adaptive cruise control en topview

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
bakkertje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2015, 19:47
Type Auto: BMW 320i
Locatie: Amersfoort

Hallo allemaal,

Mijn g21 320i heeft de normale cruise control en een achteruitrijcamera.
Heel graag zou ik de topview en adaptieve cruise control willen toevoegen.

Ik weet dat het niet goedkoop is, maar dat is mijn eigen keuze 😉

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan vertellen wat ik exact nodig heb ?

Ik weet inmiddels dat ik in ieder geval de volgende onderdelen nodig heb:
topview: 3x camera, module en nieuwe front kabelset in de motorruimte de adapters voor de spiegels etc.

Adaptive cruise control: nieuwe knopjes op stuur, long range lidar scanner en dezelfde kabelboom als voor de topview en natuurlijk programmeren voor beide systemen.


Als iemand meer info heeft dan zo ik dat heel graag ontvangen.

gr. Wim


Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Even een topic reanimeren:)
Ik wilde er net een aanmaken voor het inbouwen van surround view maar dat is de helft van dit topic:)
Wat ik zo snel kan zien voor de 360 view is:
Spiegelbaseplates veranderen,
4 cameras (3 als je de achtercam al hebt wat volgens mij standaard is),
knoppen bij de pook vervangen,
controleunit is anders voor alleen rear naar 4 voudige aansluiting,
coding (VO??)
Ik zie ook dat eventueel een draadboompje aan de voorkant anders moet/is maar kan dat niet bevestigen.

voor de boel hierboven op de spiegels en coding na zijn "setjes" te koop op ebay zag ik maar ik zie niemand die het ook al daadwerkelijk heeft gedaan...
Ja een of andere tent uit Maleisië op zn facebook account... :zwaai:

Iemand hier die weet wat de mogelijkheid/onmogelijkheid is?

@bakkertje: voor die ACC gaat het een stukje verder en heb ik ook naar gekeken voor een vorige auto van me. Radar, baseplate en grillroster en stuurknoppen en dan zou je met coding er moeten zijn.... in theorie.... volgens de dealert kan het niet (maar daar kan niet veel buiten een schroefje aandraaien...)
Ik denk dat het kan maar in alle eerlijkheid vind ik de cruise control wel wat tricky om mee te klooien... daar moet je toch wel verdomd veel vertrouwen in hebben qua veiligheid dat het ook echt werkt zoals het zou moeten.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
bakkertje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2015, 19:47
Type Auto: BMW 320i
Locatie: Amersfoort

Hoi Druw,

Dank je voor je reactie.
Zoals je zegt lijkt de 360 view redelijk eenvoudig. De camera's heb ik allemaal al in huis. Achter zit standaard op de auto en de 3 andere voor de spiegels en voorkant heb ik gevonden en gekocht op internet.
Helaas is het bij mijn weten niet zo eenvoudig als je zegt.
Er zit in de spiegel geen draadboom voor de camera. Voor zover ik het heb kunnen bekijken via los te bestellen kabelbomen (ekris.nl) moet de gehele kabelboom van de deur links en rechts vervangen worden. Datzelfde geldt voor de kabelboom voor de camera aan de voorkant. Die ligt er ook nog niet.
Dan moet alles ook nog geprogrammeerd worden en dat gaat me allemaal toch even te ver. Als ik bij wijze van spreken van iemand een "100% werken" garantie kan krijgen dan zou ik het wel doen, maar niemand kan dat....behalve die gasten uit Azie (op facebook)
Er zijn verschillende "professionals" (lees BMW kenners/werknemers) die zeggen dat het wel zou moeten kunnen, maar die hebben geen van allen een werkende kant en klare oplossing.

Vwb ACC geldt inderdaad hetzelfde. De radar is voor ongeveer 3 a 400 euro te krijgen, maar niemand weet wat er nu exact nog bijkomt (behalve coderen en kabels)

Er zijn teveel variabelen met te veel risico naar mijn idee......

Als iemand zoiets daadwerkelijk heeft gedaan dan houd ik me aanbevolen !

Het "ergste" is dat ik deze auto gekocht heb (was half jaar oud) omdat de basis goed was en de verkoper tegen mij vertelde dat tegenwoordig eigenlijk alles al op de auto zat, maar het via een unlock van BMW werkend te krijgen was. Helaas heb ik de beste man op zijn woord geloofd en niet naar de hardware gekeken.
Had ik geweten wat ik nu weet dan had ik een andere optie genomen, maar dat is achteraf.

Voor de rest ben ik erg blij met het autootje dus ik overleef het wel 😉

gr. Wim
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Jammer Wim, ik ken het gevoel. Gewoon maar op je wensenlijstje zetten van de volgende.

Gek vraagje, stel dat je alles had gemonteerd, is het dan verzekerd als accesoire? Stel dat de acc sensor en toebehoren minstens al 3000 euro kost en je krijgt schade vooraan.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
bakkertje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2015, 19:47
Type Auto: BMW 320i
Locatie: Amersfoort

Pff, geen idee en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo heel spannend. Nooit over nagedacht, maar ik heb eigenlijk nooit schade gereden dus is niet echt een issue….
Plaats reactie

Terug naar “G2x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”