DRuw's nieuwtje

Plaats hier de foto's van jouw BMW G2x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Balen zeg! Maar als je idd niet enorm dringend om auto verlegen zit, zou ik ook wachten. Het is een bak geld en als het dan niet volledig naar je zin is, zou ik me daar aan blijven storen.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk



BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Precies...
...bovendien loop je bij inruil mogelijk ook nog er tegenaan dat je kunt gaan uitleggen dat er een aantal opties later toegevoegd zijn (voor zover dat lukt of betaalbaar blijft). Maken ze vrolijk een uitdraai op chassisnummer voor de opties en dan staan een paar essentiële opties er niet op.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Later toegevoegde opties (vanuit een dealer) worden geregistreerd op chassisnummer als naderhand inbouw.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Tja, bij de dealer laat ik het niet inbouwen en die beweren ook dat het niet kan en ik andere bumper nodig zou hebben..
Dat is sowieso onzin en volgens mij hoeft ik de radar, rooster en 2 montage platen en de sturbediening om te zetten en te coderen maar weet dat niet zeker...
Iemand die weet of die acc op die manier te retrofitten is?
Verder heb ik alle opties ongeveer wel en het lijkt me stug dat er een aparte ECU voor is....
Wie weet dit?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Bij een F3x heb je naast de radar, bumperonderdelen en stuurwielknoppen, ook nog een andere ABS pomp nodig, andere ABS sensoren, andere ICM module, en de bekabeling voor ACC is uiteraard ook niet aanwezig. Zeker geen makkelijke retrofit. Of dat bij een G2x ook zo is, weet ik niet, maar makkelijk…
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Pffff daar wil je toch ook van wegblijven :?
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Maar dat is volgens mij als je helemaal geen cc hebt.
De g2x heeft dit wel incl het afremmen dus ik denk dat ik daaraan ontkom.
Daarnaast zijn er volgens de etk 2 verschillende kabelbomen, 1 met driving assistent pro en eentje voor de rest.
Wie zou dit weten....?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Nee hoor, dit geldt ook (bij een F3x) voor modellen mét CC incl remfunctie. Maar zoals ik zei, dit kan anders zijn bij een G2x. Ik zou anders eens zoeken op ‘G20 ACC retrofit’.
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

DRuw schreef:Dat is een optie maar de kleur is al uniek, de g21 330e is er nog niet lang en dan heb ik ook nog ongeveer alle opties in de lijst...
Beetje fatale combinatie waardoor ik er in Nederland nog niet één heb gezien.
In Duitsland staat er eentje maar is dus een xdrive...
Absoluut een luxeprobleem maar inderdaad, een auto kopen van dermate veel geld en dan concessies doen gaat enorm knagen..
Als ik in jouw schoenen stond, had ik die xdrive toch nog eens serieus overwogen.
Lijkt me ook geen straf om 4 wielaandrijving te hebben en je weet wel zeker wat je koopt.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ja daar kom je dus niets op tegen behalve een yt vanuit Maleisië dat iemand het heeft gedaan maar geen idee hoe...
Wordt ook een set verkocht met precies die onderdelen die ik op heb gezocht maar geen idee wat daar de basisuitvoering van is geweest...
Hoop vraagtekens:(

@mdlange: ja dat is ook een optie maar hij staat wel erg hoog op z'n wielen hoor... Verbruik is hoger en als je achterbanden op zijn mogen je voorbanden ook vervangen worden... Kosten zijn wel hoger op langer termijn..

Ik heb nog even door de etk zitten bladeren (bij de 330i want de 330e zit er niet in helaas) maar ook de remsystemen lijken 2 modules te zijn: eentje voor 0 opties en eentje die je moet hebben als je ook maar 1 van de opties hebt zoals cruise control maar ook inparkeerfuncties (logisch want dan moet hij ook remmen natuurlijk)...
So far so good.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Tja, smaak qua hoogte verschilt natuurlijk. Persoonlijk heb ik helemaal niets met verlagen, maar ik weet dat veel mensen hier wel van houden.
Misschien past een iets hogere stance ook wel goed bij het idee van een xdrive als in veelzijdigheid qua rijomstandigheden. Natuurlijk een ander idee dan asfalt-racecar, maar ik vind het ook wel wat hebben.


Qua hogere (onderhoud)kosten heb je gelijk, maar dat zou je misschien eens moeten uitrekenen om het te relativeren met de aanschafprijs/afschrijving enz.

Heb je misschien een foto van beide auto’s/opties?
Sowieso goed om al je opties goed uit te zoeken, maar uiteindelijk ga je toch wel blij worden van je nieuwe bmw. Ookal ging het niet allemaal vanzelf
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Nee ik heb zeker niets met verlagen maar de xdrive staat hoger op z'n wielen waardoor de ruimte vanaf het wiel tot de wielkast groter is dan de dikte van de band. Dat ziet er niet uit en past mijns inziens niet bij de sportieve 3 serie.
Dit is de Duitse: https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... =319832779
Mist alleen de 360graden camera maar daar zou ik nog niet zo zeer mee zitten mede gezien hij wel alle andere opties heeft.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

360 camera alszijnde camera voor, spiegels en achter?
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

DRuw schreef: 30 mei 2021, 13:55....ja dat is ook een optie maar hij staat wel erg hoog op z'n wielen hoor... Verbruik is hoger en als je achterbanden op zijn mogen je voorbanden ook vervangen worden... Kosten zijn wel hoger op langer termijn.
Dat lijkt me een misverstand over xDrive... IMHO is een square setup kwa banden beter geschik voor een AWD en kun je ze gewoon rondom oprijden.

Mocht je toch een breedset hebben met een xDrive met de OEM bandenmaten en achter is eerder opgerookt dan voor, dan vervang je toch gewoon alleen achter? Ik heb er ergens anders wel eens aan gerekend en je blijft dan gewoon binnen de 1,5% (verschil rolomtrek V en A) en is er geen vuiltje aan de lucht voor de tussenbak. Een beetje verlagen is mogelijk, maar niet al te extreem, dat vinden de voorste aandrijfassen niet leuk (en dat heeft dan weer niks met de tussenbak te maken).

Iig flink balen en hopelijk kun je toch iets moois vinden!
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Je kan eens informeren bij mals techniek in Nijkerk, die doet ook retrofits voor dealers. Toen ik er was stond er een BMW zonder navigatie en scherm, waar hij de professional Navi geretrofit had.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Plaats reactie

Terug naar “G2x: Showroom & Projecten”