BMW G29 Z4 M40i

Plaats hier de foto's van jouw BMW G29
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Fraaie sfeerillustraties Joop :ja:


BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Prachtige wagen en schitterende foto's Joop! Ik had het topic helemaal gemist, tot ik toevallig ergens in een ander topic in je handtekening de Z4 zag. Toen even gaan zoeken en dit topic gevonden! Ik moet bekennen, ik had nooit gedacht dat jij een cabriorijder zou worden...

Geniet van de prachtige wagen, dan geniet ik van je verhalen over je ritten en over de auto...
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Joop is inderdaad erg veranderd Bart, niet meer de Joop van vroeger :lol:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

BartM3 schreef: 15 jan 2021, 11:45 Prachtige wagen en schitterende foto's Joop! Ik had het topic helemaal gemist, tot ik toevallig ergens in een ander topic in je handtekening de Z4 zag. Toen even gaan zoeken en dit topic gevonden! Ik moet bekennen, ik had nooit gedacht dat jij een cabriorijder zou worden...

Geniet van de prachtige wagen, dan geniet ik van je verhalen over je ritten en over de auto...
Op het fotootje klikken was sneller geweest... :wink:
...en ja, ik meet je tegenwoordig zo een andere coupe aan hoor. Hai! :zwaai: :Dubbel:

On a serious note: de Z4 heeft me als auto altijd wel getrokken, zeker als E86 (de coupé variant dan) en voordat ik de E92 335i kocht ook nog naar een E89 Z4 35i gekeken die bij mijn dealer stond, maar die was toen vrij snel weg. Deze om precies te zijn:

Afbeelding

Het enige wat me aan dat model wel een beetje stoorde is de metalen kap; ben namelijk van mening dat een cabrio of roadster een stoffen kap moet hebben. Maar goed, ergens ook niet zo heel ongelukkig mee dat die niet door gegaan is, want je merkt wel dat die kap best stevig op de achteras leunt, wat het rijden er niet heel aantrekkelijk op maakt als je ‘m echt sportief wil rijden zoals ik dat wil en het was niet de iS versie. De G29 is in dat opzicht wel meer gelijkend aan de E85/E86 qua rijden, alleen niet meer analoog.
Overigens stond de Z4 al wel op een shortlist van me en heb na de introductie van de nieuwe 4er bij de dealer ook nog een bezoekje gebracht aan de Toyota dealer bij mij in het dorp, die had nog een mooie rode Supra GR staan, maar op de een pf andere manier blijf ik het gek vinden om die Toyota logo’s op de auto te zien, zeker als je in de auto zit en bijna alles als BMW oogt en aanvoelt, ook al zijn er wel wat minder mooie materialen gebruikt voor onderdelen. Vind ‘m op zich best tof, maar in ‘t rood net iets te opvallend, zoals ik dat ook van de Z4 vind...:

Afbeelding

Afbeelding


Denk wel als BMW het toch nog zou overwegen (0% kans overigens) om een coupé variant te maken van de Z4, dan is ‘t ie voor mij. Maar eerlijk is eerlijk, de koets is echt waanzinnig stijf voor een open auto en je kan er waanzinnig mee boenderen en vegen en dat vond ik niet meer in de 4er coupé. De nieuwe 4er is in die zin leuker, strakker en sportiever dan de F32 dus mogelijk komt er wel weer een 4er maar voorlopig is de Z4 echt de leukere stuurauto. Het open rijden geeft overigens ook wel die extra dimensie, zodat het niet altijd hard hoeft om al snel een beetje het gevoel van snelheid te hebben. Heb zeker al 3/4 van de tijd open gereden en dan moet het mooie weer nog komen zeg maar.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Heel herkenbaar allemaal! Heb trouwens inmiddels de Supra ook al eens gepast bij mijn Toyota dealer (toen ik er moest zijn voor service aan m'n C-HR) en stootte gelijk m'n kop aan de dakrand met instappen... Ik ben er niet lenig genoeg meer voor...

Bij de Toyota Supra staat me tegen dat het geen Toyota is én dat het geen BMW is... Ik waardeer Toyota om de degelijkheid en kwaliteit (en dat heeft de Supra mogelijk niet want het is een BMW) en BMW om de merkbeleving (en dat heeft de Supra niet want het is een Toyota)...

Die grijze Z4 was ook mooi, maar die je nu hebt is wel echt heel erg gaaf! En je hebt helemaal gelijk... Open rijden voegt echt wat toe aan de rijbeleving!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vind de Supra er toch wat teveel uit zien als 'n tunerbak met 'n foute bodykit :roll:
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 24 jan 2021, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
Contacteer:

Ja eens. Qua design vind ik de Z4 ook strakker. Maar smaken verschillen natuurlijk :). Allebei iig zeer begerenswaardige auto's.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Ze zijn onderhuids gewoon gelijkwaardig aan elkaar, ook al willen ze anders doen geloven. Je merkt wel dat Toyota het wel met de left-overs van BMW heeft moeten doen v.w.b. elektronica i.c.m. hier en daar een eigen hendeltje en dingetje.
Dutch79 schreef: 22 jan 2021, 12:40 Vind de Supra er toch wat teveel uit zien als 'n tunerbak met 'n foute bodykit :roll:
Die Supra is overduidelijk iets gedurfder gestyled... Vind 'm overigens nog wel acceptabel en het had nog echt wel meer 'Fast and Furious'-gehalte kunnen hebben. Het is beperkt gebleven....
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Vandaag de kap maar weer eens los gegooid: het was of fietsen of rijden, maar het leek me toch iets te fris op de racefiets. Was gewoon erg lekker weer om de kap omlaag te gooien. Al reed ik wel met ongeveer -2gr de garage uit, maar dat is dan wel weer het voordeel: ik hoef niet te wachten of dat de kap droog is, of dat het warm genoeg is om 'm omlaag te gooien; laat staan dat ik hoef te krabben. :tong: Door de kleinere stads- en dorpskerntjes is het altijd wel lekker als je 'm op de sport stand laat staan: Hij klinkt zo door die smalle straatjes rijdend toch wel erg lekker; geniet er zelf ook nog iedere keer van. Het merendeel van de mensen vind het overigens ook helemaal geweldig, al staan ze je soms volledig als mummy ingepakt wel wat vreemd aan te kijken als je met open dak en in een trui langs rijdt. :mrgreen:

Gas er op en gaan zeg maar. Vandaag even de hele Lekdijk aan noord- en zuidkant af gereden vanaf Rhenen; bij het keerpunt ter hoogte van Krimpen a/d IJssel en Kinderdijk nog even een ommetje over de snelweg gemaakt via Nesselande en Kijkduin om even twee bouwprojecten te bezoeken. Dus heb ook nog even de kust aangeraakt, maar voor de rest vooral lekker veel dijkweggetjes. Was redelijk rustig voor een zonnige zondagmiddag, zeker aan de noordkant, die toch altijd wel flink druk is met fietsers, wandelaars en zondagsrijders.

Uiteindelijk een mooie 330KM onder dat zwarte rubber door laten schieten; hier en daar iets dwarser dan nodig, maar dat is :autotje spelen: zullen we maar zeggen. :Hosanna:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Super :ja: . Van zo'n auto moet je wel genieten, desalniettemin lijkt mij het ook wel wat fris met dit weer in een truitje.

Ook het pontje bij Schoonhoven gepakt?
Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Mooie rit is dat, vooral met dit weertje van vandaag :ja:
Erg fraaie plaatjes ook weer, blijft een mooie machine om te zien 8)
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

MartinBMW schreef: 31 jan 2021, 21:36 Super :ja: . Van zo'n auto moet je wel genieten, desalniettemin lijkt mij het ook wel wat fris met dit weer in een truitje.

Ook het pontje bij Schoonhoven gepakt?
Die pak ik normaal gesproken wel om de doorsteek naar de Waal te pakken, maar nu er weer eens helemaal om heen gereden en zo weer via de andere kant van de Lek terug te rijden.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Dan waren we vlakbij elkaar Joop, ik deed vandaag de Lekdijk vanaf Nieuwegein tot Wijk bij Duurstede en daarna rondom Austerlitz rondgereden.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

En ik was gisteren bij Maassluis, even gluren bij die dat grote Heerema kraanschip. Wel met dak dicht gereden.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Zo... Inmiddels staat er al weer 7500km op de teller na aanschaf en ik moet zeggen: de auto bevalt me erg goed. Helaas houdt de Zed niet bij hoeveel tijd je open hebt gereden (wat bijv. de MINI cabrio wel doet, maar dat zal een leuke lifestyle gimmick van het zustermerk zijn :wink: ), maar daarvan zal zeker een 6-6,5k van open zijn geweest. Dat open rijden brengt echt wel wat extra t.a.v. de rijbeleving die ik bij de coupés wel miste.

Twee weeken terug nog een leuk ritje door de Achterhoek gemaakt, terwijl ik eigenlijk aan de Waalkant begonnen was. Dat betekende vanaf Nijmegen even een stukje afsnijden via Duitsland om in de Achterhoek te belanden. Goed excuus om even te kijken hoe de auto zich houdt op de Autobahn. Door al die lockdown toestanden kom ik er niet meer, terwijl ik normaal wel met grote regelmaat bij onze Oosterburen te vinden ben. Maar goed. was haast weer een beetje wennen hoe dat is op snelheid, zeker na het gesukkel op de snelwegen hier in Nederland. Auto blijft redelijk stabiel en rustig op hoge snelheid, maar is toch wel een stuk nerveuzer dan de 440i; zal met name de korte wielbasis zijn en de Oberhausen Straight is ook niet Duitslands meest strakke stuk Autobahn. De oprit bij Emmerich op sturend laat de auto zich mooi door de bochtige stukken sturen, waarna je vol de kan wegsprinten de snelweg op. Autootje is echt wel een knap sneller dan de 440i, waar ik ook al geen klagen over had, maar deze Zed loopt nog gemakkelijker naar de begrenzer toe... De begrenzer komt er bij 267 inzetten overigens en dan is er nog merkbare versnelling, voordat hij er in komt. Wel benieuwd waar die onbegrensd zal stoppen. Zelfs in de 8e versnelling nog voldoende trekkracht, waar de 440i gewoon niet thuis was en eigenlijk ook al niet in de 7e. Maar goed, allemaal leuk en aardig dat hard uit in een rechte lijn, maar daar is de Zed in de basis niet voor gemaakt. Wel voor het bochtige stuurwerk en op de diverse land- en dijkweggetjes kun je 'm wel om een snelle boodschap sturen. Dus de eerstvolgende afrit richting Bocholt er weer af en weer lekker sturen. Verbaasd me nog steeds hoe stijf het open koetsje is. Op heel slecht wegdek merk je met de kap dicht heel af en toe iets een kraakje en alleen als je 'm wat lomp over een drempel in een bocht stuurt merk je wel dat er wat flex in het koetsje zit, maar anders dan dat kun je er aardig mee gooien en smijten als het moet; wat dat aan gaat wel een stijlvolle go-kart... Eigenlijk smaakte dat uitstapje bij onze Oosterburen wel naar meer en hoop dat er op korte termijn toch gewoon weer lekker te sturen is in de Eifel, Alpen of dat soort plekken, want dat mis ik wel...

Gisterenochtend de auto maar eens gewassen en daarna nog een paar fotootjes geschoten tijdens mijn Paaszondagritje langs de Lek, langs de Vecht en via het Gooi weer terug. Eigenlijk meer een ontspannen ritje... :wink:

AfbeeldingIMG_1538

AfbeeldingIMG_1539

AfbeeldingIMG_1541

AfbeeldingIMG_1560

AfbeeldingIMG_1558

AfbeeldingIMG_1555

AfbeeldingIMG_1551

AfbeeldingIMG_1549
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “G29: Showroom & Projecten”