Amerikaanse uitvoering

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45

Goedendag,

Ik heb ooit ergens gelezen dat je beter kunt afzien van een E92 M3 uit de USA. Zolang het allemaal draait, is het geen probleem, maar als er iets kapot is, dan zijn een aantal onderdelen, electronica, net even anders.

Deelt men hier deze mening? En heeft een Europese uitvoering de voorkeur boven een USA-uitvoering?
Of maakt het allermaal niet uit?

Groeten,

Henk


Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45

Niemand ideeën?
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Nee dat is niet zo. De verschillen zijn van cosmetische aard . Vreemd genoeg is het Amerikaanse luchtfilter 2 cm korter heb ik ervaren. En natuurlijk is het irritant dat je snelheidsmeter MPH als hoofd aanduiding heeft. Ze geven ook ruim 10 pk minder op meen ik maar dat komt door het lage RON getal van de US brandstof
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Henk43
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mar 2017, 03:45

Ik heb eens contact gehad met een M3 E92 -rijder (USA-import) en die vertelde mij dat zijn teller ook kilometers aangeeft.
Ik zag 35.000 staan, maar in een USA-uitvoering zijn dat gewoon mijlen denk ik, volgens hem waren dat kilometers.
Kan dat denken jullie? Kan een mijlenteller ook kilometers weergeven? Ik bedoel niet de binnenste ring van de teller, maar de tellerstand.
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Dat kan. Da's gewoon een kwestie van coderen. Ook je tellerbak kun je (laten) aanpassen zodat je gewoon km's e.d. hebt.
Gebruikersavatar
Harrympower
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 dec 2014, 01:05
Type Auto: E46 ///m3 cabrio, e30 ///m3
Locatie: Drachten
Contacteer:

zijn er ook niet een aantal staten die strengere emissie eisen hebben, en daardoor aangepaste mapping etc... of is dat niet meer zo.
ik heb vroeger ook eens een import gehad en daar zaten nogal wat extra slangen en vage klepjes in met vergelijking met een Europese auto.
Only OEM
E46 ///M3 cabrio individual
E36///M3 cabrio(ex)
E30 ///M3
E30 325i(ex)
E21 323i edition S (ex)
E21 320 (ex)
Gebruikersavatar
3eiher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35

Ik heb een e60 uit Amerika (NY state) en deze wijkt enkel af op:
- Koplamp met oranje reflector (EU spec me witte)
- Kleine kentekenplaat houders voor en achter
- Mistachterlicht schakelaar ontbrak en dito codering, maar can be bought/coded
- Instrumentarium met Miles en Km's en temperatuur in Fahrenheit. Via idrive is weergave te wijzigen naar metrisch (incl. boardcomputer), m.u.v. de geprinte delen dan (schaalverdeling olietemperatuur en dito clima)
- Vermogen op het blok hoger i.v.m. toevoeging koolstoffilters ivm emissie-eisen, welke het vermogen verminderen naar 507 Pk. Deze kunnen en zijn er echter uit.
- Frequentiebereik radio afwijkend, waardoor bepaalde zenders niet te ontvangen zijn

Verder alles identiek aan euro-versie

Groet,
Thomas
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: N00B / B00N Tech”