Sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21)
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
- Type Auto: BMW 316i
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
@mods: willen jullie dit draadje verplaatsen naar 'mijn auto' draadje? Dat is het inmiddels wel geworden
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Kleine update:
Alweer 5.000 kilometer achter de rug (km stand nu 18.000) en ik ben echt intens tevreden met de 330i. Heerlijke auto, juist ook voor de lange afstanden echt ideaal. De auto is bijzonder stil, comfortabel (maar nooit week) en koersvast. Ook als stuurmansauto is het gewoon een leuke auto. Niet zo spectaculair als de Fiesta ST, maar voor een leuk ritje Eifel echt wel capabel genoeg.
Zie hieronder (linkje) de uitgebreide update na de eerste 5.000 kilometer.
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-330 ... troductie/
Alweer 5.000 kilometer achter de rug (km stand nu 18.000) en ik ben echt intens tevreden met de 330i. Heerlijke auto, juist ook voor de lange afstanden echt ideaal. De auto is bijzonder stil, comfortabel (maar nooit week) en koersvast. Ook als stuurmansauto is het gewoon een leuke auto. Niet zo spectaculair als de Fiesta ST, maar voor een leuk ritje Eifel echt wel capabel genoeg.
Zie hieronder (linkje) de uitgebreide update na de eerste 5.000 kilometer.
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-330 ... troductie/
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Erg leuk verhaal weer, Chris.
En ook een bevestiging van mijn gevoel.
De G21 is inderdaad een alleskunner, die je in alle comfort van a naar b brengt, maar ook behoorlijk een bocht door kan gooien.
Het geluid dat uit de uitlaten komt, is alleen bij koude start imposant. Daarna is ie heel erg stil.
Heb al wat lopen zoeken op Youtube, en daar waren wat lieden die of de laatste demper verwijderen of de resonator. Maar om nu in een vrij nieuwe uitlaat te gaan lopen zagen/snijden, vind ik ook weer wat. Er was er ook eentje die em weer had terug geplaats, vond het geluid te veel.
Misschien doet een K&N luchtfilter iets
Ik vind het een plezierige metgezel.
En ook een bevestiging van mijn gevoel.
De G21 is inderdaad een alleskunner, die je in alle comfort van a naar b brengt, maar ook behoorlijk een bocht door kan gooien.
Het geluid dat uit de uitlaten komt, is alleen bij koude start imposant. Daarna is ie heel erg stil.
Heb al wat lopen zoeken op Youtube, en daar waren wat lieden die of de laatste demper verwijderen of de resonator. Maar om nu in een vrij nieuwe uitlaat te gaan lopen zagen/snijden, vind ik ook weer wat. Er was er ook eentje die em weer had terug geplaats, vond het geluid te veel.
Misschien doet een K&N luchtfilter iets
Ik vind het een plezierige metgezel.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Goed verhaal! Ben het er 99% mee eens;)
Puntje wat ik niet met je eens ben is dat de 330e overal een compromis is.
Ik vind dat juist het tegenovergestelde!
Ik rij electrisch vlot, superstil en goedkoop waarbij ik bij langere ritten me ook niet druk hoef te maken.
Daarnaast verander ik met een druk op de sportknop de auto totaal en heeft hij heerlijke power en wegligging.
Juist daarom vind ik het een 2-in-1 auto ipv een compromis:)
Maargoed, ieder z'n mening, de g21 is gewoon een alleskunner met welke krachtbron ook.
Enige puntje wat ik wel heb bij de 330e is de tank van 40liter.
Ik laad iedere dag op als het moet dus in feite geen probleem maar een vakantierit stopt wel bij de dinobloedboer na 500km gok ik...
Puntje wat ik niet met je eens ben is dat de 330e overal een compromis is.
Ik vind dat juist het tegenovergestelde!
Ik rij electrisch vlot, superstil en goedkoop waarbij ik bij langere ritten me ook niet druk hoef te maken.
Daarnaast verander ik met een druk op de sportknop de auto totaal en heeft hij heerlijke power en wegligging.
Juist daarom vind ik het een 2-in-1 auto ipv een compromis:)
Maargoed, ieder z'n mening, de g21 is gewoon een alleskunner met welke krachtbron ook.
Enige puntje wat ik wel heb bij de 330e is de tank van 40liter.
Ik laad iedere dag op als het moet dus in feite geen probleem maar een vakantierit stopt wel bij de dinobloedboer na 500km gok ik...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Of om de 300 kilometer, afhankelijk van je rijstijl
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Goed verhaal!
Ik herken me ook in heel veel punten, ver voor jouw recensie heb ik wel eens gezegd dat dit de beste allrounder is die ik ooit heb gereden. Comfortabel op lange afstand en sportief te rijden als je dat zou willen.
Maar goed ik rij niet heel veel andere auto's en recensies schrijven kan ik ook niet, dus vond "de beste allrounder" al een hele mooie samenvatting
Ik herken me ook in heel veel punten, ver voor jouw recensie heb ik wel eens gezegd dat dit de beste allrounder is die ik ooit heb gereden. Comfortabel op lange afstand en sportief te rijden als je dat zou willen.
Maar goed ik rij niet heel veel andere auto's en recensies schrijven kan ik ook niet, dus vond "de beste allrounder" al een hele mooie samenvatting
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
Wow... is dit echt zo goed??? Herrie in de cabine is het grootste minpunt van m'n 2016 F32... in mijn herinnering was nota bene zelfs m'n 2008 E81 iets stiller...Dan kun je ook bij snelheden boven de 200 kilometer per uur nog op fluistertoon een gesprek met je medepassagiers voeren.
Anyway: leuk en interessant om je bevinden en mening te mogen lezen!
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Mits je geluidswerende zijruiten hebt. Dat verschil merk je echt.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Rene08
- Being a part of it
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 09 mar 2012, 21:31
- Type Auto: G21 330i
Prachtige wagen! Toen ik op zoek was naar een G21 heb ik heel lang getwijfeld tussen en witte en mijn huidige blauwe. Uiteindelijk heb ik enkel de keuze voor een blauwe gemaakt omdat al mijn vorige auto's licht van kleur waren. Maar als ik nu de jouwe zie weet ik waarom, het staat gewoon geweldig. Zeker met alle zwarte accenten en de zwarte velgen. Een hele dikke bak waar je trots op mag zijn
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Mooi stuk en prachtige wagen!
De B48 is idd een heerlijk sterk blok en een perfecte allrounder (in m'n vorige F31 haalde BR er meer dan 300pk uit).
De B48 is idd een heerlijk sterk blok en een perfecte allrounder (in m'n vorige F31 haalde BR er meer dan 300pk uit).
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Ik heb laatst een rondje gereden met een bijzonder kale BMW 318i. Het is dat ze in NL standaard de Business Edition leveren, want verder zat er niets extra's op. Doet toch wel veel voor de beleving, al is het nog steeds een goed afgewerkte en kwalitatief hoogwaardige auto. Maar in vergelijking met mijn eigen 330i? Toch echt wel een fundamenteel verschil. Daarnaast heb ik maar eens op een rij gezet welke opties wat mij betreft must-have, nice-to-have en volkomen zinloos (gesture control!!!) zijn.
https://driveaholic.nl/is-een-kale-bmw- ... um-genoeg/
https://driveaholic.nl/is-een-kale-bmw- ... um-genoeg/
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Alles hangt samen met budget en de voorkeuren die iemand heeft. Als t je bv enkel te doen is om het rijgedrag, dan heeft t aanvinken van talloze opties/gadgets weinig zin. Zo zijn er talloze keuzes te maken, die vaak smaak of individu afhankelijk zijn. Dus de één zal eerder n rijk uitgeruste 18i kiezen boven een kale 30i (om maar iets te noemen) en de andersom liever andersom.
Persoonlijk heb ik maar enkele minimale uitrustingsvereisten zoals bv M-pakket, leer en stoelverwarming. Een aantal andere zaken zoals velgen, onderstel ed zijn 'aftermarket' prima (beter) op te lossen.
Maar informatief artikel verder!
Persoonlijk heb ik maar enkele minimale uitrustingsvereisten zoals bv M-pakket, leer en stoelverwarming. Een aantal andere zaken zoals velgen, onderstel ed zijn 'aftermarket' prima (beter) op te lossen.
Maar informatief artikel verder!
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Lekker verhaal weer, Chris.
Maar eigenlijk is de prijs voor een kale 318i ook al niet te rechtvaardigen.
Natuurlijk is het een goede auto, maar dat is een Mazda6 of VW Passat ook. (natuurlijk vloeken in de kerk, maar zijn ook gewoonweg goede auto's)
Maar eigenlijk is de prijs voor een kale 318i ook al niet te rechtvaardigen.
Natuurlijk is het een goede auto, maar dat is een Mazda6 of VW Passat ook. (natuurlijk vloeken in de kerk, maar zijn ook gewoonweg goede auto's)
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Just getting started
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42
Ik zou persoonlijk sowieso nooit voor een instapper kiezen. Dan liever een ander merk en/of modelletje kleiner en dus goedkoper om wel de nodige luxe en/of vermogen te hebben.
Zo heb ik 4 jaar lang een nagenoeg full option Opel Astra gereden met 150pk. Qua opties miste ik alleen de geventileerde voorstoelen (omdat ik het qua prijs wel goed vond), schuifdak (vond ik domweg te klein voor het geld), trekhaak (was ik nooit nodig) en CD speler (wie gebruikt er nog cd's in de auto?). Ik had ook kunnen kiezen voor een minder luxe en minder vlotte Golf of een kale 1-serie of A3, tsja ik heb er geen moment aan getwijfeld destijds.
Collega had een A-klasse in een My first Benz/star uitvoeringen. Tsja, hij reed inderdaad Mercedes maar daar was het dan ook wel mee gezegd.
Inmiddels is het goed gekomen met een aardig luxe 4GC
Overigens zorgt dat er wel voor dat je verpest bent voor de toekomst, want als de volgende auto bepaalde opties mist voelt het misschien toch als een stapje terug. Wil je dezelfde of meer luxe dan kost het gelijk weer geld natuurlijk
Zo heb ik 4 jaar lang een nagenoeg full option Opel Astra gereden met 150pk. Qua opties miste ik alleen de geventileerde voorstoelen (omdat ik het qua prijs wel goed vond), schuifdak (vond ik domweg te klein voor het geld), trekhaak (was ik nooit nodig) en CD speler (wie gebruikt er nog cd's in de auto?). Ik had ook kunnen kiezen voor een minder luxe en minder vlotte Golf of een kale 1-serie of A3, tsja ik heb er geen moment aan getwijfeld destijds.
Collega had een A-klasse in een My first Benz/star uitvoeringen. Tsja, hij reed inderdaad Mercedes maar daar was het dan ook wel mee gezegd.
Inmiddels is het goed gekomen met een aardig luxe 4GC
Overigens zorgt dat er wel voor dat je verpest bent voor de toekomst, want als de volgende auto bepaalde opties mist voelt het misschien toch als een stapje terug. Wil je dezelfde of meer luxe dan kost het gelijk weer geld natuurlijk
BMW G21 330i Touring M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport