Ontwerpfout 330E

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Persfoto
Just getting started
Just getting started
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 21:01

Zojuist ondervonden :

Ik rij zelf met een 330E.
Als ik volledig elektrisch ga rijden met 2 of 3 passagiers en de buiten temperatuur is onder de 10 gr, dan slaat alles binnen aan.

Water loopt van de ramen en het is net of er een rook kanon is afgegaan.

Na 2 weken zijn ze bij meerdere modellen er achter gekomen dat het batterijen pakket te zwak is om de airco pomp aan te sturen.

Ze werken aan een oplossing.

Tijdelijke oplossing is om op de sportstand over te schakelen.

Daardoor wordt er een extra dynamo in geschakeld en werkt de airco pomp wel naar behoren.


G20 330E 2019
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Hahahaha, een extra dynamo in sportstand die wordt aangedreven door een accu??? Klinkt allemaal erg logisch

NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

lach je hem nou uit...

\
kansloos









:Dubbel:
Nobody said it was easy....
Persfoto
Just getting started
Just getting started
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 21:01

BMWcoder schreef: 03 mar 2020, 07:38 Hahahaha, een extra dynamo in sportstand die wordt aangedreven door een accu??? Klinkt allemaal erg logisch Afbeelding
Nee de motor drijft een extra dynamo aan niet de accu 🤣🤣🤣

Normaal pakt hij de cooling en verwarming uit de high voltage accu.
G20 330E 2019
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

dan zou de motor topch moeten bij springen?
Doet mn toyota ook... Lijkt mij niet echt een ontwerpfout.. Die 330e is puur voor de lease ontwikkeld..niet omdat het een pioneer is in E-voertuigen.
Nobody said it was easy....
Persfoto
Just getting started
Just getting started
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 21:01

Denk het. Ze gaan kijken naar een oplossing. Kennelijk gebruikt de airco pomp meer stroom als de high voltage batterij kan leveren

Vandaar als je op de sport ( red motor ) stand rijdt je daardoor wel genoeg stroom hebt
G20 330E 2019
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Als ik mn airco en stoelverwarming aanzet gaat vrijwel altijd meteen de motor aan. Doe ik die niet aan en is mn pakket vol zat dan rijd ik de 1e aanloop vol op elektra. Maar zodra ik de comfort aandoe....helaas. maar zo is mijn hybrid ook ontwikkeld. Het ligt eraan wat het doel van de fabriek is...
Nobody said it was easy....
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Die accu kan prima het vermogen leveren om een aircopompje te laten draaien hoor. Probleem zal zitten in de softwarematige aansturing van de aircopomp.

Software updateje en klaar is t.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Het ligt het er helemaal aan of je pakket vol is of niet... en hoe de auto is weggezet vanwege zn emissies.... daar denk je te simpel over.
Dat ie het kan...tuurlijk. maar iets is ontwikkeld vanwege A geld...of B emissie. Niks meer....

Een tesla met 10% pakket kan ook niet meer op insane plus gezet worden... laatst nog geprobeerd...helaas. tuurlijk is alles met software aan te passen. Maar zo is hij nirt op de markt gezet.

Ik heb een hoop geld verdiend aan de vag groep nadat de sjoemelsoftwarw kostenloos werd aangepast door vag
Nobody said it was easy....
Persfoto
Just getting started
Just getting started
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 21:01

Pakket is bij mij altijd vol.
Heb een eigen paal.
Begint bij mij als de accu rond de 50% is.

Is vlgs BMW een software probleem
Maar dat is ook van de APP.

De slechtste van alle merken denk ik 🤨
G20 330E 2019
Plaats reactie

Terug naar “G2x: Motorisch/Performance”