Black Friday Sale bij ZF Services Nederland

ZF Services Nederland B.V. vertegenwoordigt in Nederland ZF Friedrichshafen AG, de Duitse fabrikant van producten op het gebied van besturings-, aandrijf- en chassistechniek voor met name de automobielindustrie. ZF Friedrichshafen levert sinds 1915 diverse componenten aan de voertuigindustrie en is één van de top drie automotive leveranciers wereldwijd. Naast complete units levert de organisatie in Nederland ruil-, vervangingscomponenten, onderdelen en reparatieservice – ook bij de klant op locatie – voor vrijwel alle ZF-producten.
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Ballistic schreef: 06 dec 2020, 11:09 Wat een belachelijke prijzen. Hiervoor kan je de bak volledig laten reviseren (solenoids, clutches, bussen, filter, pakkingen) !!! Kom zeg het is geen rocketscience zo'n ding.

Spoelen van de bak op normale druk is overigens een must. Tijdens het spoelen moet er tevens geschakeld worden met de bak zodat alle onderdelen/passages geactiveerd en gereinigd worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik een hoop onware informatie voorbij zie komen op het forum.
Hoi Ballistic, misschien inderdaad geen "rocket science", maar toch ingewikkelder dan menig persoon zou verwachten. Daarnaast. Iemand accept elke 30.000 km een beurt bij de garage, waarbij "vloeibaar goud" in de motor wordt gegoten. (een normale beurt duurt ca. 60 mins). Wij zijn een halve dag bezig, maar dans eens in 100.000, of 8 jaar.

Valt dus wel mee.

Verder krijgen we veel auto's binnen die wel "even gespoeld" waren bij "garage op de hoek", en bij ons komen om te kijken wat er fout is gegaan. Ook zonde toch ?


Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Eric Beamer schreef: 25 nov 2020, 16:49 De versnellingsbak specialist in Wormerveer maakt gebruik van een spoelmiddel, wat de ZF specialisten juist niet doen.....
Stuk tekst van de site van Wormerveer:
Hoe gaat dat spoelen?Wij sluiten de spoelmachine aan op de aansluiting van de cooler. Via een bypass voegen wij een reinigingsmiddel toe aan de olie die nog in de bak zit. Die laten wij een kwartier door de hele bak en cooler circuleren zodat alle vuil los komt en zich door de verfijnende werking van de reiniger volledig mengt met de olie.
To spoel or not to spoel???? :nou:
Hoi, even ter info. (volgens mij ben je bij ons geweest Eric (top van je)).

Het gebruik van een detergent (reinigingsmiddel) staat gelijk aan je transmissie vullen met Jiff. Dit middel vreet ook aan de lamellen. Vervolgens blijft er altijd een beetje achter in de transmissie. Je vult de transmissie dus met nieuwe olie, en een restje reinigingsmiddel. Dit kookt heerlijk mee na de beurt. Let op : transmissie olie kan richting de 150 graden Celsius gaan. Doordat het middel ook tussen de lamellen gaat zitten, neemt de "schurende werking" toe. Wij zien vaak dat na enkele maanden, bij onjuiste toepassing / handeling deze transmissies uitvallen door slip. De bak is dan echt overleden.

Wij spoelen met schone olie, net zo lang dat wat erin gaat, ook weer uitkomt. Vandaar dat dit ook kostbaarder is. Bij vele bedrijven laten ze ook alles zitten. Filters etc. worden niet vervangen. Dan kost het z.g. spoelen inderdaad ca 225,- . En sta je in 60 mins weer buiten.

Daarnaast, wij gebruiken Lifeguard Olie (origineel ZF). Deze bevat de juiste "dopes" voor die transmissie. Je hebt dus verschillende oliën voor de 5, 6, 8, 9 HP. Rode universele olie is NIET toereikend. Tuurlijk, de bak zal heus wel rijden. Maar de mensen op dit Forum hebben supercars, en gebruiken hem intensief. De auto's zijn vaak gechipped of getuned, tegen serieus geld ? Ga je dan "El - Cheapo" olie gebruiken ? Terwijl je de motor vult met "vloeibaar goud ?"

We zijn niet goedkoop. Maar je hebt wel service, en we trachten altijd een passende oplossing te bieden.

Mike de Best
ZF Services Nederland
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Eric Beamer schreef: 30 nov 2020, 12:14 Kogel is nog niet door de kerk, maar wel een afspraak gemaakt in Delfsgauw op 23 December.
Ik heb een verhaal gelezen van iemand die al wat problemen had met zijn ZF bak en waar de mensen van Delfsgauw, na een proefrit tot de conclusie kwamen, dat ze hem niet konden helpen.
Maar hij mocht wel bijna 600€ aftikken voor de "servicebeurt" , hoe dan ?
Ik weet niet meer of ik het op het Bimmerportal heb gelezen of hier, kan het niet meer vinden.
Je kunt als bedrijf toch niet zo'n bedrag tellen als je pak em beet misschien max 2 uur bezig bent geweest ?
Dat verklaart waarschijnlijk wel, waarom dit in mijn prijsopgave staat:

De kosten van de onderhouds-servicebeurt zijn € 599,00.

De kosten van de onderhouds-servicebeurt inclusief oliespoeling zijn € 694,00.

Allemaal leuk en aardig, maar juridisch gezien, kom je hier toch niet mee weg?
Hallo Eric, tja. Soms is het lastig. Het is geen exacte wetenschap. Vaak krijgen we mensen met "vage schakelklachten", "soms" een stoot bij het terugschakelen bv. De auto's hebben dan vaak nog nooit onderhoud gehad, en zitten redelijk hoog in Km's. Praten we dan over schade ergens ? Dat is moeilijk te bepalen. Als een ventiel -opening in het brein enigszins vuil is, of beschadigd. Dan kan dat al leiden tot een schakelstoot. Of een adaptiewaarde wat erg afwijkt.

Wij adviseren dan om eerst te beginnen met een onderhoudsbeurt. Maar, het kan altijd zó zijn , dat de klacht niet verdwijnt. Dat bv de zitting in het ventielenblock tóch beschadigd is. Dan moeten we verder gaan, bv de Mechatronic verwisselen.

Daarom beginnen vaak met dit. En vaak (lees meestal) is het probleem weg. Maar, we kunnen daarop geen garanties geven. Het kan dan soms wat lullig overkomen, maar we praten altijd vooraf met de klant, leggen wat er aan de hand is, en stellen vaak dan "het beste pad voor".

Mocht het dan tóch fout gaan, klacht niet weg. Dan zijn we altijd bereid om te kijken hoe verder, ook in coulante vorm.

Ingaande op de prijzen. Soms willen de mensen niet spoelen, en willen ze alleen nieuwe olie, en filter. Wij raden dit af. Maar bieden de optie wel. Vandaar dat we de prijzen gesplitst hebben. Onderhoud, en apart spoelen (met schone olie)

ik hoop dat het bovenstaande het e.e.a. verklaart !
Fijn dat je bij ons was trouwens !

Mike de Best
ZF Services Nederland BV
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Uitstekende goed onderbouwde antwoorden :ja:
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Wij beantwoorden graag vragen. Dus ! Kom maar op.
we zullen niet elke keer zeggen ; breng de auto :-)

Wel moeten wij ons houden van wat ZF zegt en voorschrijft. We kunnen jullie dus niet adviseren in "software kraken" of veiligheid marges wijzigen.

Maar bij klachten kunnen we raad (en daad) leveren.

Wij horen jullie graag.

PS : Op Facebook zullen we ook korte video's gaan posten in het najaar.

Mike de Best
ZF Services Nederland BV
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Ben wel benieuwd wat nu de maximale veilige waardes zijn voor de ZF8 bak. Wat betreft Pk en Nm.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

@kevin: da's 'n goeie. En dan ook hoe ZF denkt over de software van xHP.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Ik heb tot volle tevredenheid dit bij mijn vorige F31 laten doen. Had geen klachten en wilde dat zo houden.

Mijn huidige F31 automaat is er nog niet aan toe, maar deze zal ook de nodige deskundige zorg krijgen als het zover is...

... hopelijk valt het dan weer met een Black Friday (of anderszins) korting te combineren. :D
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

kevin78 schreef: 03 jun 2021, 17:48 Ben wel benieuwd wat nu de maximale veilige waardes zijn voor de ZF8 bak. Wat betreft Pk en Nm.
Leuke vraag onder de post waarin ze zeggen "Wel moeten wij ons houden van wat ZF zegt en voorschrijft. We kunnen jullie dus niet adviseren in "software kraken" of veiligheid marges wijzigen." :lol:

Verder ga ik mee met Arjan, goeie antwoorden :ja:
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Komt er dit jaar ook weer een Black Friday actie? Lijkt me een mooi moment om mijn auto een spoelbeurt te geven, tegen die tijd zal hij rond de 80k km zitten.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

JdBn schreef: 04 jun 2021, 09:26
kevin78 schreef: 03 jun 2021, 17:48 Ben wel benieuwd wat nu de maximale veilige waardes zijn voor de ZF8 bak. Wat betreft Pk en Nm.
Leuke vraag onder de post waarin ze zeggen "Wel moeten wij ons houden van wat ZF zegt en voorschrijft. We kunnen jullie dus niet adviseren in "software kraken" of veiligheid marges wijzigen." :lol:

Verder ga ik mee met Arjan, goeie antwoorden :ja:
Volgens mij zijn dit gewoon ontwerp specs. wat een bak kan hebben. Willen ze niet beantwoorden horen we het wel.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Hoi allemaal,

Wij krijgen de vraag over max vermogen en koppel heel vaak.
Dit is een "geheim" tussen de OEM en ZF. Er zit een veiligheidsmarge in. Maar dat hangt ook aan het prijskaartje. Een transmissie kan verschillende uitvoeringen kennen, afhankelijk van motor, last, gewenste sportiviteit, etc. etc. Hoe meer de OEM betaalt, hoe safer "hij zit". Ligt dus vaak aan wat de fabrikant wil voor de auto en uitvoering en motor vermogen.

Een transmissie in de (oude) 535D zat heel dicht tegen zijn grenzen aan, waardoor we veel uitval / slijtage zagen. Zeker nadat een motor gechipped was. Andere bakken / modellen zagen we nooit.

Deze gegevens krijgen wij (ook) niet van onze fabriek. Gewoon en simpel omdat de BMW en ZF niet willen dat bv Mercedes of Audi of etc. deze gegevens gaan vergelijken. De gegevens die wij krijgen zijn altijd gelijk aan de OEM gegevens van de motor. Ik kan helaas daarin niet helpen.

Ja, we gaan binnenkort weer met acties beginnen. Hou ook onze FB pagina in de gaten. Acties beginnen na de zomervakantie !!


Mike de Best
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Bedankt voor je antwoord 👍
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

ZF_Services_NL schreef: 03 jun 2021, 10:28
Ballistic schreef: 06 dec 2020, 11:09 Wat een belachelijke prijzen. Hiervoor kan je de bak volledig laten reviseren (solenoids, clutches, bussen, filter, pakkingen) !!! Kom zeg het is geen rocketscience zo'n ding.

Spoelen van de bak op normale druk is overigens een must. Tijdens het spoelen moet er tevens geschakeld worden met de bak zodat alle onderdelen/passages geactiveerd en gereinigd worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik een hoop onware informatie voorbij zie komen op het forum.
Hoi Ballistic, misschien inderdaad geen "rocket science", maar toch ingewikkelder dan menig persoon zou verwachten. Daarnaast. Iemand accept elke 30.000 km een beurt bij de garage, waarbij "vloeibaar goud" in de motor wordt gegoten. (een normale beurt duurt ca. 60 mins). Wij zijn een halve dag bezig, maar dans eens in 100.000, of 8 jaar.

Valt dus wel mee.

Verder krijgen we veel auto's binnen die wel "even gespoeld" waren bij "garage op de hoek", en bij ons komen om te kijken wat er fout is gegaan. Ook zonde toch ?
Ik vind de prijsonderbouwing/argumentatie nogsteeds erg zwak. Kan je eens uitleggen wat jullie precies doen in de onderhoudsopties die jullie aanbieden?
TakeCare
Just getting started
Just getting started
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 nov 2020, 14:51
Type Auto: 335i
Locatie: Tuianti

Wat is het advies van ZF inzake de 7-speed DCT automaat op een E93 LCI van begin 2012 met een 100K op de teller?
Vraag het hierom omdat er een sticker opzit die aangeeft dat het lifetime mee moet gaan?? Dus zonder olie en of filters vervangen e.d.?
Plaats reactie

Terug naar “ZF Services Nederland”