Verbruik van mijn 330i is op dit moment 1 op 16. Dat is een gemiddelde van de afgelopen 10-12d kilometer
Moet wel bekennen dat ik de auto laat staan voor korte stukjes. Dan pak ik altijd de fiets.
Maar woon-werk, op visite en uitjes pakken we de 3 serie.
110-115 op de cruise rijdt ie zomaar 1 op 19 of 20. Bij 130 op cruise gaat ie richting de 1 op 15/16
Dus zuinig blokkie
De X-drive van de 35d mis ik soms wel, je merkt dat bij wat sportiever bocht rijden wel, de achterkant is wat losser, zeg maar
Dus laten staan een auto met X-drive zou ik niet doen, maar echt nodig heb je het hier of in Duitsland ook weer niet echt.
Verbruik 330 i Touring
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 17:24
- Type Auto: Bmw 330 i g21
Dat zijn nog eens mooie cijfers. Die haal ik met mijn huidige auto niet eens haha. Nou als ik zo n beetje alle reacties hoor moet voor mij dus 1 op 14 zeker te doen zijn. Dan is de keuze voor de 330i ipv de 320i nu wel een feitjeβ¦
Nu nog opzoek naar de juiste en meest voordelige he.. zoektocht is begonnen maar zit nog weinig tussen aangezien ik nogal wat wensen heb
Nu nog opzoek naar de juiste en meest voordelige he.. zoektocht is begonnen maar zit nog weinig tussen aangezien ik nogal wat wensen heb
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Met de kerstdagen een paar ritten met 330i Touring (G21) gemaakt. Wellicht geef je dit wat meer informatie. Zijn BC verbruiken overigens.
- Rit Venlo - Utrecht met tempo 120 - 130 op snelweg: 1 op 15.1
- Rit Utrecht - Venlo met tempo 150 - 180 op snelweg (terugweg 's avonds laat): 1 op 10.5
- Rit Venlo - Rheden via Duitsland met snelheden veelal tussen 180 - 230 (met enkele uitschieter naar begrenzer 250) op Autobahn: 1 op 8.8 (van de 150 km in totaal ook 20 rustige km in Nederland).
Een 100 km/h rit moet ik nog een keer doen, maar ik ben niet zo'n fan van 100 rijden
- Rit Venlo - Utrecht met tempo 120 - 130 op snelweg: 1 op 15.1
- Rit Utrecht - Venlo met tempo 150 - 180 op snelweg (terugweg 's avonds laat): 1 op 10.5
- Rit Venlo - Rheden via Duitsland met snelheden veelal tussen 180 - 230 (met enkele uitschieter naar begrenzer 250) op Autobahn: 1 op 8.8 (van de 150 km in totaal ook 20 rustige km in Nederland).
Een 100 km/h rit moet ik nog een keer doen, maar ik ben niet zo'n fan van 100 rijden
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Rene08
- Being a part of it
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 09 mar 2012, 21:31
- Type Auto: G21 330i
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 17:24
- Type Auto: Bmw 330 i g21
sitechris schreef: β27 dec 2021, 08:43 Met de kerstdagen een paar ritten met 330i Touring (G21) gemaakt. Wellicht geef je dit wat meer informatie. Zijn BC verbruiken overigens.
- Rit Venlo - Utrecht met tempo 120 - 130 op snelweg: 1 op 15.1
- Rit Utrecht - Venlo met tempo 150 - 180 op snelweg (terugweg 's avonds laat): 1 op 10.5
- Rit Venlo - Rheden via Duitsland met snelheden veelal tussen 180 - 230 (met enkele uitschieter naar begrenzer 250) op Autobahn: 1 op 8.8 (van de 150 km in totaal ook 20 rustige km in Nederland).
Een 100 km/h rit moet ik nog een keer doen, maar ik ben niet zo'n fan van 100 rijden
Dat zijn alsnog best mooie cijfers vind ik persoonlijk aangezien je best een doorrijder bent toch nog eens proberen die 100 km/h vol te houden hoor Ben heel benieuwd wat dan je uitkomst is.. word vervolgd
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 17:24
- Type Auto: Bmw 330 i g21
Al met al een prima verbruik lijkt mij. Dit verbruik heb ik nu met mijn seat leon 1.4 tsi st ook..Rene08 schreef: β27 dec 2021, 10:57 Dagelijks rij ik zo'n 85km woon werk verkeer. 25km 80km/h weg, 10km bebouwde kom en 40km snelweg ('s ochtends 110km/h, 's avonds 130km/h)
Dit is mijn gebruik van afgelopen 12.000 km. Hierbij zitten ook de ritjes naar de supermarkt e.d. Ook wat km'ers met paardentrailer erachter.
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Ik zal mijn vriendin vrijdag eens vragen of ze naar de Randstad wil rijden. Die rijdt wel braaf 100-110 overdag. Dan zal ik verbruik uiteraard weer even doorgeven.Mikebeis schreef: β27 dec 2021, 11:37sitechris schreef: β27 dec 2021, 08:43 Met de kerstdagen een paar ritten met 330i Touring (G21) gemaakt. Wellicht geef je dit wat meer informatie. Zijn BC verbruiken overigens.
- Rit Venlo - Utrecht met tempo 120 - 130 op snelweg: 1 op 15.1
- Rit Utrecht - Venlo met tempo 150 - 180 op snelweg (terugweg 's avonds laat): 1 op 10.5
- Rit Venlo - Rheden via Duitsland met snelheden veelal tussen 180 - 230 (met enkele uitschieter naar begrenzer 250) op Autobahn: 1 op 8.8 (van de 150 km in totaal ook 20 rustige km in Nederland).
Een 100 km/h rit moet ik nog een keer doen, maar ik ben niet zo'n fan van 100 rijden
Dat zijn alsnog best mooie cijfers vind ik persoonlijk aangezien je best een doorrijder bent toch nog eens proberen die 100 km/h vol te houden hoor Ben heel benieuwd wat dan je uitkomst is.. word vervolgd
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 dec 2021, 17:24
- Type Auto: Bmw 330 i g21
Na een half jaar een redelijke impressie kunnen krijgen van het gebruik. Het ligt er gewoon heel erg aan hoe je de auto berijdt. Als je gewoon 100/110 rijd en rustig optrekt kunnen de cijfers je raar doen opkijken. Een ritje van 100km haalt de auto 1/21.
De dagelijkse korte ritjes die ik doe is het gemiddeld 1/13 a 14 . Binnendoor moet je niet willen want dan gaat het snel onder de 1/10.
Dit wou ik jullie nog even vermelden.
De dagelijkse korte ritjes die ik doe is het gemiddeld 1/13 a 14 . Binnendoor moet je niet willen want dan gaat het snel onder de 1/10.
Dit wou ik jullie nog even vermelden.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat zijn grote verschillen! Bij mijn 330i (E90, dus heel ander blok uiteraard) is het verschil tussen sportief of snelweg km's vrij klein. 1:8 vs 1:10 oid.
Dat is t voordeel van de efficiΓ«ntie van een turbo en een kleiner blok.
Dat is t voordeel van de efficiΓ«ntie van een turbo en een kleiner blok.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
M'n voorkeur gaat (eerst) uit naar de F-serie. Ik loop 'n beetje achter