coderen 3 serie g20

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

BartB schreef: 14 jul 2019, 11:05
Ray320 schreef: 12 jul 2019, 19:26 Ik zie even het punt niet waarom je achterlichten aan zou willen als de dagverlichting aan staat. Dan staan je achterlichten dus altijd aan. Ik mis de clou. 001
Ik vind het in sommige gevallen echt gevaarlijk als je geen achterlichten hebt.
In het kader van de veiligheid heb ik ze ook aan staan.
Dan zet je toch gewoon je dimlichten aan. 008

Ik ben het verder eens hoor. Sinds mensen met DRL en automatische lichtsensors rondrijden denkt men niet meer na over verlichting. En dat is echt levensgevaarlijk af en toe. Bij bepaald weer moet je gewoon nadenken over je zichtbaarheid en dus je verlichting inschakelen (regen, maar ook bij een bepaalde zonnestand). Ik ben er zelf altijd heel bewust mee bezig.


E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik had het bij mijn touring ook laten programmeren , als je dan overdag met een aanhanger rijdt is het voor een aantal mensen helemaal verwarrend, de lampen van de aanhanger gaan namelijk pas aan als het licht minder wordt of als de ruitenwissers een paar klappen hebben gegeven igv regen.

Nu bewust niet gecodeerd, lichtsensor gewoon op max gevoelig gezet, werkt prima en is OEM.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Achterlichten zijn LED, dus laag stroomverbruik. En ik vind het ook beter en veiliger als de achterlichten meebranden bij DRL.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ray320 schreef: 14 jul 2019, 14:06
BartB schreef: 14 jul 2019, 11:05
Ray320 schreef: 12 jul 2019, 19:26 Ik zie even het punt niet waarom je achterlichten aan zou willen als de dagverlichting aan staat. Dan staan je achterlichten dus altijd aan. Ik mis de clou. 001
Ik vind het in sommige gevallen echt gevaarlijk als je geen achterlichten hebt.
In het kader van de veiligheid heb ik ze ook aan staan.
Dan zet je toch gewoon je dimlichten aan. 008

Ik ben het verder eens hoor. Sinds mensen met DRL en automatische lichtsensors rondrijden denkt men niet meer na over verlichting. En dat is echt levensgevaarlijk af en toe. Bij bepaald weer moet je gewoon nadenken over je zichtbaarheid en dus je verlichting inschakelen (regen, maar ook bij een bepaalde zonnestand). Ik ben er zelf altijd heel bewust mee bezig.

Nee want het is onzin om overdag met Xenon aan te rijden. Auto ziet er ook mooier uit met enkel DRL. En ik vind de felheid voldoende mits dus de achterlichten aan staan. Mijn licht sensor staat ook op max gevoeligheid dus xenon gaat al snel genoeg aan.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Plaats reactie

Terug naar “G2x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”