Goedendag,
Een M3 E92, handbak of DCT?
Houdt een M3 met handbak meer waarde? (is mij eens verteld). Of is het juist de M3 met DCT die meer waarde houdt? Is immers een mooi stuk techniek en ook duurder dan een handbak.
Ik ben benieuwd wat men hier vindt.
Groeten,
Henk
DCT of handbak
- PIR3lly
- VIP Driver
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
- Type Auto: F82 M4 Competition
- Locatie: In de lucht...
Ik zou zeggen m-dct.
Prachtig stukje techniek wat echt heerlijk rijdt. Ook mocht je eens file moeten rijden.
Enige wat ik op dit moment echt mis op mijn 650i
Prachtig stukje techniek wat echt heerlijk rijdt. Ook mocht je eens file moeten rijden.
Enige wat ik op dit moment echt mis op mijn 650i
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Een DCT bak rijdt makkelijker, met de hand schakelen gaat gewoon niet zo snel.
Ik heb echter toch voor een handbak gekozen omdat het wat meer uitdaging heeft met rijden.
Wat meer restwaarde heeft?
Bij de E46 is de handbak veel meer gewild omdat voor circuitgebruik de SMG minder geschikt is.
Als dat voor de E92 ook gaat gebeuren zou de handbak dus meer restwaarde moeten houden.
Ik heb echter toch voor een handbak gekozen omdat het wat meer uitdaging heeft met rijden.
Wat meer restwaarde heeft?
Bij de E46 is de handbak veel meer gewild omdat voor circuitgebruik de SMG minder geschikt is.
Als dat voor de E92 ook gaat gebeuren zou de handbak dus meer restwaarde moeten houden.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
DCT
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Ligt ook een beetje aan je eigen kunnen natuurlijk.
Wanneer je als een dweil schakelt met zoveel vermogen kan je binnen no time je koppeling naar de geest helpen.
Dure hobby wordt het dan.
En zoals gezegd: ligt her ook aan waar je de wagen voor wilt gebruiken.
Mocht ik ooit het geluk hebben een E92 M3 te bezitten zou ik zeker voor DCT gaan.
Wanneer je als een dweil schakelt met zoveel vermogen kan je binnen no time je koppeling naar de geest helpen.
Dure hobby wordt het dan.
En zoals gezegd: ligt her ook aan waar je de wagen voor wilt gebruiken.
Mocht ik ooit het geluk hebben een E92 M3 te bezitten zou ik zeker voor DCT gaan.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- VIP Driver
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
De korte verzetten van de DCT bak passen veel beter bij de motor dan de relatief lange van de handbak. Ik zou 100% voor de DCT gaan, handbak is voor auto's die nog geen snelle automaten hebben. (Dus ook E46 M3).
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik heb beide gehad eenmaal DCT gereden wil je nooit meer zonder. Er komen al nieuwe BMW`s die niet meer te krijgen zijn in hand. En over die restwaarde hoef je niet in te zitten die is niet verschillend.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Wat bedoel je met eigen kunnen, een dct schakelt gewoon sneller,omdat het electronisch gaat.Sanders schreef:Ligt ook een beetje aan je eigen kunnen natuurlijk.
Wanneer je als een dweil schakelt met zoveel vermogen kan je binnen no time je koppeling naar de geest helpen.
Dure hobby wordt het dan.
En zoals gezegd: ligt her ook aan waar je de wagen voor wilt gebruiken.
Mocht ik ooit het geluk hebben een E92 M3 te bezitten zou ik zeker voor DCT gaan.
Hij is ook sneller in de acceleratie, hoe vlot je ook kunt schakelen.
Ik heb ook een 340 met automaat en dat rijd veel makkelijker,maar niet leuker.
Met een handbak kun je rev matchen, en heel toe shifts doen.
Dat mis je met een DCT bak.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Ik bedoel ook "eigen kunnen" bij een handbak.
Precies wat je zegt: rev matching en de koppeling goed op laten komen hoort er ook bij of je bent hem zo kwijt met dergelijke vermogens.
Precies wat je zegt: rev matching en de koppeling goed op laten komen hoort er ook bij of je bent hem zo kwijt met dergelijke vermogens.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Ik heb bewust gekozen voor een handbak. Ik weet dat je nooit zo snel bent als een dct, maar het is zo leuk om zelf actief te rijden en afhankelijk van je bui relaxed of scherp te rijden.
Maar als je puur voor de waarde gaat of zo makkelijk mogelijk wil sturen, dan zou ik voor d dct gaan.
Maar als je puur voor de waarde gaat of zo makkelijk mogelijk wil sturen, dan zou ik voor d dct gaan.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
X2, met een handbak moet je in combinatie met de hoogtoerige motor echt even nadenken wanneer je schakelt, als je dat goed doet kan je hele snelle tussen acceleraties maken.
Met de DCT bak trek je ff aan de flipper en het gaat vanzelf.
Met de DCT bak trek je ff aan de flipper en het gaat vanzelf.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27
Ik zit te kijken naar een e46 330i met een SMG bak (of beter gezegd SSG?) voor een daily/trackday auto in de zomermaanden. In hoeverre is een SMG niet geschikt voor circuitgebruik? Lijkt mij juist toch een stuk makkelijker om met een SMG snel over het circuit te gaan.Z4tje schreef: Bij de E46 is de handbak veel meer gewild omdat voor circuitgebruik de SMG minder geschikt is.
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
De smg bak is voor circuitgebruik kwetsbaarder, die gaat een keer kapot, en dat is een dure om te laten maken.
Dus voor het rijden is ie zeker wel geschikt maar een extra kostenpost. Pas later in de E92 M3 is het systeem verbeterd en betrouwbaarder geworden.
Voor een racer wil je het zo simpel mogelijk houden, een kapotte handbak kost je 400 en twee uurtjes sleutelen,
Met een SMG kapot zal dat vele malen hoger liggen.
Dus voor het rijden is ie zeker wel geschikt maar een extra kostenpost. Pas later in de E92 M3 is het systeem verbeterd en betrouwbaarder geworden.
Voor een racer wil je het zo simpel mogelijk houden, een kapotte handbak kost je 400 en twee uurtjes sleutelen,
Met een SMG kapot zal dat vele malen hoger liggen.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30