Problemen nav software update

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Elemli
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2018, 14:24
Type Auto: 520i Touring G31 High Exec M-Sport Limited Demo

Zijn er anderen die ook issues hebben na de meest recente software update bij de dealer?

Sinds ik eind januari een software update heb gehad valt het systeem zomaar uit. Ik krijg een soort harde geruis ineens en dan gaat het systeem op zwart om paar minuten later weer op te starten.

Daarnaast lukt het niet om (of duurt het ontzettend lang) voordat mijn iPhone X werkt op de media van de auto, terwijl ik wel bluetooth verbinding heb en kan bellen of gebeld worden.

Mijn mediaspeler op de telefoon (AppleMusic, Spotify) geeft aan dat het met de auto is verbonden maar ik hoor niks, wordt niks afgespeeld en kan het ook niet bedienen op de auto. Bedienen via de telefoon werkt ook niet.

De radio, DAB, car-wifi, telefoon etc werkt prima en heb dezelfde issues met een iPhone11. Voor de software update ging alles lekker automatisch maar het loskoppelen, verwijderen en opnieuw koppelen van de toestellen helpt ook niet.

Ik hoor graag jullie ervaringen voordat ik naar de dealer stap.

Alvast bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Ik heb tijdens een olie wissel in september ook waarschijnlijk een update gehad, meteen daarna koppelde mijn iPhone ook niet meer met mijn auto via de WiFi wel via Bluetooth. Gelukkig ging bij mijn het scherm niet op zwart maar een rare uitroepteken in het WiFi signaal.

Week daarna terug gegaan en na een nieuwe software update en 1,5 uur pielen met de it monteur was het eindelijk voor elkaar. Persoonlijke connecties op de telefoon en in de auto geweest en ook nog de vpn van mijn te iPhone verwijderd. Is het ons gelukt om via Bluetooth als weer te synchroniseren en alles werkt nog steeds naar behoren.
Uiteindelijk erg goed geholpen door Dusseldorp Oostzaan.
:Mpower: 140i
Plaats reactie

Terug naar “G3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”