48 en het valt op dat de B48 veel beter klinkt. Minder een naaimachine. Hij is voor mij snel genoeg, maar dat komt ook een beetje door de huidige gezinssituatie. Was ik 10 jaar jonger en had ik nog geen kinderen, dan had ik waarschijnlijk naar veel meer vermogen gesnakt, je merkt gewoon dat de auto veel meer aan zou kunnen. Sterker nog, op hoge snelheid merk je gewoon dat het 184pk sterke blok geknepen wordt.

Ik zou zeker niet terug willen naar een 3, maar ik snap heel goed dat sommigen hier op het forum er een 3 of 4 bij willen hebben omdat die auto gewoon meer fun geeft in het rijden.
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Prachtige 5 heb je! Ik ben van een 5 naar een 3 gegaan en de 3 rijdt wel echt stuk sportiever. In de stad is het formaat ook fijner vind ik. Maar om langere stukken mee te cruisen is de 5 onovertroffen. Voor de ruimte/vakanties hebben we er een 3008 SUV gezinsbak bij want met drie kids is het geen doen.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
hangloose
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 nov 2013, 16:47
Type Auto: G21

Dank voor je moeite Kingfisher,

het verschil in afwerking en uitstraling is inderdaad groot, de 5 is echt een andere klasse op dat punt. De ruimte leek me niet heel veel meer, maar dat is dus wel zo.
Veel fijne kilometers~!
mrsensei1608
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 aug 2018, 07:06

Ik heb mijn keuze gemaakt en maak een switch van M140i. (Beste auto ooit gehad) naar een G31 touring.
Meer ruimte was echt welkom in gezin dus vandaar.
Denk dat ik Geen spijt krijg.

De auto is uitgevoerd met M sport pakket. Kleur is Bluestone Metallic.

Hoop dat audio systeem (de OEM upgrade s676 heb ik er in zitten) een beetje bevalt. In de M140i heb ik elke dag genoten ban de harmon kardon maar heb hoop dat dat in de 1-serie een must do upgrade is en in een 5-serie niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Afgelopen vrijdag bij het wegrijden ineens een gekraak vanuit linksachter. In eerste instantie dacht ik dat het kunststof aan het krimpen was doordat de airco max aan het koelen was, maar even later werd het gekraak alleen maar meer. Toen ik stil stond rook ik ook een lucht van smeulende elektronica en ben toen snel op onderzoek uitgegaan. Zowel de tweeter als de mid-tone was gloeiend heet.

Op advies van de dealer BMW Service gebeld die op hun beurt weer de wegenwacht stuurde. Die heeft de connector van de deur losgekoppeld, maar dat betekende daarmee niet alleen geen audio meer, maar ook geen centrale vergrendeling, raambediening en soft-close. Maar vervelender, de auto raakte hierdoor van zijn padje en gaf diverse storingen.

Daarom de dag daarop maar de auto bij de dealer geparkeerd met het verzoek het maar te fixen, aangezien ik geen trek had om in het weekend op weg naar het uitje te stranden met vrouw en kinderen in de auto, of erger, de auto ergens fikkend achter te moeten laten.

Vandaag kon ik de auto weer ophalen, speakers zijn onder garantie vervangen en het probleem is opgelost. Maar is het voorgoed opgelost? Waar kwam de storing vandaan? Bij de dealer zeiden ze (uiteraard) dat ze dit nog niet eerder mee hadden gemaakt.
Gebruikersavatar
joskuiper
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 mei 2013, 19:29
Type Auto: BMW F31 328i M-sport
Locatie: Staphorst

Prachtige machine zo!
Fanatiek hobby-poetser
Plaats reactie

Terug naar “G3x: Showroom & Projecten”