BMW G29 Z4 M40i

Plaats hier de foto's van jouw BMW G29

Moderators: Beheerder, Moderator team

Plaats reactie
Darudevampire
Administrator
Administrator

04 jan 2021, 11:04

Fraaie sfeerillustraties Joop :ja:

BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz

15 jan 2021, 11:45

Prachtige wagen en schitterende foto's Joop! Ik had het topic helemaal gemist, tot ik toevallig ergens in een ander topic in je handtekening de Z4 zag. Toen even gaan zoeken en dit topic gevonden! Ik moet bekennen, ik had nooit gedacht dat jij een cabriorijder zou worden...

Geniet van de prachtige wagen, dan geniet ik van je verhalen over je ritten en over de auto...
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Arjan
Administrator
Administrator
Type Auto: Gran Coupé

16 jan 2021, 07:35

Joop is inderdaad erg veranderd Bart, niet meer de Joop van vroeger :lol:
Joop
Moderator
Moderator
Type Auto: G29 Z4 M40i

16 jan 2021, 17:51

BartM3 schreef:
15 jan 2021, 11:45
Prachtige wagen en schitterende foto's Joop! Ik had het topic helemaal gemist, tot ik toevallig ergens in een ander topic in je handtekening de Z4 zag. Toen even gaan zoeken en dit topic gevonden! Ik moet bekennen, ik had nooit gedacht dat jij een cabriorijder zou worden...

Geniet van de prachtige wagen, dan geniet ik van je verhalen over je ritten en over de auto...
Op het fotootje klikken was sneller geweest... :wink:
...en ja, ik meet je tegenwoordig zo een andere coupe aan hoor. Hai! :zwaai: :Dubbel:

On a serious note: de Z4 heeft me als auto altijd wel getrokken, zeker als E86 (de coupé variant dan) en voordat ik de E92 335i kocht ook nog naar een E89 Z4 35i gekeken die bij mijn dealer stond, maar die was toen vrij snel weg. Deze om precies te zijn:

Afbeelding

Het enige wat me aan dat model wel een beetje stoorde is de metalen kap; ben namelijk van mening dat een cabrio of roadster een stoffen kap moet hebben. Maar goed, ergens ook niet zo heel ongelukkig mee dat die niet door gegaan is, want je merkt wel dat die kap best stevig op de achteras leunt, wat het rijden er niet heel aantrekkelijk op maakt als je ‘m echt sportief wil rijden zoals ik dat wil en het was niet de iS versie. De G29 is in dat opzicht wel meer gelijkend aan de E85/E86 qua rijden, alleen niet meer analoog.
Overigens stond de Z4 al wel op een shortlist van me en heb na de introductie van de nieuwe 4er bij de dealer ook nog een bezoekje gebracht aan de Toyota dealer bij mij in het dorp, die had nog een mooie rode Supra GR staan, maar op de een pf andere manier blijf ik het gek vinden om die Toyota logo’s op de auto te zien, zeker als je in de auto zit en bijna alles als BMW oogt en aanvoelt, ook al zijn er wel wat minder mooie materialen gebruikt voor onderdelen. Vind ‘m op zich best tof, maar in ‘t rood net iets te opvallend, zoals ik dat ook van de Z4 vind...:

Afbeelding

Afbeelding

Denk wel als BMW het toch nog zou overwegen (0% kans overigens) om een coupé variant te maken van de Z4, dan is ‘t ie voor mij. Maar eerlijk is eerlijk, de koets is echt waanzinnig stijf voor een open auto en je kan er waanzinnig mee boenderen en vegen en dat vond ik niet meer in de 4er coupé. De nieuwe 4er is in die zin leuker, strakker en sportiever dan de F32 dus mogelijk komt er wel weer een 4er maar voorlopig is de Z4 echt de leukere stuurauto. Het open rijden geeft overigens ook wel die extra dimensie, zodat het niet altijd hard hoeft om al snel een beetje het gevoel van snelheid te hebben. Heb zeker al 3/4 van de tijd open gereden en dan moet het mooie weer nog komen zeg maar.
Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “G29: Showroom & Projecten”