Ha allemaal! Tjonge, het laatste bericht dat ik plaatste was volgens mij bij het voorstellen van mijn 330e. Shame on me.
Sindsdien best veel gebeurd en dan vliegen de jaren voorbij. Inmiddels ook wat grijze haren erbij haha.
We hebben paar weken geleden de Mini Roadster JCW verkocht en een Z4 40i aangeschaft.
Wat een auto is dat zeg. Niet normaal gewoon. De vorige Z4 vond ik lafjes. Ik heb de eerste generatie gehad.
Nu hoor je journalisten zeuren over dat het niet zo puur is als een M2, M3 of M4.
Maar eerlijk gezegd: dan heeft men het principe van een Roadster niet begrepen.
Hij is snel zat (4.4s). Hij stuur enorm strak. Helemaal omdat ik ook het sper differentieel heb. De auto duikt gewoon de hoeken in. Ik heb nog geen moment van onderstuurd meegemaakt. Het diff duwt je echt de bochten in. Het geluid is lekker: een diep geluid met heerlijk ploffen in sport. De auto is laag en zeer breed en wat mij betreft een mooie combi tussen sportief en comfort. Tja de puristen pakken liever een handbak in een roadster. Maar over de bak hoef je zeker niet te klagen. Ben je een purist, neem dan een E90/E46 M3 of een 1M.
Het meest indrukwekkende zijn de tussensprints tussen 80 - 200. Even inhalen op een N-weg is gevaarlijk: het lijkt alsof de auto letterlijk vooruit springt. Het blijft een genot. Qua verbruik is hij vergelijkbaar als mijn mini, wat vooral door de 8 versnellingen komt. Het nieuwe iDrive met digitaal cockpit en natuurlijk head up display zijn erg goed. Weer een flinke stap vooruit. Ik waardeer echt hoe BMW gewoon bij haar eigen stijl blijft. Je kijgt de cockpit zoals BMW het bedacht heeft.
Het dak is in een bijzondere kleur: het lijkt net soort van antraciet Denim kleur. Erg mooi. Inmiddels heb ik toch besloten om die Serium Grey lijsten te laten spuiten naar de carrosserie kleur. Leuk dat M-Performance allerlei accenten heeft, maar ik vind het toch niets. Helaas zal ik nu wel extra in de buidel moeten tasten daardoor, maar goed het is niet anders.
Foto’s volgen zeer snel. Ben nog niet echt in de gelegenheid geweest. Maar de kleur: zwart met licht lederen stoelen is prachtig op deze auto. Nu die M-performance trims in zwart en het is een plaatje. Oh ja... en dan die stortkokers van een uitlaten... Het kontje van deze mag er zeker zijn...
Minpunt: de aansluiting van het dak kraakt een beetje. En toch jammer dat BMW in de Z4 geen topview aanbiedt. Ik was er nogal aan gewend en erg handig om velgschade te voorkomen. En de Z4 heeft niet bepaald veel mogelijkheden om om je heen te kijken.
Maarrrr ik heb weer een auto voor de deur staan waarbij ik smoesjes verzin om even weg te gaan haha.
GR. Reinder
— Een selectie uit de optielijst (alle pakketten heb ik niet uitgespecificeerd hoor) —-
0475 Black Sapphire
- - - Swisstec
MAEY LederVernasca Elfenbeinweiss
2VB Bandenspanningsweergavesysteem incl temperatuur
2VC Banden reparatieset
322 Comfort Access
387 Windscherm
3YA Cabrio dak Anthrazit Zilvereffect
428 Gevarendriehoek en verbanddoos
431 Automatische dimmende binnenspiegel
459 Elektrisch verstelbare voorstoelen
- - - Verwarmde stoelen
- - - Verwarmd stuur
465 Doorlaadopening
470 ISOFIX bevestiging
488 Elektrisch verstelbare lendensteun voor
493 Opbergpakket
4AT Interieurlijsten Schwarz Hoogglans
4UR Ambiance verlichting
534 2-zone aut.airconditioning
5AC High-beam assistant
- - - Corner lighting
5AV Active Guard: botswaarschuwing met city / lane departure
5DF Active Cruise Control met Stop en Go-fun
6AE TeleServices
6AF Emergency Call
6AK ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
- - - Phone screen mirroring
- - - CarPlay
- - - Wireless charging
6C3 BMW Connected Pack Professional
7CG BMW Verlengde Garantie - 3 jaar
8S2 Alarmsignaal (Intern)
8S3 Automatische vergrendeling tijdens rijden
8TF Actieve voetgangersbescherming
ZEE BMW Executive Edition
ZH6 High Executive
ZM6 Audio Media Pack
ZP6 Parking Pack
ZS6 Safety Pack
ZX6 M Sport Plus Pack
- - - Elektronisch sper differentieel)
- - - Park assist
--- Foto's, nog van de dealer ---
G29 Z4 M40i (opnieuw voorstellen)
- reinder
- VIP Driver
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 15:39
- Type Auto: Z4 m40i (2019) & 330e HEM (2017)
Laatst gewijzigd door reinder op 07 nov 2019, 18:26, 4 keer totaal gewijzigd.
ex TT-roadster | ex E90 320d | ex E85 3.0iS | ex E87 120d | ex E90 330d | ex F30 328i | ex Mini Cooper S Cabrio | ex F36 428i | ex Mini Roadster JCW
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- reinder
- VIP Driver
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 15:39
- Type Auto: Z4 m40i (2019) & 330e HEM (2017)
- reinder
- VIP Driver
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 15:39
- Type Auto: Z4 m40i (2019) & 330e HEM (2017)
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Van harte met je nieuwe ride
Zelf moet ik nog wennen aan de looks van de nieuwe Z, maar lekker rijden zal hij wel
Zelf moet ik nog wennen aan de looks van de nieuwe Z, maar lekker rijden zal hij wel
- reinder
- VIP Driver
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 15:39
- Type Auto: Z4 m40i (2019) & 330e HEM (2017)
Hey Darude. Dat heb ik ook. Maar eigenlijk alleen het neus gedeelte. Maar denk dat dat door de grille komt en lampen.
Wat betreft de neus. De overgang is groter dan we van BMW gewend zijn en de angels eyes zitten bewust boven elkaar. Komt door de voetgangersveiligheid. Eigenlijk zit dat de auto dwars want de neus is ‘leeg’. De motor etc hangt boven/achter de vooras.
Maar goed, keep you posted. Alles zwart is beter.
Wat betreft de neus. De overgang is groter dan we van BMW gewend zijn en de angels eyes zitten bewust boven elkaar. Komt door de voetgangersveiligheid. Eigenlijk zit dat de auto dwars want de neus is ‘leeg’. De motor etc hangt boven/achter de vooras.
Maar goed, keep you posted. Alles zwart is beter.
ex TT-roadster | ex E90 320d | ex E85 3.0iS | ex E87 120d | ex E90 330d | ex F30 328i | ex Mini Cooper S Cabrio | ex F36 428i | ex Mini Roadster JCW
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Welkom terug en mooie Z4
Op een of andere manier moet ik nog wel wennen aan de nieuwe Z4, en met name aan de afmetingen/verhoudingen.
De nieuwe Z4 is 8,5 cm langer dan de E89. De wielbasis is echter 2,5 cm korter geworden. Het resultaat is dat er 11 cm meer overhang is en dat zie je goed en maakt de verhouding vanuit sommige kijkhoeken wat vreemd. We zullen maar denken dat BMW er goed over heeft nagedacht maar nogmaals, ik moet er nog wel aan wennen.
Veel open en veilige kilometers gewenst met de nieuwe Z4
Op een of andere manier moet ik nog wel wennen aan de nieuwe Z4, en met name aan de afmetingen/verhoudingen.
De nieuwe Z4 is 8,5 cm langer dan de E89. De wielbasis is echter 2,5 cm korter geworden. Het resultaat is dat er 11 cm meer overhang is en dat zie je goed en maakt de verhouding vanuit sommige kijkhoeken wat vreemd. We zullen maar denken dat BMW er goed over heeft nagedacht maar nogmaals, ik moet er nog wel aan wennen.
Veel open en veilige kilometers gewenst met de nieuwe Z4
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- reinder
- VIP Driver
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 15:39
- Type Auto: Z4 m40i (2019) & 330e HEM (2017)
Nou aan precies het gedeelte voor de vooras moet ik ook wennen. Dat komt dus door de wetgeving rondom voetgangersveiligheid: daarom moet daar meer 'loze' ruimte zitten. Dat valt mij op bij steeds meer BMW's, meer overhang. En komt dus door wetgeving helaas.
Eigenlijk zijn de verhoudingen van de vooras tot achterzijde helemaal top. T.o.v. de E85 en E89 is neus iets minder lang, de wielbasis iets korter maar breder en de zitpositie verbeterd. Het rijgedrag van dit model is daarmee echt in mijn mening stukken beter dan de E85 en E89. Bij die modellen kon je weleens voelen (als je 6-in lijn had) dat de neus 'groot' en 'zwaar' was. En daarmee was de voorzijde minder scherp. Dat hebben ze met dit model echt helemaal veranderd: hij blijft maar insturen met geen greintje onderstuur.
Dus eigenlijk is dat ook de reden waarom ik 'm gekocht heb en over dat minpunt: de overhang voor, heen kon stappen. Want het rijgedrag is weer 'geweldig', om met BMW termen te spreken.
@ejt: alles is zo'n beetje BMW, alleen carrosserie en wat intereurdingen is Toyota.
ex TT-roadster | ex E90 320d | ex E85 3.0iS | ex E87 120d | ex E90 330d | ex F30 328i | ex Mini Cooper S Cabrio | ex F36 428i | ex Mini Roadster JCW