Goedendag,
Misschien een lastige vraag, maar is er iets te zeggen over de te verwachten restwaarde van een BMW M3 E92?
Ik lees in advertenties wel eens dat de auto in waarde zal stijgen omdat er nooit meer een M3 met een V8 zou komen.
Als je een auto wilt verkopen, is dat een argument, maar is dat ook een argument als koper?
Stel dat ik nu een BMW M3 E92 van € 40.000 (ongeveer 5/6 jaar oud) aanschaf, is de verwachting dat hij nog veel gaat afschrijven?
Groeten,
Henk
Orientatie op een E92 M3
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Wel moeilijke vragen waar eigenlijk geen antwoord op is
Allemaal relatieve termen als 'veel' etc
Niemand weet wat een markt/waarde gaat doen
Je kan er wel vrijwel zeker vanuit gaan dat een M3 van 40k nog zal afschrijven, en al helemaal niet in waarde zal stijgen de komende jaren
Hoeveel ga je erin rijden? Hoelangwil je hem houden? Welk bouwjaar?
Ik zou gewoon de markt goed in de gaten houden en dan kun je ongeveer zien hoeveel wat ong waard is
Voor 40k heb je net een LCI (facelift 2010) met 100k op de teller denk ik?
Voor mooie/volle exemplaren wordt meer betaald dan kale..
Ken je een kale gaan kopen maar die schrijven natuurlijk net zo hard weer af
Allemaal relatieve termen als 'veel' etc
Niemand weet wat een markt/waarde gaat doen
Je kan er wel vrijwel zeker vanuit gaan dat een M3 van 40k nog zal afschrijven, en al helemaal niet in waarde zal stijgen de komende jaren
Hoeveel ga je erin rijden? Hoelangwil je hem houden? Welk bouwjaar?
Ik zou gewoon de markt goed in de gaten houden en dan kun je ongeveer zien hoeveel wat ong waard is
Voor 40k heb je net een LCI (facelift 2010) met 100k op de teller denk ik?
Voor mooie/volle exemplaren wordt meer betaald dan kale..
Ken je een kale gaan kopen maar die schrijven natuurlijk net zo hard weer af
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Ik denk dat Nickos een redelijk helder antwoord heeft geschreven.
Alle M3-en hebben potentie om in waarde te stijgen. Omslagpunt ligt, i.m.o., zo rond de 15 jaar. Maar dat zijn dan wel auto's met lage km's en hoop opties, boekjes met onderhoudsstempels van dealer of specialist en met verfraaiingen uit het BMW (OEM) rek. Schadevrij verleden of hersteld door een erkend bedrijf. En vaak te koop bij de youngtimerspecialisten. Particulieren zullen wat meer moeite hebben om gelijke stijging te realiseren.
Is bovenstaande niet van toepassing, dan zullen de prijzen minder hard stijgen of gelijk blijven.
Alle M3-en hebben potentie om in waarde te stijgen. Omslagpunt ligt, i.m.o., zo rond de 15 jaar. Maar dat zijn dan wel auto's met lage km's en hoop opties, boekjes met onderhoudsstempels van dealer of specialist en met verfraaiingen uit het BMW (OEM) rek. Schadevrij verleden of hersteld door een erkend bedrijf. En vaak te koop bij de youngtimerspecialisten. Particulieren zullen wat meer moeite hebben om gelijke stijging te realiseren.
Is bovenstaande niet van toepassing, dan zullen de prijzen minder hard stijgen of gelijk blijven.
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45
Hallo,
Dank voor de reacties. Bouwjaar 2010/2011. maximaal 5.000 kilometer per jaar is waar het ongeveer om gaat.
In auto's met een kilometerstand hoger dan 50.000 heb ik geen interesse, de spoeling wordt al flink dunner dan.
Dat over waarde-stijging, dat zal ik als koper maar met een korreltje zout nemen, is vooral een verkopers-argument.
Ook een icoon als de M3 schrijft gewoon af en zeker de eerste jaren flink.
Met vriendelijke groeten,
Henk
Dank voor de reacties. Bouwjaar 2010/2011. maximaal 5.000 kilometer per jaar is waar het ongeveer om gaat.
In auto's met een kilometerstand hoger dan 50.000 heb ik geen interesse, de spoeling wordt al flink dunner dan.
Dat over waarde-stijging, dat zal ik als koper maar met een korreltje zout nemen, is vooral een verkopers-argument.
Ook een icoon als de M3 schrijft gewoon af en zeker de eerste jaren flink.
Met vriendelijke groeten,
Henk
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Kijk voor de grap bij premiumclassic of autohan of autoleitner. Dan zie je wat een goed gedocumenteerde E46 M3 kost met alle juiste hokjes aangekruist.
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
De E46 kun je idd misschien als referentie zien naar wat 'jouw' E92 gaat doen, ik zou wel altijd voor pareltjes gaan, al helemaal als je hem lang gaat houden
en van overpriced is geen sprake als het bedrag betaald wordt he
Vanaf 2010 en minder dan 50k kms ga je al richting de 50k+ denk ik? Dan zou je ook naar een F80 M3/M4 kunnen kijken
Maar ja, uiteindelijk heb je daar gewoon een glazen bol voor nodig, als je de markt zou kunnen voorspellen kun je heel snel een rijk man worden (kennis hebben die anderen niet hebben)
Bekijk je ook Duitsland? Het aanbod hier is natuurlijk ok te gieren vergeleken DLD
en van overpriced is geen sprake als het bedrag betaald wordt he
Vanaf 2010 en minder dan 50k kms ga je al richting de 50k+ denk ik? Dan zou je ook naar een F80 M3/M4 kunnen kijken
Maar ja, uiteindelijk heb je daar gewoon een glazen bol voor nodig, als je de markt zou kunnen voorspellen kun je heel snel een rijk man worden (kennis hebben die anderen niet hebben)
Bekijk je ook Duitsland? Het aanbod hier is natuurlijk ok te gieren vergeleken DLD
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
De E30 heeft de grens van belachelijk al overschreden. De E36 gaat minder hard en wordt qua klassiekerstatus al ingehaald door de E46, maar de E36 is ook al duur aan het worden. De E9x zal zeker, mits juiste voorwaarden, zelfde koers gaan varen als laatste atmosferische en V8 dragende M3.
Beter nog een E90 nu kopen van 2011 met 40k op de teller en alleen funritjes maken.
Beter nog een E90 nu kopen van 2011 met 40k op de teller en alleen funritjes maken.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Waarom wil je een E92 dan?
Er zijn een boel redenen om een te willen, om hem door te verkopen met winst (of geen verlies) is daar misschien niet een van.
Blijven er nog steeds tientallen over om er wel een te halen
Er zijn een boel redenen om een te willen, om hem door te verkopen met winst (of geen verlies) is daar misschien niet een van.
Blijven er nog steeds tientallen over om er wel een te halen
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- Just getting started
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45
Hallo,
De reden dat ik een M3 E92 zou willen is om het model en de prachtige motor. Niet als object om meer waard te worden, want dat is voorlopig toch niet aan de orde.
Weet iemand wat de prijs van EDC een jaar of 6 terug was?
Groeten,
Henk
De reden dat ik een M3 E92 zou willen is om het model en de prachtige motor. Niet als object om meer waard te worden, want dat is voorlopig toch niet aan de orde.
Weet iemand wat de prijs van EDC een jaar of 6 terug was?
Groeten,
Henk
-
- VIP Driver
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
- Type Auto: BMW F10 m5
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
Nee helemaal in het zuiden bij bmw dealer keram.qua prijs zat die wel tegen de 50k.wel alle opties (dct)en in nieuwstaat.
Succes naar je zoektocht wat ook heel leuk is
Groeten Dennis
F10 m5