Onderstel G20 320i M Sport

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)

Ik ben aan het configureren een nieuwe G20 320i M Sport uitvoering.

Omdat ik gekozen heb voor 19 inch (styling 793) met RFT banden ben ik een beetje bang voor wat minder comfort (oneffenheden in het wegdek) dan wat ik gewend ben. Ik rij nu op 18 inch RFT met mijn 420i GC en dat gaat nog wel.

In mijn ogen zijn er twee mogelijkheden.

* Standaard onderstel voor € 0,00 aanvinken. Maar is het wel genoeg comfort verhogend?
of
* M Adaptief onderstel met Variable Sport Steering aanvinken voor € 640,09. Hier zou ik kunnen rijprogramma COMFORT instellen voor het verbeteren van rijcomfort op een slecht wegdek.

Graag advies, wellicht heeft iemand ervaring met beide opties.


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

De g is een stuk steviger geveerd dan de f serie.
Een adaptief onderstel helpt hier niet bij. Deze kun je alleen maar nog steviger maken.
Het standaard onderstel zou hier uitkomst kunnen bieden. Die zal iets minder stevig geveerd zijn tov het M-sport onderstel.
Testrit maken geeft je meer inzicht.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Oh, is dat een ander adaptief onderstel dan wat ik heb op mijn 5 serie f11?
Want dan kan ik kiezen uit sport+, sport, eco, comfort en comfort+
Comfort+ gebruik ik eigenlijk alleen met lange ritten en dan vooral bij slecht wegdek. Dan rijdt hij echt als een oude Franse auto/ 7-serie zo zacht geveerd.
Gebruikersavatar
Wenzel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 mar 2015, 17:25
Type Auto: BMW 520e (G30)

@ mdlange dit is de omschrijving voor de G20:

M Adaptief onderstel
€ 640,09
Het met tien millimeter verlaagde Adaptieve M Onderstel vergroot het rijdynamisch potentieel van de BMW 3 Serie Sedan nog eens. De bestuurder kan via de Driving Experience Control de karakteristiek van het onderstel afstemmen op de rijstijl die op dat moment zijn voorkeur geniet – van comfortabel tot bijzonder sportief. Ongeacht de gekozen afstemming passen de elektronisch gestuurde dempers van het Adaptieve M Onderstel zich in een fractie van een seconde aan de toestand van het wegdek aan. Hiervoor maakt het systeem gebruik van tal van sensoren die behalve de wielbewegingen ook de rijsnelheid registreren, om zo de optimale demping in te stellen en tegelijkertijd de rijveiligheid te optimaliseren.
De Driving Experience Control biedt voor comfortabel reizen het rijprogramma COMFORT, waarin oneffenheden in het wegdek nauwelijks voelbaar zijn. Een bijzonder sportieve afstemming van het onderstel met een duidelijk straffere demperinstelling biedt het rijprogramma SPORT. Het bij deze uitrusting inbegrepen interactieve rijprogramma ADAPTIVE past het Adaptieve M Onderstel, de besturing en de Steptronic transmissie voortdurend aan de actuele rijsituatie aan.
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Ah ok, dat klinkt inderdaad iets anders dan bij mij.
Dan zou ik inderdaad proberen met beide opties een testrit te maken.

Ik vind het wel echt een fijne optie en eigenlijk klinkt 640 euro als een koopje.
Een enkele schokdemper kost voor mij namelijk al 700,- Misschien omdat het inderdaad heel verschillend is?
Plaats reactie

Terug naar “G2x: Vering/Remmen/Onderstel”