DRuw's nieuwtje

Plaats hier de foto's van jouw BMW G2x

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Rogier1988
Just getting started
Just getting started
Type Auto: 330e Touring(G21)
Contacteer:

03 jun 2021, 16:03

Laser lampen heb ik dan weer niet helaas, maar je kan niet alles hebben :mrgreen: .

Interessant filmpje, thanks! Zal inderdaad te maken hebben met een beperking op autonoom rijden in nederland ten aanzien van de overheid. Er stond wel een optie ten aanzien van hulpvoertuigen? Hier zou de auto dan zelf van aan de kant gaan, daar staat bij dat deze optie geblokkeerd is door landenbeperking.

De view met het andere verkeer om me heen heb ik overigens wel in het display, enkel het automatisch van rijbaan wisselen niet.

Ik heb nog zo'n kabel liggen van de F31 om Carplay te activeren. Echter met dit soort safety features vind ik het toch wel wat "enger". Je zal er maar een ongeluk mee krijgen. Maar goed dat kan altijd later nog.

Hopelijk kan je morgen de papierwinkel in orde maken en snel rijden :autotje spelen:

G21 330e

2018 F31 320iA
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: G21 330e Individual (hopelijk binnenkort)

10 jun 2021, 20:29

Zo ff een update... man wat een amateur van een verkoper.
Ze zijn om een of andere reden doodsbang dat ik een btw truukje probeer uit te halen en proberen zich op alle manieren in te dekken.
Ik kan bijvoorbeeld de auto niet door de importtoko laten kopen en ik hun rekening betaal om zodoende niet zelf de BTW voor te hoeven schieten.
Probleem is namelijk dat duitsland 19% heeft en NL 21%.... was makkelijk geweest als je 2% ergens kon aftikken maar zo werkt het niet..
Ik moet de auto zonder btw kopen en die betalen in nederland maar ik kan dat natuurlijk niet zomaar dus moet eerst de btw in dland betalen en vervolgens ook in NL betalen waarna ik dat moet laten zien in duitsland en de btw terugkrijg.
Dit had ik dus opgelost door dat de importtent te laten doen (scheelt mij een zak geld voorschieten dus) maar dat willen de duitsers dus niet.
Daarnaast een heel gezeik over de koopopdracht want daar bleef maar kentekenkosten en feinstofplakette op staan en die krijg ik dus niet (a 180 euro).
Het geld boeide me niet zozeer maar de rekening die ik uiteindelijk kreeg was dit bedrag er dus ineens wel af en klopte de opdracht dus niet meer met de rekening (JOH!) Dus dat ook weer handmatig aangepast met aparte handtekening erbij enz enz.
Kortom: ik heb een koopcontract van 6 paginas met 10 handtekeningen erop.... zucht.
Vanochtend betaald (en erna kreeg ik nog een kleine verandering in het contract.... lekker professioneel!) en als het goed is wordt de auto maandag opgehaald en naar NL gebracht. Ik heb aan de importtent doorgegeven daar dis auto zsm weg te halen voordat ze weer wat anders verzinnen....
Maandag begint dan de keuring en op naam zetten en hier gaat ongeveer 2 weken overeen. In de tussentijd (vrijdag) gaat de auto naar de detailkoning voor de glascoating erop en als dat klaar is kan ik er als het goed is ook gelijk mee de weg op:):)
Uiteindelijk lijkt het goed te komen (er vanuit gaande dat ik die btw zsm terugkrijg natuurlijk) en heb ik toch wel een bizar mooi ding maar het gaat niet vanzelf.
Ik zal als hij binnen is een apart topic openen als showroom en de mods.
Performance skirts, diffuser en frontlip zijn al binnen en worden gelijk ook in de glascoating gezet.
Zeker ook door de zwarte wielen en het uitgebreide shadowline pakket zit dat er volgens mij super uit.
Ook de achter instaplijsten van de F31 heb ik (dank EJT!) en nog wat klein spul als accenten waarvan ik nog niet weet of ik het installeer (snel nog even in het oosten gekocht met levering voor Juli...)
Ik houd jullie op de hoogte!
(fotos volgen nog van mijn bezoekje aan duitsland maar ik heb een nieuwe telefoon en ze staan nog op mijn oude :shock: )
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW

10 jun 2021, 21:04

over 3 weken lach je er om, maar wat een gedoe zeg
Hopelijk rij je snel en vergeet je alle rompslomp..
G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Type Auto: BMW G31 530i

11 jun 2021, 10:24

Wat een circus ben je in gekomen zeg!

Hopelijk is het snel achter de rug.

Die lane change assist op die kleuren is toch wel een hele bijzondere zeg, feitelijk zouden je parkeer sensoren dan ook minder werken want die zijn daar onderdeel van.
Kunnen altijd kijken om het toch te activeren en te testen zodat je wel de functie heb.
Over het algemeen kijk je zelf wel even in de spiegel voor je een baan opschuif :mrgreen:
Rene08
Just getting started
Just getting started
Type Auto: G21 330i

11 jun 2021, 18:26

Je valt van het ene avontuur in het andere. Ik heb respect voor je geduld. Maar nu lijkt het er dan echt van te komen dat je binnenkort mag genieten van je nieuwe auto. Ik ben benieuwd naar de foto's!
Arjan
Administrator
Administrator
Type Auto: G20 330i

11 jun 2021, 20:35

Gaat bijna gebeuren, houd vol!!!
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: G21 330e Individual (hopelijk binnenkort)

14 jun 2021, 17:00

Na weer wat heen en weer gemail met de dealer in dland kreeg ik eerst te horen dat hij morgen opgehaald kon worden ipv vandaag en vandaag kreeg ik weer te horen dat hij vandaag om 15:00 klaar was en wanneer hij gehaald werd... wtf... lekker professioneel....
Anyway, hij wordt morgen opgehaald door de transporteur en die stuurt mij een bericht zodra hij daar uit de poort rijdt want ik kan niet wachten tot ik van die club af ben (en alleen mijn BTW nog terug moet krijgen..)
Komende vrijdag gaat hij (terwijl we wachten op het kenteken etc) naar de glascoater dus als het goed is kan ik zo rond de 25e hem ophalen is mijn voorzichtige schatting.
Zodra hij in NL is en we bezig zijn met de import start ik even een nieuw topic maar het lijkt te gaan lukken......uiteindelijk :autotje spelen:
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Plaats reactie

Terug naar “G2x: Showroom & Projecten”