Nieuwe berichten

M3 E93

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie

Moderators: Beheerder, Moderator team

Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21

M3 E93

Bericht#1 » 03 Okt 2017, 05:36

Goedendag,

Nog steeds aan het oriënteren. Wat vind men hier van de M3 E 93, de cabrio dus.
Hij is relatief zwaar, 1.805 kg, in vergelijking tot de E90 (1.600) en de E92 (1.560). Maar Met 420 PK en 400 NM zal dat geen probleem zijn. Op het circuit wel, maar koop je daar een M3 Cabrio voor, koopt men überhaupt een dure M3 om het circuit mee op te gaan?

Wat vind men hier van de M3 E 93, de cabrio dus?

Groeten,

Henk



Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21

Re: M3 E93

Bericht#2 » 04 Okt 2017, 05:53

Niemand?



NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 2920

Re: M3 E93

Bericht#3 » 04 Okt 2017, 06:59

Wat wil je horen?


Oee.....aaa.. schitterende auto! Kopen kopen?

Ja hij is zwaar...ja hij heeft wat pks.

En waarom? Omdat een m3 maybe wel op het circuit deels thuis hoort.?


Nobody said it was easy....

Gebruikersavatar
Kubus123
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 350

Re: M3 E93

Bericht#4 » 04 Okt 2017, 08:02

Een opbouwend (nooit jouw sterkste kant geweest :mrgreen: ) verhaaltje van mensen die zo'n ding gehad hebben en ook met dat gewicht wel eens een stukkie over een bergweg gedenderd hebben, dat zijn er volgens mij een paar op dit forum of van mensen die twijfelden en uiteindelijk voor de e92 hebben gekozen?

Disclaimert, het stukje tussen haakjes is een grapje :fylol: 'Do not feed the internet trolls'


335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792

Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 15839

Re: M3 E93

Bericht#5 » 04 Okt 2017, 08:58

Zo te horen ben je zelf geen circuitrijder Henk, dan kan een M3 cabrio prima. Fijne auto's.


"Some dreams have more cilinders than others"

Gebruikersavatar
performance
BMW v/h Jaar
BMW v/h Jaar
Berichten: 4450

Re: M3 E93

Bericht#6 » 04 Okt 2017, 09:03

Henk er is hier al erg veel gezegd over de E :Mpower: wagens. Voor jou nog even snel de belangrijkste punten.

Zeer hoog brandstofverbruik , Voor de ton moeten je drijfstanglagers vervangen zijn,na de ton gaan je gasklep stelmotoren kapot (ongeveer 2 K €) Tour en show auto idd geen daily of circuit auto.
Op YT staan goede filmpjes over het aanschaffen van de E9x M


320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS

Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5273

Re: M3 E93

Bericht#7 » 04 Okt 2017, 09:16

Een opbouwend (nooit jouw sterkste kant geweest :mrgreen: ) verhaaltje

:Dubbel:


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography

NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 2920

Re: M3 E93

Bericht#8 » 04 Okt 2017, 14:13

dat vind ik nou flauw.... :mrgreen:


Nobody said it was easy....

Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5442

Re: M3 E93

Bericht#9 » 04 Okt 2017, 14:30

Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar is een 335i niet de betere cabrio? Turbo, dus meer trekkracht onderin. Lekker cruisen, ipv hoog in den toeren.
Geef dit verhaal maar een draai....... 008


BMW 320dA Touring

Gebruikersavatar
NickB
BMW v/h Jaar
BMW v/h Jaar
Berichten: 6568

Re: M3 E93

Bericht#10 » 04 Okt 2017, 18:01

Gewoon proefrijden...

Je moet wel verliefd zijn erop anders ist zonde vanje geld


BMW 318i (E90)
BMW 325i (E92)
:Mpower: 3 DCT Competition - Melbourne Rot (E92)
Afbeelding
///M Eisenmann RACE

Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21

Re: M3 E93

Bericht#11 » 04 Okt 2017, 23:02

E93 zonde van het geld, E90/E92 niet of minder gauw?

Het volgende wil ik voorleggen:

- Stel, je kunt voor € 50.000 een M3 aanschaffen, en ze kosten alle drie precies dat bedrag.
Wat zou de keuze zijn: E90/E92/E93?

Verder: ik weet dat ze allemaal veel brandstof gebruiken en ze alle drie niet licht zijn.

Groeten,

Henk



Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5273

Re: M3 E93

Bericht#12 » 04 Okt 2017, 23:31

Dat is toch persoonlijk? Dus daar zou je zelf t beste antwoord op moeten kunnen geven.
Ik heb niks met cabrio's. Maar anderen weer wel.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography

Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 15839

Re: M3 E93

Bericht#13 » 05 Okt 2017, 00:28

ejt schreef:Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar is een 335i niet de betere cabrio? Turbo, dus meer trekkracht onderin. Lekker cruisen, ipv hoog in den toeren.
Geef dit verhaal maar een draai....... 008

Zeker waar, maar een M3 voelt als een veel specialere auto, ook om te cruisen.


"Some dreams have more cilinders than others"

Gebruikersavatar
NickB
BMW v/h Jaar
BMW v/h Jaar
Berichten: 6568

Re: M3 E93

Bericht#14 » 05 Okt 2017, 08:13

Zoals gezegd proefrijde.... als jij het verschil niet hinderlijk vindt tussen een caab en een coupe, of sedan, kies dan wat je het leukste vind

Kan mij voorstellen dat een caab heerlijk is gedurende 8 maanden van t jaar, inclusief V8 geluid in je nek

Kan mij echter ook voorstellen dat een sedan prettig is vanwege de ruimte/praktischer

Ik heb zelf de coupe omdat ik het gewoon het mooiste model vindt, en omdat ik een caab het idee van de M3 gedeeltelijk teniet vind doen (al weegt de coupe alsnog 1600kg)

Toch heb ik ook gerust wel is momenten gehad waarop ik een sedan wel handig vond en een caab wel lekker had gevonden

Maw niemand kan jou het beste antwoord geven omdat het persoonlijk is


BMW 318i (E90)
BMW 325i (E92)
:Mpower: 3 DCT Competition - Melbourne Rot (E92)
Afbeelding
///M Eisenmann RACE

Gebruikersavatar
Folkert
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1222

Re: M3 E93

Bericht#15 » 11 Okt 2017, 02:24

Ik heb een M3 E93 gehad, schitterende auto om mee te rijden zie:
(https://www.bmwdriversforum.nl/viewtopi ... 189&t=9642)
Heb heel veel problemen gehad met de dct bak.
Brandstof verbruik is gewoon absurd veel zal ook door het hoge gewicht komen.
Vond het openrijden in combinatie met de preformance demper echt geweldig :ja:
Grote voordeel van deze auto vond ik het stalen cabrio dak.


Alpina D5 F11 Bi-turbo
Porsche 997 GT3 RS mk2
M3 E46 cabrio Individual (verkocht)

Terug naar “M3/M4: N00B / B00N Tech”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast