Black Friday Sale bij ZF Services Nederland

ZF Services Nederland B.V. vertegenwoordigt in Nederland ZF Friedrichshafen AG, de Duitse fabrikant van producten op het gebied van besturings-, aandrijf- en chassistechniek voor met name de automobielindustrie. ZF Friedrichshafen levert sinds 1915 diverse componenten aan de voertuigindustrie en is één van de top drie automotive leveranciers wereldwijd. Naast complete units levert de organisatie in Nederland ruil-, vervangingscomponenten, onderdelen en reparatieservice – ook bij de klant op locatie – voor vrijwel alle ZF-producten.

Moderators: Beheerder, Moderator team

Plaats reactie
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

04 jun 2021, 18:10

Denk dat ze geen advies kunnen geven, want de DCT-bak is niet van hun, maar van Getrag volgens mij.

Maar algemeen over het lifetime dingetje, dat is natuurlijk onzin. Fabrikanten bedoelen daar hún lifetime mee, dat is misschien 200k. Maar in de meeste gevallen is een onderhoudsbeurt (minstens nieuwe olie) geen overbodige luxe elke 100k-150k.
ZF_Services_NL schreef:
04 jun 2021, 13:20
Ja, we gaan binnenkort weer met acties beginnen. Hou ook onze FB pagina in de gaten. Acties beginnen na de zomervakantie !!
Het wordt ook gewaardeerd als jullie hier iets kunnen posten van korting of actie.


TakeCare
Just getting started
Just getting started
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2020, 14:51
Type Auto: 335i
Locatie: Tuianti

05 jun 2021, 17:31

@Jimmer: Dank voor je reactie.
Was in de veronderstelling dat het een ZF zou zijn.
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

11 jun 2021, 12:28

TakeCare schreef:
04 jun 2021, 18:03
Wat is het advies van ZF inzake de 7-speed DCT automaat op een E93 LCI van begin 2012 met een 100K op de teller?
Vraag het hierom omdat er een sticker opzit die aangeeft dat het lifetime mee moet gaan?? Dus zonder olie en of filters vervangen e.d.?

Hoi, "Lifetime fill" bestaat eenvoudig niet. In de olie zitten verschillende dopes en additieven die langzaam hun werking verliezen. Het is dus ook altijd belangrijk de olie te wisselen. De viscositeit wijzigt ook na jaren van gebruik.....

Het addertje is vaak dat de OEM de kosten laag wil houden. En, als de bak na een aantal jaar defect of "op" is.... tja, dan koop je toch een nieuwe ?
Wij vinden dat zonde ! En vooral niet erg klantvriendelijk.

Wij bij ZF zeggen ca tussen de 80.000 - 100.000 of 8 jaar. Uiteraard ligt het ook aan het gebruik. Dus, héél zwaar gebruik, dan zou ik het onderhoud naar voren schuiven. (bv 75.000 km).

Zoek een goede partner om dit te doen. Je kunt ons ook bellen voor wat advies.
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

11 jun 2021, 12:35

Ballistic schreef:
04 jun 2021, 13:52
ZF_Services_NL schreef:
03 jun 2021, 10:28
Ballistic schreef:
06 dec 2020, 11:09
Wat een belachelijke prijzen. Hiervoor kan je de bak volledig laten reviseren (solenoids, clutches, bussen, filter, pakkingen) !!! Kom zeg het is geen rocketscience zo'n ding.

Spoelen van de bak op normale druk is overigens een must. Tijdens het spoelen moet er tevens geschakeld worden met de bak zodat alle onderdelen/passages geactiveerd en gereinigd worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik een hoop onware informatie voorbij zie komen op het forum.
Hoi Ballistic, misschien inderdaad geen "rocket science", maar toch ingewikkelder dan menig persoon zou verwachten. Daarnaast. Iemand accept elke 30.000 km een beurt bij de garage, waarbij "vloeibaar goud" in de motor wordt gegoten. (een normale beurt duurt ca. 60 mins). Wij zijn een halve dag bezig, maar dans eens in 100.000, of 8 jaar.

Valt dus wel mee.

Verder krijgen we veel auto's binnen die wel "even gespoeld" waren bij "garage op de hoek", en bij ons komen om te kijken wat er fout is gegaan. Ook zonde toch ?
Ik vind de prijsonderbouwing/argumentatie nogsteeds erg zwak. Kan je eens uitleggen wat jullie precies doen in de onderhoudsopties die jullie aanbieden?

Hallo, excuses dat de boodschap wellicht niet helder genoeg is.

Allereerst maken wij met u een proefrit, en kijken naar evt. klachten. (ivm Corona maken wij nu tijdelijk de proefrit alléén)
Wij lezen de transmissie uit, en controleren op foutcodes en adaptiewaarden. (afwijkingen).
Wij vervangen de carter pan, met daarin de filter. vervolgens verwijderen wij het "Brein" van de transmissie (Mechatronic) en vervangen daarin diverse dichtdelen en pakkingen. Vervolgens vervangen we de huls van de kabelboom.

Daarna koelen wij de transmissie, en gaan over tot het vullen (of spoelen) van de transmissie.
Dan bouwen wij de boel weer dicht, en maken wederom een proefrit.

Al met al duurt de procedure ca. 4 - 5 uur.

Keuze bestaat uit met, of zonder spoeling. Tevens kun je kiezen uit onderhoud aan het differentieel ja / nee.

Ik hoop dat dit duidelijk is.
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Plaats reactie

Terug naar “ZF Services Nederland”