CarPlay ervaringen.

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankko1979
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 dec 2019, 19:05

Ik heb onlangs mijn f31 320d verkocht en krijg begin april een G30 520i uit 2018 geleverd. Nu heeft de auto navi pro maar geen WiFi antenne en wil ik CarPlay ontgrendelen. Inbouw antenne is niet zo spannend en voor 120,- heb ik het werkend maar is dit überhaupt de moeite waard? Wat is jullie ervaring met CarPlay? Nice of need to have?


Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ik kan niet meer zonder apple carplay! Zeker nu je flitsmeister erop gebruikt kan gebruiken :). Geen gekloot meer met een losse telefoon in een houder. Kan hem nu mooi in de middenconsole laten liggen op de draadloze oplader. Geluiden van flitsers/traject controlles e.d worden mooi via het geluid van je speakers afgespeeld via carplay. FM start automatisch op zodra ik instap in de auto en zet zich daarna weer automatisch uit op mijn telefoon zodra ik uitstap en de wagen dicht doe.

Dus voor mij zeker een need to have voor in de toekomst.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb het ook in mijn eentje, en ik ben er tevreden over. Wat Miggel ook aangeeft, Flitsmeister is ideaal en heeft mij op onbekende wegen al heel wat boetes bespaard. Ik geef het vermogen van de auto van Miggel en mijn eigen auto maar lekker de schuld. :lol:

Verder is het ook fijn om je Spotify (of Apple Music, of andere streamingdienst) makkelijker kunt benaderen dan via de standaard iDrive functie. Ik gebruik Flitsmeister overigens op de achtergrond. Ik vind de navigatie van BMW het mooiste, maar ik ben dan ook een OEM freak. Met de laatste kaarten is het gewoon echt een actueel systeem. Mijn iDrive heeft zichzelf deze week geüpdatet uit zichzelf, omdat ik dus een rotonde in mijn kaarten had staan die er donderdag nog niet in stond. De audio van Flitsmeister heb ik via mijn iPhone ingesteld met een "vertraging van 0.5 seconden". Daarnaast Bluetooth kanaal via HFP. Op die manier krijg ik "Externe melding" zodra Flitsmeister begint te lullen en krijg ik dus de meldingen via mijn speakers. Werkt overigens niet altijd, daar moet ik nog even achteraan.

Het automatisch opstarten heb ik uitstaan trouwens. Dat doe ik handmatig via CarPlay zelf. Voor mijn werk ga ik regelmatig 850km/h en ja, op 10 kilometer hoogte heb ik weinig aan Flitsmeister. :lol:
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Wat hun zeggen!

Haha een must have in fullscreen!, evt kan ik je er mee helpen als je het wil uitbesteden...
Gebruikersavatar
frankko1979
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 dec 2019, 19:05

Top, hier kan ik wat mee. Ik zet er zelf wel een wifi antenne in en iemand hier in de stad schakelt hem
voor 100,- vrij. Goedkoper dan 300,- bij de dealer voor vrijgeven alleen…..
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Let wel op dat als je FW ouder is dan 2018-3 je splitscreen krijgt, tenzij je de unit update 008
Plaats reactie

Terug naar “G3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”