ASD bypass harness vs Coding?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
MKL-F32
Being a part of it
Being a part of it
Type Auto: F32 440i

19 sep 2021, 01:40

OK, tijd om zo'n bypass kabel te kopen.

Iemand relevante overwegingen welke ik moet bestellen?

Ik heb een Harman Kardon optie 688 stereo.

https://technicpnp.com/product/asd-bypass-harness/ => duur en rept niet over optie 688
https://www.adaptershop.de/produkt/pnp- ... -bmw-mini/ => minder duur, rept ook niet over optie 688

Of zijn er nog andere opties?
Laatst gewijzigd door MKL-F32 op 20 sep 2021, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: F30 340i

20 sep 2021, 12:50

In mijn F30 LCI met optie 688 heb ik de kabel van adaptershop.de gemonteerd, deze werkt perfect. Ik heb hem na het aansluiten met een stukje dubbelzijdige tape aan het chassis geplakt zodat hij niet rammelt. Het enige wat je moet doen is twee van de uitsteeksels aan de stekker iets korter maken met een tangetje, anders past de stekker niet. Je ziet vanzelf waar dit moet, komt waarschijnlijk omdat ze geen OEM stekkers kunnen aankomen o.i.d..

Edit: Ik zie dat bij de stekker van technicpnp.com deze twee notches volledig ontbreken dus die zal wel direct passen. Maar dat lijkt me de meerprijs niet waard. Beide verloopstekkers werken prima met de H/K optie.

Edit2: Ik zie nu dat het eigenlijk de bedoeling is dat je de stekkers van het bypass harnass en de OEM stekker omwisselt, zodat je die notch dus niet af hoeft te knippen. Zie ook deze uitleg: https://www.2addicts.com/forums/showthr ... ?t=1202389 De stekker van technicpnp.com is dus ge-update zodat dit niet meer nodig is.
MKL-F32
Being a part of it
Being a part of it

26 sep 2021, 23:48

@spollie: dank voor je advies! :ja:

Heb zojuist de kabel besteld bij adaptershop.de.
MKL-F32
Being a part of it
Being a part of it

08 okt 2021, 23:46

Update: ondertussen heb ik de adaptershop.de kabel geplaatst.

Tijdens monteren is duidelijk geworden dat de connector van adaptershop.de duidelijk anders is dan die van de Technicpnp. Dankzij de verschillen zijn de instructies van het 2addicts.com forum betreffende het omwisselen niet van toepassing en zit er dus niks anders op om de connector passend te maken door 2 kleine stukjes plastic te verwijderen.

Afbeelding

Originele connector met 2 _losse_ pin modules en middenschot.

Afbeelding

Adaptershop.de connector met 1 brede pin module die dus _niet_ in de originele connector past vanwege het middenschot.

Afbeelding

Connector ingang ASD versterker

Afbeelding

Beide connectors naast elkaar, aan de nokjes zie je dat de adaptershop.de connector niet gaat passen.

Afbeelding

Aangepaste connector zodat deze toch past.

Bypass harnass werkt verder prima! :Hosanna:
Plaats reactie

Terug naar “M2: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”