Elektrische stoelen

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Marco79
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2021, 13:06

Ik heb in mijn M2 competition andere stoelen gemonteerd er zatten eerst handbediende stoelen in en nu heb ik er elektrische in gezet maar ze werken niet ik heb in de gele stekker een stroom draad verplaats omdat die in de auto waar de stoelen uit kwamen de stroom draad op een andere plek zat dan bij die van mij dus heb ik deze op de zelfde plek gezet zodat de stroomdraad op de zelfde plek zit nu als bij de auto waar de stoelen uit komen maar nog werk het niet het enige dat werk is de lende steun en mijn logo in de stoel is verlicht kan iemand mij vertelen wat er veranderd moet worden om het werkend te krijgen .

Met vriendelijke groet Marco


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

BMW kennende zal er wel het een en ander gecodeerd (aangemeld) moeten worden, voordat zoiets gaat werken. Een kwestie van slechts een kabeltje in een stekker wisselen zal het niet zijn.

Ik raad om op zoek te gaan naar DIYs op het internet, evt van een ander model om te kijken hoe ze het daar hebben opgelost.
Marco79
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2021, 13:06

Ja klopt ik had ook niet verwacht dat het zo simpel zou zijn hoor maar zag in iedergeval dat die draad wel op een andere plek zat die andere stekker heeft sowieso ook 2 draden meer maar weet niet waar die heen gaan en waar ze precies voor dienen. heb/ had een kleine hoop dat iemand hier er al ervaring mee had
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Op bimmerpost heeft wel eens iemand met een f30 (handmatige stoelen) geretrofit naar M3 elektrische stoelen.

Die had het over seat modules aanschaffen, een wire loom maken en daarna e.e.a coderen.
Weet niet of je modules ook bij die elektrische stoelen hebt zitten of dat je enkel de stoelen hebt gekocht? Is wel een hele klus vermoed ik.

Mocht het niet lukken wil ik de stoelen wel overnemen voor in mijn OG M2 LCI :wink: ik heb al volledig elektrische stoelen maar wil de M2C of M2CS stoelen erin hebben :mrgreen:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Marco79
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2021, 13:06

Ja de modules zitten onder de stoel gemonteerd ik ga binnenkort naar iemand die in het systeem kan kijken welke aansluiting ik moet maken en dan kan hij hem coderen...
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Op newtis.com staan alle schema’s en beschrijvingen van de stoelen, alleen heb je tegenwoordig een account nodig.

Afbeelding
Marco79
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2021, 13:06

Dit is het schema van de modules die onder de stoel zitten Jimmer? Ik heb het schema nodig van de gele stekker in de auto zelf die je op de stekker van de stoel klikt..
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ik denk dat bovenstaand schema die stekker betreft. Waarschijnlijk heb je wel spanning, maar geen communicatie over de CANBUS.
Marco79
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2021, 13:06

Ja idd dat denk ik ook als goed is dan gaan ze dat ook coderen geloof ik
Plaats reactie

Terug naar “M2: Exterieur/Interieur”