Een hele goede avond beste forum leden.
Na een lange toch stille periode niet meer hier actief geweest te zijn, wil ik nu toch de knoop doorhakken om weer BMW te gaan rijden en de zoektocht begint nu pas.
Heb er wat vragen over mijn volgende wagen en wellicht kunnen we hier samen uitkomen.
Mijn wens is een M4 competition met alle denkbare opties en mijn twijfel zit nu in de remmerij Carbon Keramisch of toch gewoon de M remmerij.
Ik doe geen circuit rondjes
wordt mijn daily
houd ervan wanneer de wagen warm is lekker door te rijden waar het mogelijk is en me remmerij moet niet onder leiden als ik veel moet remmen. (Iemand met ervaringen die de M4 als daily heeft en veel remt)?
Ben er ook achtergekomen dat de M4 geen ACC heeft (vind persoonlijk wel heel jammer) maar kan er wel mee leven.
Zijn er sinds de M4 Competition al uit zijn aandachtspunten of beter gezegd minpunten (slijtage) bij een bepaalde kilometerstand van de auto.
Ter info ik wil er een aanschaffen met max 40k op de teller.
Dank alvast voor jullie inbreng
Zoektocht naar een M4 competition
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Ik zal beginnen met melden dat mijn informatie puur van lezen afkomt, en geen persoonlijke ervaring is.
Dat gezegd te hebben, voldoen beide remmen voor straatgebruik. Ook de standaard remmen doen het goed, tenzij je je sterk misdraagt op de openbare weg.
Eventueel zou je altijd nog blokken kunnen steken die beter bij je verwachtingen passen, makkelijk gedaan!
Het echte voordeel van de carbon remmen komt echt op het circuit pas naar boven.
Het nadeel van deze remmen is echter wel de kosten! Die liggen een stuk hoger, en zou zonde zijn als je deze niet optimaal benut.
Dat gezegd te hebben, voldoen beide remmen voor straatgebruik. Ook de standaard remmen doen het goed, tenzij je je sterk misdraagt op de openbare weg.
Eventueel zou je altijd nog blokken kunnen steken die beter bij je verwachtingen passen, makkelijk gedaan!
Het echte voordeel van de carbon remmen komt echt op het circuit pas naar boven.
Het nadeel van deze remmen is echter wel de kosten! Die liggen een stuk hoger, en zou zonde zijn als je deze niet optimaal benut.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
ik heb geen keramische remmen omdat ze niet beter remmen als staal. wat ik niet wist is dat je van keramische remmen geen smerige velgen krijgt , anders had ik ze zeker genomen.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- E92fan
- VIP Driver
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39
Je vindt het jammer dat de M4 geen ACC heeft maar het heeft wel de optie 5AL (waarvoor de camera in de bumper is). Daar gaat het toch om? Dat hij afremt (in noodgevallen dit keer) als het nodig is of is er een andere reden waarom je de ACC belangrijk vindt?
-
- VIP Driver
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
- Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
- Locatie: Amsterdam
@E92fan ik vind inderdaad de remfunctie en gas bij bijvoorbeeld file etc wel echt ideaal en uit veiligheidsredenen en ervaringen heeft mij dat paar keer toch echt gered.
Gewoon lekker genieten
-
- VIP Driver
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
- Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
- Locatie: Amsterdam
@Peformance Nou ben ik er ook achtergekomen wat de meerprijs is van de carbon keramische remmen en gezien ik dat nooit zal gebruiken op het circuit is dat voor mij ook niet belangrijk meer.
Maar even een andere vraag, nou denk ik ook niet dat jij je M4 tot 80k hebt gereden maar wellicht weet een ander lid wel het antwoord hierop.
Welke onderhouds (hardware) komt kijken bij 80k op een M4 competition?
Remmerij etc is volledig nieuw krijgt tevens 24 maanden premium selectie origineel Nederlandse auto.
Ik denk aan ophanging bijvoorbeeld (Draagarmen, stabilisatoren, dempers etc..) ik weet namelijk niet of deze zaken onder het premium selectie garantie vallen
En waar ik echt rekening mee moet houden en hoor te weten of bepaalde zaken wel vervangen zijn.
Maar even een andere vraag, nou denk ik ook niet dat jij je M4 tot 80k hebt gereden maar wellicht weet een ander lid wel het antwoord hierop.
Welke onderhouds (hardware) komt kijken bij 80k op een M4 competition?
Remmerij etc is volledig nieuw krijgt tevens 24 maanden premium selectie origineel Nederlandse auto.
Ik denk aan ophanging bijvoorbeeld (Draagarmen, stabilisatoren, dempers etc..) ik weet namelijk niet of deze zaken onder het premium selectie garantie vallen
En waar ik echt rekening mee moet houden en hoor te weten of bepaalde zaken wel vervangen zijn.
Gewoon lekker genieten
-
- VIP Driver
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
- Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
- Locatie: Amsterdam
@ Sanders dankjewel voor je advies en ik ben me afgelopen dagen iets meer gaan verdiepen in de remmerij onder de M4.
Je hebt helemaal gelijk wat de kosten betreft en de normale M performance remmen doen het ook echt goed en ik zal nooit op het circuit gaan en mocht dat toch een keer gebeuren dan zal ik dat voor een goed doel doen die daar behoefte hebben een keer zo iets op het circuit mee te maken.
Je hebt helemaal gelijk wat de kosten betreft en de normale M performance remmen doen het ook echt goed en ik zal nooit op het circuit gaan en mocht dat toch een keer gebeuren dan zal ik dat voor een goed doel doen die daar behoefte hebben een keer zo iets op het circuit mee te maken.
Gewoon lekker genieten
- Joey_M4F82
- Just getting started
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 12:36
- Type Auto: BMW M4 F82
Hallo
Ik heb in een soort zelfde situatie gezeten als jou met wel of niet keramisch, ik heb er gelukkig een gevonden met die optie.
plus punten voor mij waren:
+ Oogt mooier (persoonlijke smaak)
+ Geen remstof dus velgen blijven mooi schoon (grootste pluspunt)
+ onderhoudsinterval na 240000 km
+ directer rem gevoel
+ ze wegen minder
+ minder last van fading
- De gok nemen dat een 2e handse wagen met keramische remmen ook nog goede remmen heeft, hier heb je wel een indicatiepunten van, wat belangrijk is en als je de mogelijkheid heb is om de dikte op te meten. zie link:
- de kosten als je ze moet vervangen
- Rijden op een circuit verminderd de levensduur
Groeten Joey
Ik heb in een soort zelfde situatie gezeten als jou met wel of niet keramisch, ik heb er gelukkig een gevonden met die optie.
plus punten voor mij waren:
+ Oogt mooier (persoonlijke smaak)
+ Geen remstof dus velgen blijven mooi schoon (grootste pluspunt)
+ onderhoudsinterval na 240000 km
+ directer rem gevoel
+ ze wegen minder
+ minder last van fading
- De gok nemen dat een 2e handse wagen met keramische remmen ook nog goede remmen heeft, hier heb je wel een indicatiepunten van, wat belangrijk is en als je de mogelijkheid heb is om de dikte op te meten. zie link:
- de kosten als je ze moet vervangen
- Rijden op een circuit verminderd de levensduur
Groeten Joey
BMW M4 F82
Performance: Soon: Milltek catless turboback systeem met titanium eind tips
Optic: Performance front-endcomponent, voorsplitter, achterspoiler, sideskirts. LCI achterlichten
Performance: Soon: Milltek catless turboback systeem met titanium eind tips
Optic: Performance front-endcomponent, voorsplitter, achterspoiler, sideskirts. LCI achterlichten
-
- VIP Driver
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
- Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
- Locatie: Amsterdam
Dankjewel Joey voor je uitgebreide toelichting.
Wat betreft de remmen ben ik uit, deze hoeft voor mij geen Carbon keramische remmen te zijn gezien ik de auto als daily ga rijden en zal nooit het circuit zien . Vol in de opties vond ik dan wel belangrijk en vooral een goed onderhouden M wagen door de dealer en op tijd de service beurten gehad is dan wel belangrijk.
Maar die van jouw is wel een canon geworden he
Wat betreft de remmen ben ik uit, deze hoeft voor mij geen Carbon keramische remmen te zijn gezien ik de auto als daily ga rijden en zal nooit het circuit zien . Vol in de opties vond ik dan wel belangrijk en vooral een goed onderhouden M wagen door de dealer en op tijd de service beurten gehad is dan wel belangrijk.
Maar die van jouw is wel een canon geworden he
Gewoon lekker genieten
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Er zijn goede remblokken die amper stoffen en voor de M4 waarschijnlijk ook verkrijbaar zijn. De Hawk HPS5.0 die ik nu op de vooras (F3X M-performance) heb, stoffen bijna niet. Ook heeft EJT met de Stoptech Street deze ervaring. Afhankelijk van het gebruik zijn dit voor de straat heel goede opties. Schijven op de vooras vd M4 zijn maar 10mm groter dan de M-performance, dus qua remoppervlak/hoeveelheid stof zou dat aardig overeen moeten komen.
- Joey_M4F82
- Just getting started
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 13 aug 2019, 12:36
- Type Auto: BMW M4 F82
Np!BMW335dm schreef: β27 sep 2019, 09:07 Dankjewel Joey voor je uitgebreide toelichting.
Wat betreft de remmen ben ik uit, deze hoeft voor mij geen Carbon keramische remmen te zijn gezien ik de auto als daily ga rijden en zal nooit het circuit zien . Vol in de opties vond ik dan wel belangrijk en vooral een goed onderhouden M wagen door de dealer en op tijd de service beurten gehad is dan wel belangrijk.
Maar die van jouw is wel een canon geworden he
Duidelijk, jaa probeer te zoeken naar een premium selection, dan heb je ook meteen garantie erbij.
De vorige eigenaar van mijn M4 had de auto als premium selection gekocht en kreeg 4 jaar garantie erbij waar ik ook van mee kan genieten tot 10-2021
Haha hij moet eigenlijk nog een canon worden
Volgende week naar de dealer voor een onderhoudsbeurt en M - Performance spoiler
ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!
Groeten Joey
BMW M4 F82
Performance: Soon: Milltek catless turboback systeem met titanium eind tips
Optic: Performance front-endcomponent, voorsplitter, achterspoiler, sideskirts. LCI achterlichten
Performance: Soon: Milltek catless turboback systeem met titanium eind tips
Optic: Performance front-endcomponent, voorsplitter, achterspoiler, sideskirts. LCI achterlichten
-
- VIP Driver
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:27
- Type Auto: M4 COMP. SAKHIR ORANGE 2
- Locatie: Amsterdam
Dankjewel Dutch Dat is een hele goede tip/advies van je dit moet ik onthouden.
Mijn voorkeur voor de M4 competition is wel de Facelift en wil hem zo vol mogelijk.
Zo een auto modden is wel leuk maar de facelift zelf is al aardig een opknapper met de led lichten etc.
Verder moet het wel een premium selectie zijn ivm (je weet nooit bijkomende reparaties etc en moet bij een dealer vandaan komen).
Heb wel wat wensen maar daarmee wil ik mezelf en de auto ook wel indekken voor minimaal 2 jaar.
@ Joey de carbon performance onderdelen maken de M4 wel echt agressiever en dat past prima bij de M4 lijkt mij.
Alhoewel ik nog niet echt weet wat ik aan mijn de nog niet in mijn bezit hebbende M4 zou moeten gaan voorzien aan M performance Carbon delen.
Als het zo ver is moeten we maar een keer de M wagens uitlaten
Mijn voorkeur voor de M4 competition is wel de Facelift en wil hem zo vol mogelijk.
Zo een auto modden is wel leuk maar de facelift zelf is al aardig een opknapper met de led lichten etc.
Verder moet het wel een premium selectie zijn ivm (je weet nooit bijkomende reparaties etc en moet bij een dealer vandaan komen).
Heb wel wat wensen maar daarmee wil ik mezelf en de auto ook wel indekken voor minimaal 2 jaar.
@ Joey de carbon performance onderdelen maken de M4 wel echt agressiever en dat past prima bij de M4 lijkt mij.
Alhoewel ik nog niet echt weet wat ik aan mijn de nog niet in mijn bezit hebbende M4 zou moeten gaan voorzien aan M performance Carbon delen.
Als het zo ver is moeten we maar een keer de M wagens uitlaten
Gewoon lekker genieten
- 6xLekker
- VIP Driver
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
- Type Auto: F20 m140i xdrive
Als import geen probleem voor je is hebben ze in Zweden bij de dealers een hoop mooie m4 performence met premium selectie, nadeel ver weg en de premium select garantie is maar een jaar in Zweden. Wel drie jaar vrij onderhoud vanaf eerste aanmelding.
140i