Orientatie op een E92 M3

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45

Goedendag,

Ik ben nieuw hier en zou wat vragen willen stellen over een BMW M3 E92. Ik rijd nu nog een snelle concurrent met een ster, maar de M3 E92 DCT heeft mijn hart toch wel gestolen en oriënteer mij op de aanschaf.

- Wat houdt precies het Competition Package in en is het juist dat je dit alleen ziet vanaf modeljaar 2012, dus vanaf productie augustus/september 2011?
- Heel soms kom je een versie tegen zonder carbondak, maar met electrisch bedienbaar glasdak. Is in dat geval het gewicht van de auto hoger en hoeveel is dat dan?
- Heeft alleen modeljaar 2012 het brandstofbesparende start-stop systeem?
- Is het raadzaam om echt een versie met EDC te kiezen, of is er ook heel goed te leven met een M3 zonder EDC?
- Hebben alleen modeljaar 2007 en 2008 een systeem om DVD af te spelen? Ik zie bij die bouwjaren vaak de letters DVD op de middenconsole), of is het bij de latere bouwjaren ook mogelijk, maar dan via de ene opening i.p.v. de 2e openingen die de oudere bouwjaren hebben?

Met vriendelijke groeten,

Henk


NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Allereerst; de M3 is gebouwd vanaf 2006, en 2010 is de facelift gekomen, vanaf hier heb je;

- De competition package
- 1 cd drive (het navigatiesysteem heeft nu een harde
schijf via USB, ipv een CD nodig)
- Start/stop (deze onzin kan je permanent uitzetten)

Een E92 zonder carbon dak is zeker zwaarder, waar je het vooral in gaat merken is het gewicht wat je 'bovenin' hebt, dus het gewicht met carbon dak zit vooral onder je (zou anders ff proefrijden)

Zelfde met de EDC, dit zul je zelf moeten proefrijden eigenlijk

Competition package = 19" styling 359 velgen, wielen staan 10mm breder, ander onderstel (10mm lager)/damping control+DSC

Verders; houdt rekening met de lagerschalen rond de 100k km's (zwakte punt M3)

Mag ik vragen wat voor ster je hebt nu 001
Gebruikersavatar
PIR3lly
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 550
Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
Type Auto: F82 M4 Competition
Locatie: In de lucht...

Over EDC...
Ik heb mijn vorige E92 M3 juist zonder EDC gekocht, aangezien ik van te voren wist dat er een schroefset onder zou komen. Dat is bij een auto zonder EDC een stuk makkelijker en goedkoper te doen. Ben je dat niet van plan, dan is EDC wel een leuke extra optie. Maar zou persoonlijk een nette E92 M3 zonder EDC, die verder aan al je eisen voldoet, niet laten staan...
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: N00B / B00N Tech”